[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 1744236
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Beräkna tyg till medeltidsklänning - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Om du skall sy raka stycken med kilar så borde det ju räcka med en längd+ kilarnas längd, ärmarna tar du ju ur samma stycke som kilarna. De flesta av mina medeltidsklänningar är sydda enligt "princessmodellen" i våder, men det är tydligen ett modernt påfund. När jag gjorde det gick det bra att lägga mönstret på bredden på tyget (jag är 170), då blev det ganska lite skövel. Jag tror att jag brukade köpa 3,5 m tyg till en klänning när jag sydde så.
Hur påhittat som helst kan inte princesskärningen vara, det är ganska snarlikt klänningarna från Grönland, och de var väl 1300-tal typ.
Jag blir nästan lite sugen, skall sy en tun ylleklänning i 1300-talsstil bara brösten hämtat sig efter amningen.
Det blir nog en hel del över, men då kan man göra en krans till huvudet också, och kanske en påse att ha saker i. :tumup:
Marit skrev:
zandrama skrev:Det blir nog en hel del över, men då kan man göra en krans till huvudet också, och kanske en påse att ha saker i. :tumup:
En krans? Hurdå - har du nån beskrivning på det?
du göra två tuber - vadderar dem med något - tvinnar dem - och näster sedan ihop kortändarna om du har två färger är detta snyggast tycker jag
med en färg så tar du bara å gör en ring i lagom strl. - vadderar och näster ett band eller nått runt...typ...

vara fanstasin sätter gärnser!

min klänning klippte jag smalare remsor av och la ihop och flätade en krans...

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?