Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
Jag fick för mej att mangla min hoppe Costa Rica, som jag tyckte var alldeles för tjock, och kära nån vilken skillnad det gjorde :shock: :shock: den blev helt underbart tunn verkligen! :D Och jag som var på väg till sjalmarknaden med den...

ville bara tipsa om detta, finns säkert någon som inte hört att man kan göra det!
lycka till med era tjockissjalar! :D
Användarens profilbild
Av Anso
Visst är det superbra att mangla?! :twisted: :D
Av belinda
Anso skrev:Visst är det superbra att mangla?! :twisted: :D
det är fantastiskt! kan inte sägasnog många ggr! 8) 8)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har försökt mig på att mangla, men det blev inte alls så bra. Tyget töjde sig liksom mer än fållarna så jag manglade bara en massa veck på den...

Har ni mangelproffs några sjalmanglingstips till en mangelrookie?
Användarens profilbild
Av Anso
Knyttet & K skrev:Jag har försökt mig på att mangla, men det blev inte alls så bra. Tyget töjde sig liksom mer än fållarna så jag manglade bara en massa veck på den...

Har ni mangelproffs några sjalmanglingstips till en mangelrookie?
Öva, öva....

Dra inte i tyget när det rullas upp på mangel utan bara lite lätt hand på den på så stor yta som möjligt för att mata på liksom. Äsch, vet inte egentligen för något proffs är jag inte och ibland för även jag små veck i slutet av det tyg som rullas upp på valsen.
Av belinda
hmm jag lyckades faktiskt få ett par veck på den, men de rätade ut sej jättesnabbt, nu syns de inte!
Användarens profilbild
Av Anso
*mmmm* drömmer mig tillbaka till stenmangeln som hörde till vår gamla lägenhet och såg ut kunna döda vad/vem som helst som vågade sig in på livet på den. Men jösses så bra den var/är. ENORMA sten/marmorskivor och åbäket var säket 2 meter långt och 1 meter bred.
Förr kunde de göra manglar vill jag lova. :D Nu får vi nöja oss med en liten, liten mangel där en 70 cm bred sjal knappat får plats på bredden men den fungerar i alla fall.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anso skrev:*mmmm* drömmer mig tillbaka till stenmangeln som hörde till vår gamla lägenhet och såg ut kunna döda vad/vem som helst som vågade sig in på livet på den. Men jösses så bra den var/är. ENORMA sten/marmorskivor och åbäket var säket 2 meter långt och 1 meter bred.
Förr kunde de göra manglar vill jag lova. :D Nu får vi nöja oss med en liten, liten mangel där en 70 cm bred sjal knappat får plats på bredden men den fungerar i alla fall.
vi har nog en sån förresten :shock: . fast den ser ut som ett gammalt tortyrredskap eller nåt :roll: . hur använder man en sån egentligen? :hmm:

annars får jag gå till frida och mangla :eld:
Användarens profilbild
Av Anso
diddeldi skrev:
Anso skrev:*mmmm* drömmer mig tillbaka till stenmangeln som hörde till vår gamla lägenhet och såg ut kunna döda vad/vem som helst som vågade sig in på livet på den. Men jösses så bra den var/är. ENORMA sten/marmorskivor och åbäket var säket 2 meter långt och 1 meter bred.
vi har nog en sån förresten :shock: . fast den ser ut som ett gammalt tortyrredskap eller nåt :roll: . hur använder man en sån egentligen? :hmm:

Man rullar upp tyget på en trärulle först. Det måste ALLTID vara en trärulle i mangeln annars så rasar eländet ner. Min man har hjälpt till att lyfta upp den en gång.....
Fråga någon gammal dam hur man gör för det än nästa bara de som kan med dem. Folk HAR dött när de har kommit i kläm vid mangelns kortända med huvudet.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anso skrev: Man rullar upp tyget på en trärulle först. Det måste ALLTID vara en trärulle i mangeln annars så rasar eländet ner. Min man har hjälpt till att lyfta upp den en gång.....
Fråga någon gammal dam hur man gör för det än nästa bara de som kan med dem. Folk HAR dött när de har kommit i kläm vid mangelns kortända med huvudet.
:shock: kanske ska stryka istället :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Anso skrev:
diddeldi skrev:

Man rullar upp tyget på en trärulle först. Det måste ALLTID vara en trärulle i mangeln annars så rasar eländet ner. Min man har hjälpt till att lyfta upp den en gång.....
Vi har en sån (och en vanlig kallmangel). Den ser jätteläskig ut, men den är säkert bra. Om man vågar testa. Fast med Ansos beskrivning kanske det går. :mitvit:

Ett annat råd när man manglar är att ha fuktiga kläder. Så tvätta, (ev centrifugera), in i mangeln och sen torkskåp/vinda/torkställning. Då försvinner de flesta småvecken också. Manglar man torra plagg blir de helt vansinnigt skrykliga...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?