Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kallesmamma
Om allt går som det ska så väntas en ny liten familjemedlem till månadsskiftet juni/juli. Vet att jag är ute i god tid :wink: , men jag funderar på vad jag ska bära i? Med storebror bar jag inte i sjal från början, så någon trikåsjal äger jag inte. Däremot har vi en chokladgås som inte använts speciellt mycket, men den ligger och väntar... "Går" det över huvudtaget att bära i sjal om det är riktigt varmt på sommaren?
Storebror blev tung väldigt snabbt (7,5 kg som 3 månader), hur länge bär man i trikåsjal? Funderar lite på att leta begagnat om jag får en likadan tungviktare igen (alltså om trikåsjal bara kommer till användning ett par månader).
Ser gärna fram emot lite input! :app:
Jag fick min plutt i maj i år och vi bar hela sommaren. Visst, var det superdupervarmt och soligt kanske vi inte var ute i flera timmar, men vi var ute en skvätt varje dag i alla fall 8)

Jag tyckte att det var skönast att bära i sele när det var som allra, allra varmast. Vi hade en Manduca, men ännu bättre skulle det kanske vara med en riktigt sval MT?

Tänk dock på att investera i en bra solhatt till bebisen, och en sval liten filt att ha till uteamningar!

Annars tror jag att Gauzen kommer att bli perfekt :tumup:
Jag tycker inte riktigt att det bara hänger på vikten hur länge man kan bära i trikå utan även rörligheten. Jag bar nog dottern dagligen i trikå till hon var ett år och dryga 8 kg men då är ju en 1-åringen betydligt rörligare än en 3-4-månaders. Och det som var stadigt nog på slutet var vår Bali Baby Stretch - övriga kändes för 'sladdriga'.
Användarens profilbild
Av Myrten
Vi hade en Sino de första månaderna, men jag bytte ganska snabbt till en tjock Hoppe. Trots den korta användningstiden hade jag inte för allt i världen velat vara utan "Sino-tiden". Vi har också en Gås och det hade förmodligen gått att bära i den från början, men som jag redan skrivit så slog Sinon alla andra bärdon vi provat tack vare sin mjukhet och gosighet. Anledningen till att jag övergick till Hoppe var att jag tyckte Sinon blev för tunn/sladdrig när lova ökat i vikt några kilon, men det är säkerligen en smaksak.
Tack för era svar! Låter som om det kanske vore värt att investerai en trikåsjal i lla fall då... Är sinon den svalaste eller? En bebis-MT skulle jag ju kunna knåpa ihop själv kanske, har ju sytt en "normalstor" till storebror som är kanon att bära i... Får klura på det!
Tar gärna emot mer input!
Jag skrev ett långt inlägg om de olika trikåsjalar jag har i tråden 'vi som väntar april/maj'. Tror det ligger på sidan 30 eller 29 (orkar inte leta själv nu - borde ju sova) men det kanske kan vara lite till hjälp.
Kallesmamma skrev:Tack för era svar! Låter som om det kanske vore värt att investerai en trikåsjal i lla fall då... Är sinon den svalaste eller? En bebis-MT skulle jag ju kunna knåpa ihop själv kanske, har ju sytt en "normalstor" till storebror som är kanon att bära i... Får klura på det!
Tar gärna emot mer input!
Sino eller Bali Baby Stretch är de svalaste, jag vet inte vilken av dem som egentligen är svalast, för jag har bara provat Sinon. Jag tror absolut på att sy en sval, sval bebis-MT!
Sockertopp skrev:Jag skrev ett långt inlägg om de olika trikåsjalar jag har i tråden 'vi som väntar april/maj'. Tror det ligger på sidan 30 eller 29 (orkar inte leta själv nu - borde ju sova) men det kanske kan vara lite till hjälp.
Ska kolla in där!
Användarens profilbild
Av Jempa_L
Vår yngsta är född i mars, och första sommaren bar vi henne i en Hug-a-bub. Den är lite smalare än andra sjalar, så det blir inte lika mycket tyg. Den ska även vara lite "stadigare" i tyget än många andra trikåsjalar, men jag kan inte jämföra själv då jag inte har använt någon annan. Hug-a-bub fungerade iaf utmärkt för oss.
Tack för all input! :vågen: Det blir nog en Sino ändå (ljuvligt grön) som kompletteras med en mindre Mei Tai (bra att ha ett litet syprojekt i vår :wink: ) som komplement till gauzen. Mysigt att smida lite bebisplaner redan nu... :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?