Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Jag har burit mycket i långsjal, men nu tror jag att det är mer praktiskt att snabbt få på en sjal, så jag funderar på att skaffa en kortsjal. Vår dotter är nästan två år och jag bär henne inte längre på långpromenader, det är snarare om vi är i köket och jag vill få något gjort samtidigt som hon vill bli buren. I magen väntar Nr 2 så jag vill kunna bära på ryggen och utan att knyta på magen.

Har inte provat kortsjal förut. Kan man knyta den så att båda axlarna belastas? Jag har en hemgjord ringsjal, men skulle hellre kunna belasta båda axlarna och slippa ringen som skaver vid axeln (men kanske är det marginell skillnad med en kortsjal om man bara kan ha den på en axel...).

Hur knyter man bäst (även långsjal) för att ha barnet på ryggen när man har stor mage?

Kanske är ändå lösningen att jag tar tid att knyta långsjalen?

Har möjlighet att köpa en begagnad kortsjal, BäraBarn. Är det en bra idé?

Tacksam för tips!

/Eva
Jag tycker att du ska ha en längre sjal, bästa knytningen för dig tror jag är ryggsäck med tibetanskt avslut, går snabbt att knyta och man har inget knytet runt magen.
Bärabarnsjalen går visserligen att knyta ryggsäck med om man inte är alltför stor (jag pan preciiiis) men då hamnar knuten under barnets rumpa.
Ska man bära på ryggen så är det väl vanlig ryggsäck som kräver kortast sjal, men det krävs nog längre sjal än bära barn sjalen. Jag har en hoppe som är 3,6m och den är ganska lagom för att bära i ryggsäck med knuten om midjan. Jag vet inte hur mycket längd det går åt till tibetanskt, men runt 3,5 m kän nog vara lagom.
Jag är inte så stor, så kanske går det att knyta ryggsäck med BäraBarnsjalen. Gör det något att knuten är under rumpan på henne?

I så fall kan jag ju be att få provknyta sjalen innan jag köper den.

Ryggsäck med tibetankst avslut lät intressant. Kan jag hitta instruktioner till det någonstans?

/Eva
Eva S skrev:Jag är inte så stor, så kanske går det att knyta ryggsäck med BäraBarnsjalen. Gör det något att knuten är under rumpan på henne?

I så fall kan jag ju be att få provknyta sjalen innan jag köper den.

Ryggsäck med tibetankst avslut lät intressant. Kan jag hitta instruktioner till det någonstans?

/Eva
Nej, det gär ingenting att knuten är under rumpan på henne, men det är skönare att bära tibetanskt :wink: men är det bara kortare stunder så spelar det kanske ingen roll.
Knytbeskrivning finns på sjalbarns förstasida, gå in under "knyta" och välj "långsjal" och sedan tibetanskt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?