Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Agneta H
Går det? När stoppar man i barnet isåfall? Att stoppa i barnet efter man knutit klart känns som mer eller mindre en omöjlighet.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det går jättebra! Fast man får ju knyta ganska löst ... När jag väl får till en bra X-2-knytning så tycker jag det är den bästa magknytningen, särskilt för promenader. Superstadigt och avlastar skönt. Det kan dock vara svårt att få till det bra med kanterna + att bebben hamnar lite högt upp... Kan ju bero på att bebben i mitt fall börjar bli lite stor :roll:
Av Agneta H
Men kan man inte sätta i barnet när man korsat de båda ändarna under smokingbältet på framsidan? Och så knyter man sen?

Jag har provat att knyta på dubbeltkryss innan jag sätter i N men det blir aldrig så jättebra. Det blir mycket bättre med omslutet kryss för att man knyter samtidigt som man sätter i barnet.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jo, det kanske går. Testa! Det går iaf att knyta om/dra åt mm efter man satt i barnet.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag använde den knytningen mycket med Tor då han var på "g" med krypningen då skulle han upp o ner helatiden ....det är rätt skönt att man kan ha kvar knytn ingen om man ska ha in o ut den ...

För att kunna knyta är det bästa att lägga sjalen på sig o inte alls spänna så spänner man med barnets storlek o tyngd :wink: man lär sig snabbt hur långt ut man ska ha knuten för att det ska vara lagom :) Det går att släpänna efterpå i början innan man får klämm på't
Användarens profilbild
Av Tiz
Annars så kan man ju knyta omslutet X. Då stoppar inte ner sjalen under smokingbältet utan sätter barnet innanför smokingbältet, korsar sjalen under rumpan på barnet. Den knytningen har jag använt mest. X2 har jag knutit lösare och det funkar ok, fast det är inte alltid man får till kanterna.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Omslutet-X2 är min favorit (har faktiskt aldrig försökt med vanligt omslut-X :oops: ). I början (men även nu faktiskt) så gjorde jag bara en enkelknut på ryggen, som jag sedan lätt kunde dra åt lite när jag fått sonen på plats. Eller om sjalen är tillräckligt lång så knöt jag upp den och drog fram knuten till magen istället.

Men som någon skrev, man lär sig hur hårt man skall knyta efter några ggr. Jag drar alltid ner smokingbältet och stoppar i krysset först och slätar till. Sen drar jag upp smokingbältet, det första benet stoppar jag ner under bältet, det andra benet drar jag över bältet över när det ligger längs med min midja (om nu någon förstår vad jag menar). Så drar jag ner foten efteråt.

Jag gillar att ha bältet utanpå, så praktiskt att dra upp för huvudet när sonen somnar.
Användarens profilbild
Av jag71
Det var omslutet x2 som jag alltid bar med i början. Det var det enda som fungerade. På midsommarafton i Baldershage fick jag till och med komplimanger för min snygga kofta (eller så var det på vägen dit) som var antiquan färdigknuten bara väntandes på att skrutt skulle vakna så han kunde bli nerstoppad! Tror det bara handlar om att man måste prova sig fram hur hårt/löst man ska knyta och sen inte vara rädd för att knyta om.
Användarens profilbild
Av Molla
jag71 skrev:Det var omslutet x2 som jag alltid bar med i början. Det var det enda som fungerade. På midsommarafton i Baldershage fick jag till och med komplimanger för min snygga kofta (eller så var det på vägen dit) som var antiquan färdigknuten bara väntandes på att skrutt skulle vakna så han kunde bli nerstoppad! Tror det bara handlar om att man måste prova sig fram hur hårt/löst man ska knyta och sen inte vara rädd för att knyta om.
halla dar e de den baldershage jag tror jag besökt ett par ggr?? :)
Var ligger det?
Hmm bidde visst lite ot nu.. :oops:
Användarens profilbild
Av jag71
Molla skrev:
jag71 skrev:Det var omslutet x2 som jag alltid bar med i början. Det var det enda som fungerade. På midsommarafton i Baldershage fick jag till och med komplimanger för min snygga kofta (eller så var det på vägen dit) som var antiquan färdigknuten bara väntandes på att skrutt skulle vakna så han kunde bli nerstoppad! Tror det bara handlar om att man måste prova sig fram hur hårt/löst man ska knyta och sen inte vara rädd för att knyta om.
halla dar e de den baldershage jag tror jag besökt ett par ggr?? :)
Var ligger det?
Hmm bidde visst lite ot nu.. :oops:
Det är Baldershage i Staffanstorp. :lol: :lol: Så har du varit i Staffasntorp så... ja!!! :lol: :lol:
Av luxia
Min sambo har alltid omslutet-X2, men jag har vanlig omslutet-X. Han tycker bättre om den.
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag föredrar omslutet X2 när jag bär på mage. Har aldrig knutit med smokingbältet innanför. Har lärt mig att knyta nästan så tight som det ska vara när det är klart och så skuttar vi för att prångla ner Hektors ben innanför smokingbältet efter att han satts i krysset.

Knyter bara en lös knut på ryggen medans jag sätter i honom. Sedan drar jag åt (vi skuttar ofta då också eftersom det är så kul) och knyter ordentligt på rygg eller mage.
Av Annamamman
Jag bär helst med omslutet X 2 på magen om jag ska bära länge, annars dubbelt X. Jag knyter helt klart, man lär sig rätt snabbt hur mycket sjal som ska vara kvar tycker jag. När jag började med dubbel X knöt jag med "löpknut" (eller vad det heter, går iallafall att dra åt efteråt) tills jag lärt mig hur det skulle vara.

Jag tycker det är svårare att få till knytningar när jag har bebisen med under knytningen, t.ex. omslutet X.
Av Agneta H
Jag testade omslutet kryss 2 men det blev för löst. Får nog prova några fler gånger för att få till det. Annars gillar jag omslutet kryss - det var mest för att variera lite. En annan knytning jag gill är känguruknytningen. Den gillar N också för då kan han se mycket bättre.
Användarens profilbild
Av jag71
Agneta H skrev:Jag testade omslutet kryss 2 men det blev för löst.
Jag har förmig att jag drog åt ganska rejält. Och då är det väl mindre töj i antiguan än i den du har. Så om jag inte är helt ute och cyklar så dra åt lite mer och så dra lite till och så prova. :lol: FUnderade lite på om jag skulle prova med skrutt men kom fram till att bara tanken på att dra åt en sjal runt kroppen just nu fick mig att rysa. plus att dem två små började sparka runt som om dem ville markera "vi finns här! Du skulle bara våga!!!" :lol: :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?