mari_tres skrev:Vad vi vill veta... fraktkostnad, betalningaslternativ, lite mer exakt längd på sjalarna (en del sjalar är längre än vad som anges, andra inte. Didy brukar vara något kortare tex) eller tom om det går att få dem längre än 4.5.
Gärna också hur lång den sneda änden är (personligen gillar jag inte långa snibbar
)
Hur är tyget tillverkat och var, men det är kanske överkurs, vet inte om fransmännen bryr sig om att skriva ut det 
Vad mer? Verkar företaget seriöst?
Ja seriöst verkar det ju, det är ju de som producerar sjalarna och de har en lååång lista på samarbetspartner, bla då den norska som ni hittat.
Fraktkostnad inom EU 14.5 euro (man betalar visst lite för emballaget oxå), skickas inom 2-6 dagar (sedan kan det ju ta lite längre tid beroebnde på postgången utanför Frankrike). (6 euro inom Frankrike och gratis om man handlar för mer än 150 euro, men fortfarande inom Frankrike då.) En ångervecka räknat från den dag man får paketet.
Bomull Ökotex 100, färgat utan gifter etc, finns även ekologisk bomull i vissa färger (markerade BIO).
Längden räknas enligt vad de skriver med snedändarna uteslutna, dvs om man skär sjalen som en fyrkant får man en sida på 4,5 m. Det motsvarar väl 4,9 meter om man mäter hela ena sidan. Det står ingenting om varierande längd.
Man kan betala med kort. Man lägger en sjal i korgen och sedan trycker man på commander etc. Om ni undrar vad man fyller i kan jag ju hjälpa till.
Mittmärke och olikfärgade kantband för att förenkla knytningen. Knytinstruktioner medföljer för den som vill träna franska.
Slutligen är sjalarna vävda i Frankrike och märket har skapats av en fyrabarnsmamma som är ideell amningsrådgivare etc och vill främja ett naturligt föräldraskap.
Det är alltså ett litet ideellt företag man stödjer.
Nu blev jag ju sugen på att köpa en av de fina sjalarna!