Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av socker
Isak somnade japanskt i ringsjalen, jag sitter i soffan med laptopen i knät och tittar ut genom fönstret och dricker kaffe och undrar vart sjutton våren tog vägen. Jag suktar sommarsjal, och så är det värsta vintervädret ute! Kanske skulle köpa hoppe istället för gås? :roll:

Jag är så nyfiken på den där gåsen.... Men den känns så lång! Jag hade ju tänkt köpa en kortare sjal för att bära på ryggen? Är gåsen bra att bära på ryggen med eller är den halkig? Får man klippa i sjalar? Eller ska jag se till att vinna på lotto eller nåt så jag har råd att köpa två sjalar? En kortare och en längre? :twisted:

Jag är så sjalsugen!
Jag tror jag måste på sjalträff snart. Gud förbaskat alltså :!:

Kan ingen komma hit med lite fräscha sjalar så jag lyckas dämpa mitt sug en smula? *blink blink*
Användarens profilbild
Av mica
Våren är i Skåne! Säger SMHI iallafall. Tror inte riktigt på det. *suck*
Av Agneta H
Ja i Skåne är det 6 plusgrader nu (iallafall hos oss). Våren får gärna komma till Skåne men kan vänta en vecka i Blekinge där vi har vår stuga. Om det är minusgrader eller kring 0 grader i månadsskiftet mars-april så dör en massa fästingar som då skulle vakna till liv, läste jag igår. Har det nu varit kallt så länge så kan det ju vara en vecka till så fästingplågan i sommar blir mindre.
Användarens profilbild
Av Key
mica skrev:Våren är i Skåne! Säger SMHI iallafall. Tror inte riktigt på det. *suck*
SÄGER de? Va?
Såhär står det på deras hemsida:

Att definiera meteorologisk vår är ingen lätt uppgift. .... klipp, klipp ...
En sedan länge använd definition är att en medeltemperaturförändring till över noll måste hålla i sig minst 5 dygn. Det är knappast vattentätt eftersom övergången till vår kan vara en långdragen process med många bakslag. För att förbättra har definitionen sista tiden skärpts något. För närvarande gäller minst 7 dygn för att en förändring ska gälla som varaktig.

Det går väl inte ihop? Inte har det varit medeltemp över 0 i en vecka redan ens här i Skåne?

Ursäkta, lite av en vädernörd, jag vet :oops:
Användarens profilbild
Av Key
Fast det är klart, fåglarna sjunger och barnen är ute i trädgården med mormor, så det är i alla fall på väg åt rätt håll! :)
Användarens profilbild
Av nennie81
Här har det precis slutat snöa och det är jättegrått och trist ute :cry:
Såfort det är lite vårit ute så spritter känslorna i kroppen och jag blir alldeles
:loving: men just nu känner jag mig mest :|

socker skrev: Eller ska jag se till att vinna på lotto eller nåt så jag har råd att köpa två sjalar? En kortare och en längre? :twisted:

Röstar helt klart för det alternativet!!!
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Det ösregnar i Masthugget så jag gissar på att det är här våren är :roll:
Användarens profilbild
Av mica
Key skrev:
mica skrev:Våren är i Skåne! Säger SMHI iallafall. Tror inte riktigt på det. *suck*
SÄGER de? Va?
Jo på Radio Malmöhus säger SMHI Malmö det. De har ju sitt lilla snack varje morgon och idag blev de på radion så glada att de har spelat upp beskedet flera gånger!
Användarens profilbild
Av Zoi
Vår i Skåne? Igår snöade det här igen. :hopmad: Så vet inte riktigt om det stämmer. Vi väntar på våren fortfarande. :? :wink:
Användarens profilbild
Av mica
Igår var det vinter ja.
Idag är det vår. Tydligen.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
- kanske här! Selma kom hem och sa att det regnat idag :shock: DET var läääänge sen sist... och efter regn... :eld: Snaaart är det vår!
Användarens profilbild
Av boosten
socker skrev: Jag är så nyfiken på den där gåsen.... Men den känns så lång! Jag hade ju tänkt köpa en kortare sjal för att bära på ryggen? Är gåsen bra att bära på ryggen med eller är den halkig? Får man klippa i sjalar? Eller ska jag se till att vinna på lotto eller nåt så jag har råd att köpa två sjalar? En kortare och en längre? :twisted:

Jag är så sjalsugen!
Jag tror jag måste på sjalträff snart. Gud förbaskat alltså :!:

Kan ingen komma hit med lite fräscha sjalar så jag lyckas dämpa mitt sug en smula? *blink blink*
Hm. Om vi då börjar från början så..: Jag har ju en gås, är 175/68, och den är perfekt till omslutet på magen och då får jag en fin och alldeles lagom svans. Jag har testat på ryggen, och det funkar med omslutet X, den är inte halkig om än lite tunn, det känns nästan som att den stretchar lite för mycket. Fast jag har ju å andra sidan MYCKET svårt att få bältet bra över de långa armarna.. :roll:

Man får absolut klippa i sjalar. Apropå det där med två sjalar och en för ryggknytning så har jag faktiskt beställt en sjal som jag ska klippa till bra rygglängd FÖRUTOM gåsen som jag ska ha i sommar. :hellu:

Och för övrigt brukar det inte direkt hjälpa MOT köpsuget att gå på sjalträff och se på "fräscha sjalar", däremot är det utmärkt FÖR köpsuget... :roll:
Användarens profilbild
Av socker
boosten skrev: Och för övrigt brukar det inte direkt hjälpa MOT köpsuget att gå på sjalträff och se på "fräscha sjalar", däremot är det utmärkt FÖR köpsuget... :roll:

Schhhhhhhhhhh....! Inte skvallra för nån! 8)
Användarens profilbild
Av Panakeia
ang våren...vet inte....men jag känner att man är något skadad när man blir såhär lycklig över att det Rengnar ute!!!!! För det är ju miltals mycket bättre än snö, men säg mig sen NÄR blev regn ett vårtecken?!?!

ang sjalar, ja man FÅR klippa i sjalar, men jag trro att det är svårt att få till det bra med gåsen....
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Sandra skrev:ang våren...vet inte....men jag känner att man är något skadad när man blir såhär lycklig över att det Rengnar ute!!!!! För det är ju miltals mycket bättre än snö, men säg mig sen NÄR blev regn ett vårtecken?!?!
Det stora VÅRREGNET! Yippie!! :app:
Jag blev också överlycklig när det plötsligt brakade loss i en störtskur här hemma aldeles nyss! Äntligen ska snön som legat meterhögt sedan i julas BORT! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?