Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Jag har ett duntäcke som är helt utslitet, det är hål runt alla sömmar. Det känns dock dumt att kasta allt dun! Vad skulle man kunna göra av det?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Hmmm....nä, ärligt talat tror jag att megasamlaren i mig i detta fall skulle gå till soptunnan....

Fast det är klart. Du kan väl säkert sy om det till ett gäng kuddar. Eller kanske ett mindre täcke. Jag skulle inte ge mig på att 'tömma ut' dunet dock.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag läste nånstans att efter ett visst antal år så är det en massa massa kvalsterbajs i duntäckena... =)
Av luxia
Man kan ju också fylla på i kuddar som blivit trista. Lås i så fall in dig på toaletten och håll i princip andan när du gör det. :)
Användarens profilbild
Av mian
Jennelii skrev:Jag läste nånstans att efter ett visst antal år så är det en massa massa kvalsterbajs i duntäckena... =)
Uäääää!!! Soptunnan nästa!
Av luxia
mian skrev:
Jennelii skrev:Jag läste nånstans att efter ett visst antal år så är det en massa massa kvalsterbajs i duntäckena... =)
Uäääää!!! Soptunnan nästa!
Men kvalsterbajs finns överallt, så du får nog slänga sängen och alla textilier i hemmet också då ...
Av Petra
Jag hade kasserat det.
Användarens profilbild
Av Nova
Jag hade också kasserat det!
Användarens profilbild
Av Key
Bissa skrev: :iagree: bara din kudde består av mellan 1/3 och 1/2 av kvalsterbajs..
Hua! Kanske ska övergå till kinesiskt huvudstöd. Undrar vad de har till täcke ;)

Men allvarligt - finns det nån skillnad i så fall mellan dun o syntet?
Användarens profilbild
Av jag71
Key skrev:
Bissa skrev: :iagree: bara din kudde består av mellan 1/3 och 1/2 av kvalsterbajs..
Hua! Kanske ska övergå till kinesiskt huvudstöd. Undrar vad de har till täcke ;)

Men allvarligt - finns det nån skillnad i så fall mellan dun o syntet?
När jag kasserade alla mina duntäcken så var det just pga att jag läst om kvalseräckel! Om jag förstod det rätt så innehåller syntetiska täcken inte alls lika mycket. Kvalster trivs inte riktigt bra i syntetiska material som i go underbara naturliga dun!
Jag fick sån noja att jag kastade fem duntäcken och så alla kuddar! Levde utan täcken och kuddar i tre dagar och sen så handlade jag nya i syntet för hur mycket pengar som helst! Hade tänkt vänta till någon rea men det gick inte! Så mitt tips är ju att kasta om du inte använder det annars köp nytt först! :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
kan du inte bara ta ett påslakarn på och sy igen i sömmarna så har du ju ett nytt överdrag?
Av Talula
Men är det inte för allt kvalsterbajs som alla kuddar blir så mycket skönare efter ett tag? :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Talula skrev:Men är det inte för allt kvalsterbajs som alla kuddar blir så mycket skönare efter ett tag? :wink: :lol:
*hehe* ja kanske det...alldeles mjuka o gojsiga...mmm....som att ha huvudet i en stor bajshög :lol:
Användarens profilbild
Av annalys
Om man syr ett stort lapptäcke kanske man kan ha det gamla duntäcket som vaddering? Det gäller att det är såpass tunt att man kan sy igenom det bara. Eller sy en stor myskudde och ha täcket som stoppning. Ett extra fodral av ett gammalt påslakan eller så är nog bra så den inte läcker dun.

Vad gäller kvalsterbajs är det väl bara att tvätta kuddar och täcken med lite regelbundenhet :roll: Att inte bädda utan vädra sängen istället hjälper också mot kvalster.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?