Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Christin3
Halloj,
får mitt tredje barn i januari och har köpt en moby wrap som jag väntar med spänning på :D men har redan kollat en hel del på knytningar osv men tänkte höra vilken ni trivs bäst med när ni bär en liten nyfödd?

Kram Christine :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
När M var nyfödd gillade hon inte att ligga i vagga, så vi bar henne upprätt redan från start, i vanliga trikåsjalsknytningen.
Användarens profilbild
Av Bridz
Med total nyföding passade vagga bra tyckte jag, men i alla fall min son ville ha mer plats att röra sig på när han blivit bara några veckor gammal, så då knöt jag den knytningen som på sjalbarns knytbeskrivning kallas mage mot mage, och den knytningen var vi nöjda med ändå tills vi slutade med trikåsjal, och började med tyngre grejor.
Av Christin3
Bridz skrev:Med total nyföding passade vagga bra tyckte jag, men i alla fall min son ville ha mer plats att röra sig på när han blivit bara några veckor gammal, så då knöt jag den knytningen som på sjalbarns knytbeskrivning kallas mage mot mage, och den knytningen var vi nöjda med ändå tills vi slutade med trikåsjal, och började med tyngre grejor.
O den är stabil, alltså jag tänker på nacken o ryggen...
Användarens profilbild
Av Bridz
Den blir så stabil som du knyter :)

Knyt mycket hårdare än vad du tror så blir det jättestabilt. Sen ska man tänka på att en liten nyis precis kommit ut från magen där h*n har legat ihopknycklad i ett väldigt trångt utrymme. Så att ligga ihopknycklad i sjalen känns oftast väldigt bra och naturligt för dem, även om det med våra vuxenögon ser väldigt obekvämt ut.
Av Christin3
Bridz skrev:Den blir så stabil som du knyter :)

Knyt mycket hårdare än vad du tror så blir det jättestabilt. Sen ska man tänka på att en liten nyis precis kommit ut från magen där h*n har legat ihopknycklad i ett väldigt trångt utrymme. Så att ligga ihopknycklad i sjalen känns oftast väldigt bra och naturligt för dem, även om det med våra vuxenögon ser väldigt obekvämt ut.

Jaa det har du ju väldigt rätt i, mina har alltid älskat att ligga ihop lindade i en filt när dom ska sova ex.
Vi får se vad som passar vår tös bäst :)
Av juliaanna
Efter några veckor ville Edvin inte heller ligga i vagga längre så då fick han sitta i grodpositon istället. Vi använde samma knytning som Bridz beskrev men han hade benen innanför sjalen med uppdragna knän. Det finns en beskrivning på Babybodens hemsida http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x ... sition.htm. Men han satt inte riktigt så högt upp som barnet på bilderna. Han trivdes bättre än i vagga när han fick sitta upprätt men hade det fortfarande väldigt ombonat. Huvudet brukade vi stödja både med ena delen av krysset och med smokingbältet.
När han var tre, fyra månade och började krångla och ställa sig upp i sjalen fick han ha benen ute i stället. Det fiffiga är att det är samma knytning hur du än väljer att ha barnet. Vi fortsatte dessutom med knytningen ett bra tag efter att vi gått över till vävd sjal. (Då, när sjalen inte är lika elastisk, är det lite svårare att knyta i förväg och stoppa i barnet efteråt men det funkar om man har vanan inne och vet hur mycket plats som behövs.)
Lycka till :tumup:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har aldrig lyckats med vagga. David var fyra månader när jag köpte mobyn och då var det ju lite sent, och Ida åkte lite vagga på BB men spydde som en kalv när magsäcken trycktes ihop så det fick bli groda för henne med.

Bild på Ida, tre dagar:
Bild

Men i fleecebärpåsen gick det bra att sova i vagga!
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?