Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sterna
Winissa skrev:
Sterna skrev:
Winissa skrev:Är det någon som har gjort fototryck på t-shirt? Antingen eget tryck eller skickat in till nån firma som gör tryck på kläder? Såg att det finns ganska många såna hemsidor, är det nån som kan rekommendera någon särskild? Det känns lite svårt med storlekar, hur vet man om de är stora eller små "i storlek"? :hmm:
Jag tror att jag tar mig vatten över huvudet om jag ska försöka hinna trycka själv. Jag har ingen aning om hur man gör, och det blir ju ett svart-vitt fotografi så det är nog inte helt lätt att klippa ut nån schablon i alla fall.
Har du skrivare kan du köpa specialpapper på tex InkClud där kan skriva ut en bild på din vanbliga skrivare och sen strycka på en tröja du själv köpt så får du själv välja vilken tröja du vill ha trycket på.
Finsn även magnetpapper att köpa där så du kan skriva ut bilder på och sen ha på tex kylskåpet.
Det verkar ju jättefiffigt! Kanske ska göra så istället, för att få på trycket på tröjan. Men vad heter papperet? Jag hittar inte på incclub, det är ju bara en massa siffror och bokstäver överallt.
Först måste du ta reda på vad din skriveare heter och hitta den under bläckpatroner, klicka på din skrivares namn och då kommer det upp en lång lista på olika papperstyper lite längre ner på sidan så scrolla.

PS4TAT Tatueringspapper A4 3 ark
PFT420 T-shirt transfer svart A4 10 ark
PFT410 T-shirt transfer vit A4 10 ark
S041154 T-shirt transfer vit A4 10 ark
PXM0102 Magnetpapper, 10x15 cm, 10 ark
PXM010 Magnetpapper, A4, 3 ark
PS4VIS Visitkort, A4 10 ark, 100 kort, 280g
YXPJA6 Vykort, Glättat, 10x15 cm, 12 st, 220g
PS4ID Foton i fickformat, Glättat, A4, 2 ark, 16 kort 3,5x4,5 cm
YXMPAD Musmatta, A4, 1 ark
PS4KLI Dekalpapper för inkjet, löstagbar, vit, A4, 10st
PS4CAN Canvaspapper, A4, 10 ark, 300 gr
PSLINNE-A4 Fotopapper med linnestruktur, A4, 10ark, 180g

Man kan göra mycket kul med dessa produkter :P
Användarens profilbild
Av mejamy
Tassmärker tråden. Här fanns det ju fantastiskt många bra julklappstips! :app: Blir jättesugen på att försöka göra en såndär cool tavla till svägerskan! Och klädnypsbrädan vore kanske något till svärfar och handavtrycks tavla skulle nog farmor säkert tycka om... :D
Användarens profilbild
Av Anjapanja
mejamy skrev:Föresten...var köper man gips, modellera och akrylfärg? Panduro eller? Har superdålig koll på affärer...är ingen shoppare 8)
Borde finnas på en hobbyaffär. Jag köpte både duk och acrylfärg på Kirunas hobbyaffär, känns som det borde finnas i Uppsala också... eller säkerligen Panduro!
Av Winissa
Sterna skrev:
Först måste du ta reda på vad din skriveare heter och hitta den under bläckpatroner, klicka på din skrivares namn och då kommer det upp en lång lista på olika papperstyper lite längre ner på sidan så scrolla.

PS4TAT Tatueringspapper A4 3 ark
PFT420 T-shirt transfer svart A4 10 ark
PFT410 T-shirt transfer vit A4 10 ark
S041154 T-shirt transfer vit A4 10 ark
PXM0102 Magnetpapper, 10x15 cm, 10 ark
PXM010 Magnetpapper, A4, 3 ark
PS4VIS Visitkort, A4 10 ark, 100 kort, 280g
YXPJA6 Vykort, Glättat, 10x15 cm, 12 st, 220g
PS4ID Foton i fickformat, Glättat, A4, 2 ark, 16 kort 3,5x4,5 cm
YXMPAD Musmatta, A4, 1 ark
PS4KLI Dekalpapper för inkjet, löstagbar, vit, A4, 10st
PS4CAN Canvaspapper, A4, 10 ark, 300 gr
PSLINNE-A4 Fotopapper med linnestruktur, A4, 10ark, 180g

Man kan göra mycket kul med dessa produkter :P
Sådärja! :tumup: Nu lyckades jag också hitta produkterna! Fattade inte att alla siffror och bokstäver var skrivarnamn, trodde det var produktnamn - och det sa ju inte mig nåt. :oops:
Såg att de hade T-shirtar för 39:- också. Då kan jag ju ta två och testa lite på den första. Undrar hur storlekarna är bara :hmm:
Har du (eller nån annan för all del) någon erfarenhet av hur bra trycket fäster? Funkar det att tvätta utan att det förstörs menar jag? Om inte så vore det kanske bättre att beställa en färdigtryckt tröja med mitt motiv på. Fast då känns det inte lika mycket som att jag har gjort det själv. :?

