Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Att man sitter i tex soffan med selen spänd runt midjan så lågt det går, barnet sätter sig på selen och hjälper till att föra axelbanden över förälderns axlar så man kan knäppa. Sedan upp och efterdra. Min pojk väger 16 kg, no way jag kan lyfta honom från fram till bak själv!
Nja, jag brukar bara sätta mig på huk så får han klättra upp själv, så drar jag upp axelremmarna sen. Eller så ber jag honom ställa sig på en pall eller dylikt och hoppa upp. (Fast jag har Beco och inte Manduca då.)
Jag gör på liknande sätt. Spänner fast bärselens höftbälte och sedan ställer jag mig på huk och så låter jag min 3-åring klättra upp själv, alterativt står han på en köksstol. Likadant gjorde jag för 3,5 år sedan med storebror som då var 2,5 år. (Fast jag har ERGObaby istället för Manduca, men principen är ju densamma oavsett vilken sorts bärsele 8) Gjorde även likadant med vår Patapum Toddler :wink:).
Jag kör "svingen" :Hahaa: Ser rätt roligt ut när jag svingar Isaac, 3,5 år, över en meter och nästan 17 kg. När jag svingar Elin, 21 månader, ca 92 cm och 16 kg ser det inte alls lika roligt ut, så det måste vara dom där ca 10-12 cm som avgör :Hahaa:
Jag svingar, fast det är knappt jag orkar det längre med Tova 5 år, 104 cm och 20 kg. :Hahaa:
Torkel 4 år, 17 kg och 105 cm är betydligt enklare att svinga och Vidar är rena barnleken med sina 12-13 kg.
Kristina skrev:jag tycker också det enklaste om man inte orkar lyfta runt barnen själva är att låta dom klättra upp på ryggen från en pall eller stol, sen är det ju bara att dra upp selen.
Så gör jag med, fast jag sätter mig på huk och så klättar hon upp och håller fast sig i mina axlar, jag reser mig och drar upp selen!
Ok vi får se vad jag gör då denne son aldrig åkt sele direkt, hade ingen ergonomisk då och han gillade vagn. Men om han märker att det är skönt, för bäras på rygg hatar han då han ogillar att behöva anstränga sig för att sitta kvar ) så kommer han nog gilla det! Vi kommer knalla mycket i mellandagarna med turistgäster och ha kanske blir trött. Han eller lillasyster kommer iallafall säkert få behov av den då och då och i liggkorgen i vagnen får ju inte storebror plats direkt :Hahaa: Sedan kan ju även pappa på slita lite haha, han behöver träna :mrgreen:
Maria Segedi skrev:Ok vi får se vad jag gör då denne son aldrig åkt sele direkt, hade ingen ergonomisk då och han gillade vagn. Men om han märker att det är skönt, för bäras på rygg hatar han då han ogillar att behöva anstränga sig för att sitta kvar ) så kommer han nog gilla det! Vi kommer knalla mycket i mellandagarna med turistgäster och ha kanske blir trött. Han eller lillasyster kommer iallafall säkert få behov av den då och då och i liggkorgen i vagnen får ju inte storebror plats direkt :Hahaa: Sedan kan ju även pappa på slita lite haha, han behöver träna :mrgreen:
Får han inte plats att sitta upp i liggkorgen? Det får iaf mina
Suskiv skrev:
Maria Segedi skrev:Ok vi får se vad jag gör då denne son aldrig åkt sele direkt, hade ingen ergonomisk då och han gillade vagn. Men om han märker att det är skönt, för bäras på rygg hatar han då han ogillar att behöva anstränga sig för att sitta kvar ) så kommer han nog gilla det! Vi kommer knalla mycket i mellandagarna med turistgäster och ha kanske blir trött. Han eller lillasyster kommer iallafall säkert få behov av den då och då och i liggkorgen i vagnen får ju inte storebror plats direkt :Hahaa: Sedan kan ju även pappa på slita lite haha, han behöver träna :mrgreen:
Får han inte plats att sitta upp i liggkorgen? Det får iaf mina
JO såklart, även ligga ihopkrupen men det låter inte så lockande med alltid på ngt skumt vis skiten 3 åring i renbäddad vagn :tumup: Det är sista utvägen =)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?