Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Har kikat in till er och läst lite ibland men har nu reggat mig också. Vet inte om jag lägger frågan i rätt avdelning men jag testar:

Provar våran bärsjal för första gången just nu, en Tricot slen. Wilmer (8 dagar gammal) verkar gilla den för han somnade redan innan han var färdiginpackad. :-)
Använder vaggposition och den känns bra, jag märker knappt av att han hänger där. Men jag tycker att han sitter lite väl böjd med nacken framåt. Han ligger och småknorrar/pratar i sömnen hela tiden men när jag trycker handen lätt under skuldrorna så att den rätas ut så blir han tyst så jag får känslan av att det inte är helt rätt.

Så vad är fel, tror ni "experter"? ;-)
Han ligger med huvudet mot mitt högra bröst och rumpan i höjd med naveln. (jag är bara 160 cm) Handen fick jag inte ner under honom som de säger i knytbeskrivningen, han vill helst ha händerna framme. Jag tyckte att jag drog åt så hårt jag kunde när jag knöt, men det blev kanske för löst ändå? Ska hela paketet kanske lite högre upp?
Såg i en annan tråd här att instruktionerna till Tricoten är usla och att denna knytning är "dålig" för trikåsjal. Hur gör jag det bättre?

Tacksam för svar, pga rygg- och nackbesvär tror jag att bärsjal kommer vara ett mycket välbehövligt redskap framöver när han blir tyngre.
Hej och välkommen! :hello:

Låter det såhär då hon är i sjalen? :D
Samma användare har en film där han stoppar ner barnet i sjalen liggande: http://www.youtube.com/watch?v=qYdI7HH9 ... annel_page Det ser väldigt lätt ut men jag fick aldrig till vagga då mitt sjalbarn var litet, utan jag bar henne upprätt i sjalen. det funkade mkt bättre för oss :D
Vi har burit vår dotter Lova upprätt i grodställning sedan vi gick hem ifrån BB. Vaggposition kändes krångligt och obekvämt både för oss som bar och Lova. Testa upprätt ställning och se om det känns bättre. Lova knorrade ändå, men det var bara ett mysljud som jag önskar hade "stannat kvar" längre tid än det gjorde.
Tack för era svar! Jo vi ska testa upprätt också, han gillar inte riktigt att bli buren så utan sjal men det blir säkert en annan sak i sjalen.
Har flyttat upp honom lite högre idag och det verkar lite bättre. Men jag tar gärna emot fler tips!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?