- sön dec 14, 2008 19:32
Har precis sytt en ringsjal och blir lite komfunderad över själva storleken på ringarna. Det känns helt enkelt som att ringarna är lite för små (fast de sa Large i affären) för det är så mycket tyg som är fastsytt (bredden på tyget är 75 cm) att det är svårt att få plats med "löptyget" och framför allt att enkelt justera löptyget.
Så nu undrar jag hur stora era ringar är? Diametern på mina ringar är ca 9 cm. Tyget är Lenda som jag färgat, tjockleken känns ungefär som tyget i Looma Ringo-sjalen. Eller är det så att tyget "hänger ut sig" lite när man börjar använda det?
Så nu undrar jag hur stora era ringar är? Diametern på mina ringar är ca 9 cm. Tyget är Lenda som jag färgat, tjockleken känns ungefär som tyget i Looma Ringo-sjalen. Eller är det så att tyget "hänger ut sig" lite när man börjar använda det?
Senast redigerad av petraokalle den sön dec 14, 2008 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till två vackra pojkar; Filip 060619, David 080409 och Tuva 101104
Bär i Zara ocean, beige Ergo, Amazonas Carry Sling Laguna, hemsydd beige/blommig Mei Tai och hemsydd mörkblå ringsjal i MaM bärskydd

Bär i Zara ocean, beige Ergo, Amazonas Carry Sling Laguna, hemsydd beige/blommig Mei Tai och hemsydd mörkblå ringsjal i MaM bärskydd