Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Jag har en konpis från frankrike!

Ska se om ajg får tag i honom.. tämligen svårt nämligen..

Skriv ner lite frågor som han ska ta reda på!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Vad vi vill veta... fraktkostnad, betalningaslternativ, lite mer exakt längd på sjalarna (en del sjalar är längre än vad som anges, andra inte. Didy brukar vara något kortare tex) eller tom om det går att få dem längre än 4.5.
Gärna också hur lång den sneda änden är (personligen gillar jag inte långa snibbar :roll: )
Hur är tyget tillverkat och var, men det är kanske överkurs, vet inte om fransmännen bryr sig om att skriva ut det :lol:

Vad mer? Verkar företaget seriöst?
Av Pétronille
mari_tres skrev:Vad vi vill veta... fraktkostnad, betalningaslternativ, lite mer exakt längd på sjalarna (en del sjalar är längre än vad som anges, andra inte. Didy brukar vara något kortare tex) eller tom om det går att få dem längre än 4.5.
Gärna också hur lång den sneda änden är (personligen gillar jag inte långa snibbar :roll: )
Hur är tyget tillverkat och var, men det är kanske överkurs, vet inte om fransmännen bryr sig om att skriva ut det :lol:

Vad mer? Verkar företaget seriöst?
Ja seriöst verkar det ju, det är ju de som producerar sjalarna och de har en lååång lista på samarbetspartner, bla då den norska som ni hittat. :D

Fraktkostnad inom EU 14.5 euro (man betalar visst lite för emballaget oxå), skickas inom 2-6 dagar (sedan kan det ju ta lite längre tid beroebnde på postgången utanför Frankrike). (6 euro inom Frankrike och gratis om man handlar för mer än 150 euro, men fortfarande inom Frankrike då.) En ångervecka räknat från den dag man får paketet.

Bomull Ökotex 100, färgat utan gifter etc, finns även ekologisk bomull i vissa färger (markerade BIO).

Längden räknas enligt vad de skriver med snedändarna uteslutna, dvs om man skär sjalen som en fyrkant får man en sida på 4,5 m. Det motsvarar väl 4,9 meter om man mäter hela ena sidan. Det står ingenting om varierande längd.

Man kan betala med kort. Man lägger en sjal i korgen och sedan trycker man på commander etc. Om ni undrar vad man fyller i kan jag ju hjälpa till.

Mittmärke och olikfärgade kantband för att förenkla knytningen. Knytinstruktioner medföljer för den som vill träna franska. :lol:

Slutligen är sjalarna vävda i Frankrike och märket har skapats av en fyrabarnsmamma som är ideell amningsrådgivare etc och vill främja ett naturligt föräldraskap.

Det är alltså ett litet ideellt företag man stödjer. :D

Nu blev jag ju sugen på att köpa en av de fina sjalarna! :shock: :? :twisted: :wink:
Användarens profilbild
Av millla
Hör ni?!! :shock: Simon ropar efter mig!
Kom, Simon, kom! :eld: Komsi, komsi till mamsen! :hellu:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Pétronille skrev: Ja seriöst verkar det ju, det är ju de som producerar sjalarna och de har en lååång lista på samarbetspartner, bla då den norska som ni hittat. :D

Fraktkostnad inom EU 14.5 euro (man betalar visst lite för emballaget oxå), skickas inom 2-6 dagar (sedan kan det ju ta lite längre tid beroebnde på postgången utanför Frankrike). (6 euro inom Frankrike och gratis om man handlar för mer än 150 euro, men fortfarande inom Frankrike då.) En ångervecka räknat från den dag man får paketet.

Bomull Ökotex 100, färgat utan gifter etc, finns även ekologisk bomull i vissa färger (markerade BIO).

Längden räknas enligt vad de skriver med snedändarna uteslutna, dvs om man skär sjalen som en fyrkant får man en sida på 4,5 m. Det motsvarar väl 4,9 meter om man mäter hela ena sidan. Det står ingenting om varierande längd.

Man kan betala med kort. Man lägger en sjal i korgen och sedan trycker man på commander etc. Om ni undrar vad man fyller i kan jag ju hjälpa till.

Mittmärke och olikfärgade kantband för att förenkla knytningen. Knytinstruktioner medföljer för den som vill träna franska. :lol:

Slutligen är sjalarna vävda i Frankrike och märket har skapats av en fyrabarnsmamma som är ideell amningsrådgivare etc och vill främja ett naturligt föräldraskap.

Det är alltså ett litet ideellt företag man stödjer. :D

Nu blev jag ju sugen på att köpa en av de fina sjalarna! :shock: :? :twisted: :wink:
Har de färsäljare närmare häromkring, typ Tyskland kanske? Tror det är lättare att beställa på tyska :lol: Fraktkostnaden var ju helt OK, brukar få betala kring 16 då jag handlar från tyskland (privatperson).
Att längden räknades utan de båda sneda ändarna var ju kanon! :tumup: men de flesta brukar ju räkna med en ände :hmm:

Är fraktkostnaden oberoende av hur många man köper kanske det skulle vara lönt att samfrakta hit till sverige och sedan dela upp det, om vi är några som är intresserade :D
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Om det blir köp, ska vi gå ihop då?? För jag känner att den turkosa /bruna behöver se sig om i världen(LÄS KRISTIANSTAD)
Användarens profilbild
Av katha
Jag tycker att ni mailar till bykatari.no, det är dom som är återförsäljare i Norge, dom kan säkert ta hem de sjalar som ni vill ha och samfrakta till ett bra pris eller om hon skickar allt till ett ställe nära gränsen så kan jag hämta dom och skicka vidare till er... Det gör jag gärna. Slipper ni kanske tull också. :tumup:
Jag skulle väl antagligen aldrig ha lagt upp den här länken..dumma mig! :Hahaa: :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ellen och jag skrev:Om det blir köp, ska vi gå ihop då?? För jag känner att den turkosa /bruna behöver se sig om i världen(LÄS KRISTIANSTAD)
Och sundsvall :wink:
Användarens profilbild
Av katha
Jag funderar på vart företaget i Norge finns. För är den nära gränsen eller om hon/han kan tänka sig möta mig någonstans så kan jag köpa kontant om dom har med sig sjalarna och då slipper ni frakt och allt vad det heter... :roll: :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Köper nog bara från norge om vi verligen slipper tullen, inte om vi kanske bara gör det... bor du så nära gränsen så att det är lönt att du åker in? Och står det inte på företagets sida var de "bor"?
Användarens profilbild
Av katha
Jag har mindre än 3 mil till gränsen, men sen är det kanske 5 mil till närmaste större staden som är Kongsvinger. Kongsvinger ligger ca 10 mil öst om Oslo.
Jag har släktingar i Norge, är halvnorska, så vi kan ju passa på (har en ursäkt...) att hälsa på dom. :D
Porto blir ju dyrare så fort du går över gränsen, speciellt nu när portot höjs efter nyår. :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?