Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:Nu har jag också köpt vete, fast den kostade inte 99:- :hmm: Den gick på 129...
Jag tyckte det var lite förvirrande många säckar därinne. Stod och kollade på korn först för jag fick för mig att det var det jag skulle ha, typ vetekorn tänkte jag. De hade i alla fall två olika skyltar för detta, 99kr och 129kr har jag för mig. Men så hittade jag fodervetet till slut som kostade 99. Kanske fanns fler skyltar på det också? :hmm: Eller så är det bara olika i olika affärer helt enkelt. :blahblah:
Vi får inte kolla själva, det är de som bestämmer. Men jag sa till henne som jobbade där att det brukar kosta 99:-, men hon sa att detta var det enda vete de hade.. Fodervete står det på påsen, en vit och gul påse :hmm:
Det är olika priser på allt på Odal/Granngårdenbutikerna, det kan skilja en hel del mellan butikerna.
Användarens profilbild
Av aspen
Alecsandra skrev:om man inte har en våg då? hmm, jag får testa mej fram
vägde det jag hade uppe:
mellan 3,5 och 4 dl väger 500 gram
:-)

om någon är bra på matte kan den räkna ut vad 7 kg blir i dl :-)
Användarens profilbild
Av diddeldi
Winissa skrev:
Helene-Gia skrev:
Winissa skrev:Ja, man kanske skulle testa att göra en kudde också! Om inte annat så för att minska volymen på den stora klumpedunssäcken som står i vägen i garaget just nu. :D
Hehe, min man föreslog att säcken just skulle stå utomhus, men jag vägrade och sa att vetet kan ju bli fuktigt så jag vill ha det inomhus i syrummet istället. Varpå han placerade det inomhus :D
Ojdå, det har jag inte riktigt tänkt på. Fukten alltså. Det kanske är lite fuktigt i garaget.. :hmm: Men jag vill helst inte ha det inne. Jag har en ettåring som drar i allt så då blir det väl vete över hela huset snart. Hur känsligt är det för fukt egentligen? Vad kan hända med det, luktar det illa och möglar typ eller?
jag skulle vara mer oroad över råttor faktiskt. fast det beror kanske på hur tätt och isolerat garage/källare man har.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Alecsandra skrev:sånna där huvudkuddar måste jag gör till mamma och hennes karl. men hur mycke ska man fylla dom?
Jag fyllde min med 7 liter, satte sen dubbla rader med knappnålar i ena sidan och provlåg kudden. Den kändes rätt okej, men hade säkert gått att fylla med 1 liter till.
Garanterat tung julklapp iallafall :love:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
diddeldi skrev:
Winissa skrev:
Helene-Gia skrev:
Winissa skrev:Ja, man kanske skulle testa att göra en kudde också! Om inte annat så för att minska volymen på den stora klumpedunssäcken som står i vägen i garaget just nu. :D
Hehe, min man föreslog att säcken just skulle stå utomhus, men jag vägrade och sa att vetet kan ju bli fuktigt så jag vill ha det inomhus i syrummet istället. Varpå han placerade det inomhus :D
Ojdå, det har jag inte riktigt tänkt på. Fukten alltså. Det kanske är lite fuktigt i garaget.. :hmm: Men jag vill helst inte ha det inne. Jag har en ettåring som drar i allt så då blir det väl vete över hela huset snart. Hur känsligt är det för fukt egentligen? Vad kan hända med det, luktar det illa och möglar typ eller?
jag skulle vara mer oroad över råttor faktiskt. fast det beror kanske på hur tätt och isolerat garage/källare man har.
Ja jag tänkte oxå på råttor, men jag får väl träna vår labbe att jaga råttor isåfall :wink:
Av lilla trasdockan
jag har gjort en liten kudde med 5liter i, shit va tungt :) stackars mormor som också ska få en :P
Användarens profilbild
Av Lydia
hmm, måste kolla så min overlock har bomullstråd *går iväg och kikar*
Användarens profilbild
Av Squig
Vete inköpt här också. Tack för tipsen! Min kostade 99:-, men jag såg att det stod bäst före 5 nov 2008 vilket jag påtalade för expediten. Han sa att de precis fått det levererat och de till 90% sannolikt var felmärkta. Men jag lyckades ändå få 20% avdrag på priset! :D
Billigt vete och ont om tid att sy...
Användarens profilbild
Av Lydia
Squig skrev:Vete inköpt här också. Tack för tipsen! Min kostade 99:-, men jag såg att det stod bäst före 5 nov 2008 vilket jag påtalade för expediten. Han sa att de precis fått det levererat och de till 90% sannolikt var felmärkta. Men jag lyckades ändå få 20% avdrag på priset! :D
Billigt vete och ont om tid att sy...
Var det inte packat det datumet då? Ibland står det fel så, att det står "bäst före" fast det ska stå "packat den"
Användarens profilbild
Av Tabby
Litet tips kanske. Fick för några år sedan en liten vetekudde eller riskudde för några år sedan som man skulle ha på ögonen. Den luktade lavendel. Så vill man lyxa till det borde man kunna ha i luktande torkad lavendel (som är lugnande).
Av Jinxan
Har just insett att jag verkligen inte hinner med att sy vetekuddar med överdrag, så jag får helt enkelt sy dem i överdragstyget i stället. Får sy några lösa överdrag och ge dom efteråt i stället
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?