Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dolvis
Vi har haft en patapum till vår inte så bärhjälpmedelsälskande dotter. Det har i perioder funkat bra, och ett tag somnade hon tom i den. Sista tiden de få gånger hon gått med på att åka har det inte känts så bra, och efter ett tag har hon fått spelet och vill loss. Jag har noterat att sittdelen inte räcker ända ut i knävecken, hon ser spänd ut och tänker att hon har för liten yta att sitta på.

Hur är Patapum toddler ni som prövat? Den ksa ju vara högre i ryggen, men är den även bredare?
Jag har en av varje. Jag tycker inte toddlern funkar till min lillkille. Han är 10 mån och ca 74 cm lång. Jag vet inte varför men jag får inte ner honom ordentligt. I den vanliga patapumen är det inga problem. Jag tror däremot att det kommer funka bra när han är större. Hur gammal är din dotter?
Användarens profilbild
Av dolvis
Visst ja, den infon glömde jag visst... Hon blir två om en månad.

Så den vanliga har ju alltså funkat bra förut, men nu tycker jag som sagt att sittbredden inte verkar räcka till längre. Så då funderar jag på att uppgradera mig till en toddler. Men om det bara är hur hög den är i ryggen som är skillnad tror jag inte det hjälper.

Är er toddler bredare i sittdelen än babyn? (selen alltså, barnen är ju så klart bredare om baken ju äldre de blir... :wink: )
Jag ska mäta...

bredd 32 resp 33 cm
höjd 31 resp 41 cm

Det kan vara så att inte bredden skiljer. Det är svårt att mäta exakt, mina selar är inte nytvättade för tillfället.

Men jag undrar, måste kanten gå från knäveck till knäveck? :hmm: Benen hålls ju ut ändå. Det kan vara så att kanten blir obehaglig på låren efter ett tag, det har Gabriel tyckt när han varit lite större.
Jag är jättenöjd med min patapum toddler, men jag har aldrig använt den mindre varianten så jag kan tyvärr inte ge någon jämförelse. Emma är ca 85 cm lång och väger 15 kg och hon sitter perfekt i toddlern! Det ser riktigt bekvämt ut och det är det enda bärdon som hon gärna sitter mer än tio minuter i.
Användarens profilbild
Av dolvis
Tack för svar!!

Hm, det var ju inte så stor skillnad med bara en cm förstås. Alltså, jag vet ju inte om det är sittytan som är problemet för min dotter, men tidigare har hon kunnat sitta ganska långa stunder och varit nöjd, i alla fall om man haft underhållning (promenad) eller hon varit trött. Men nu vill hon oftast bara en stund, om ens det, och det är inte att hon vill ner, hon vill BÄRAS men INTE i selen.

När jag har tittat har jag tänkt att det är det som jag kan se som inte stämmer med vanliga instruktioner, att benen inte får stöd ända ut i knävecken.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?