Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Molla
har jag ju antligen lyckats lara mig! :D :D
Fast det blir bara bra ung. var tredju gang eller sa, utan att jag fattar varför :roll:
Oftast blir det för löst uppe liksom, sa att hon sitter för langt ut fran mig, inte alls bra i vart hus med en massa dörrkarmar o tranga passage o jag e jatteradd att hon slar huvet i pa vag igenom.. Katla sitter o svanger sig fran sida till sida för o se battre..
Hur jag an drar o har mig o tror att det e jattetight innan jag knyter fardigt blir det sa. Tips??
Användarens profilbild
Av zandrama
Åh! Jag har samma problem! Hoppas det blir många svar! :eld:

Vilken bra hjälp jag var då... :roll:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag tycker att det trick jag lärt mig av Malin funkar bra. När man har fixat krysset så hoppar man till så att barnet lättar lite medans man drar i sjalen så att man tajtar till det. Fast ni kanske menar själva smokingbältet och inte krysset?

Jag brukar alltid vilja ha Karin med händerna innanför för att känna mig trygg om jag har henne på ryggen, annars tror jag att hon ska trilla ur (så jag kanske också behöver få tips på hur jag ska få smokingbältet tajtare ;-) )
Användarens profilbild
Av zandrama
Malintrixet kanske funkar med en kortare sjal förstås... :roll:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:Malintrixet kanske funkar med en kortare sjal förstås... :roll:
Varför skulle det inte funka med en längre :?:
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:Malintrixet kanske funkar med en kortare sjal förstås... :roll:
Varför skulle det inte funka med en längre :?:
För att jag trasslar in mig i tyget som är öööööverallt.... (Fast det kanske det förstås är på en 4,2:a också, men jag tror att 80 cm tyg gör en del.) Dessutom känns det inte som att EllaRäon är särskilt medgörlig vad det gäller glidighet och sådär för att få det riktigt bra. Men det kan ju vara jag som inbillar mig också... Det kan ju vara så att jag inte är tillräckligt bra bara... :hide:

Förlåt att jag har stulit tråden förresten...
Användarens profilbild
Av Molla
Tror att jag skulle behöva lite tips för att kunna fa smokingbaltet tigthare ocksa. Annars funkar det ratt bra att dra at x-et mer ("Malintricket")Upptackte ocksa att om jag lyckas bre ut det riktigt, riktigt mycket blir det ocksa stadigare.

Fler tips emottages dock tacksamt :wink:
Av Frigg
Jag har precis lärt mig att få upp sonen på ryggen efter ca. två månaders träning. Hade samma problem i början att det blev för löst.
Kom på att det var för att han lutade sig utåt och från mig. Nu går det bäst om jag har några färgglada hårspännen i håret som han kan pilla på medans jag knyter. Då är han mer stilla också och jag kan trassla rätt sjalen och dra i rätt ändar under tiden.
Annars är det ofta som jag tycker att det känns som att han sitter för löst men när jag frågar någon annan så tycker de att han sitter stadig.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ett annat tips är att stå så upprätt som möjligt när man knyter.
Om jag lutar mig framåt tar Albert spjärn mot min rygg och trycker ifrån. Stå helt upprätt när ni brer ut och drar åt krysset så får man dem tight mot kroppen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?