Foton i fickformat (3,5cm x 4,5cm)blev jag också lite sugen på. De kan man ju ha som lappar på paketen för att visa vilka det är ifrån, och så kan man kanske skriva vem det är till på baksidan!
Av Winissa
Här kommer lite bilder på vad som hittils har skapats!

Näsduksfodral
Bild

Vetekuddar
Bild

Halsband och armband
Bild

Återstår att fixa:
Tavla målad svart-vit av ett foto
T-shirt med eget tryck (transferpapper)
Godis
Müsli (måste bara hitta nån fin stor burk)
Fotokalender är på g
Fotoförstoringar att rama in
En gosekatt till dottern http://weewonderfuls.typepad.com/wee_wo ... kitty.html
Fler vetekudddar
Pocketfodral kanske beroende på tid
Kanske, kanske ett till halsband till

Och så måste jag komma på nåt mer till min pappa. Kanske gipsavgjutning eller geleljus... Kom gärna med fler förslag! :D
Vad tror ni? Går det att hinna? :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Winissa skrev:Här kommer lite bilder på vad som hittils har skapats!

Näsduksfodral

Vetekuddar

Halsband och armband

Återstår att fixa:
Tavla målad svart-vit av ett foto
T-shirt med eget tryck (transferpapper)
Godis
Müsli (måste bara hitta nån fin stor burk)
Fotokalender är på g
Fotoförstoringar att rama in
En gosekatt till dottern http://weewonderfuls.typepad.com/wee_wo ... kitty.html
Fler vetekudddar
Pocketfodral kanske beroende på tid
Kanske, kanske ett till halsband till

Och så måste jag komma på nåt mer till min pappa. Kanske gipsavgjutning eller geleljus... Kom gärna med fler förslag! :D
Vad tror ni? Går det att hinna? :Hahaa:
I'm impressed!!!! :tumup: :tumup: Starkt jobbat! Nu måste jag börja med min inte ens i närheten långa lista om jag ska hinna ens en enda klapp!
Guud vad duktig du är!!! :app: :app:
Av Winissa
Anjapanja skrev:I'm impressed!!!! :tumup: :tumup: Starkt jobbat! Nu måste jag börja med min inte ens i närheten långa lista om jag ska hinna ens en enda klapp!
:D Tack tack! Jag ska FÖRSÖKA hinna igenom listan i alla fall. :D
Vad ska du göra?
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Winissa skrev:
Anjapanja skrev:I'm impressed!!!! :tumup: :tumup: Starkt jobbat! Nu måste jag börja med min inte ens i närheten långa lista om jag ska hinna ens en enda klapp!
Vad ska du göra?
En väska till mamma och en julklänning till barnet... Måste bara komma igång!
Av Winissa
Anjapanja skrev:
Winissa skrev:
Vad ska du göra?
Vad kul! Ja, det är ju det där med att komma igång också ja. Men nu börjar det ju att brinna i knutarna :eld:
Av Jinxan
Winissa skrev:
Anjapanja skrev:
Winissa skrev:
Vad ska du göra?
Vad kul! Ja, det är ju det där med att komma igång också ja. Men nu börjar det ju att brinna i knutarna :eld:
ATt det brinner i knutarna känner jag verkligen av. Och jag kan inte ens börja med julklapparna förrän i morgon! :whut: Panik!
Vi har en hel del hemmagjorda julklappar (fast vi egentligen inte skulle ge till de andra vuxna, men vi ville så gärna)
Användarens profilbild
Av Sterna
Idag har vi varit på julpyssel på den lokala öppna förskolan och där fanns amssor av inspererande tips på hemgjorda saker.

Ljus som man både målar på (specialfärg finns på tex panduro) och vaxblad som man skär ut figurer ur och trycker på ljuset.
Glasskålar från ikea som man limmade och rullade i glitter för att få en vacker skimrande ljusskål.
En julklocka gjord av en uppochnervänd terrakottakruka som målas i olika färger, pyntas med glitter och tygband och sen binds en träkula fast så blir det en klocka.
Av Winissa
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
Anjapanja skrev:
Winissa skrev:
Vad ska du göra?
ATt det brinner i knutarna känner jag verkligen av. Och jag kan inte ens börja med julklapparna förrän i morgon! :whut: Panik!
Vi har en hel del hemmagjorda julklappar (fast vi egentligen inte skulle ge till de andra vuxna, men vi ville så gärna)
Oj, det här hade jag inte svarat på ser jag nu. Vad har ni gjort för julklappar?
Av Winissa
Sterna skrev:Idag har vi varit på julpyssel på den lokala öppna förskolan och där fanns amssor av inspererande tips på hemgjorda saker.

Ljus som man både målar på (specialfärg finns på tex panduro) och vaxblad som man skär ut figurer ur och trycker på ljuset.
Glasskålar från ikea som man limmade och rullade i glitter för att få en vacker skimrande ljusskål.
En julklocka gjord av en uppochnervänd terrakottakruka som målas i olika färger, pyntas med glitter och tygband och sen binds en träkula fast så blir det en klocka.
Vad kul med julpyssel! Jag har inte kommit iväg till öppna på ett tag, undrar om de har haft nåt liknande..
Fina tips! Ska fundera på om skålen kan funka för nån i min släkt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?