Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag håller på och försöker bemästra ryggknyt... Svett och tårar... :roll: När jag är klar är jag och dottern mycket trötta och hon somnar, vad ska jag göra med huvudet? Jag tycker det ser farligt ut att bara ha det utanför sådär, hur gör ni?
Jag har sett att meitaier har huvudstöd, kanske sno nån ide därifrån. Kanske prova en sån istället... Nån som har en man kan få köpa billigt och prova? :D
antingen kan du ta en liten sjal (sån som man brukar ha runt halsen) och knyta fast huvudet med, snett över ena axeln, eller så lutar du dig framåt och knyter om och knyter då fast huvudet också.
Tycker också att en liten extra sjal är ett bra tips. Vi kämpar på men X-omslut rygg där man ska kunna dra upp en av kryssdelarna för att stödja huvudet men har inte lyckats med det än. Med extra sjalen funkade det på första försöket och det tyckte jag inte var så dumt efter allt knytande :wink:
Användarens profilbild
Av katha
Bra tips det där med en extra sjal! :D
Jag har inte heller fått till det med knytningen så sjalen går över huvet...
Användarens profilbild
Av katha
Tala om hur du gjorde, jag blir arg och varm när jag pysslar med ryggknyt... Kanske är jag för pedantisk...
Innan har jag bara gjort omslutet på ryggen och då tycker jag det funkar ganska bra med extra sjal. Men med ryggsäcks-knyt blir det mer som en påse och då fanns det liksom en massa tyg i nacken på bäbisen som bara var att dra upp när han somnat. Som ett huvudstöd. Blev det begrlipligt? Alltså jag följde knytinstruktionerna här på sjalbarn för ryggsäck och jag tycker det är lite trixigare med ryggsäck än omslutet, särskilt för ett såpass litet barn som Joar. Men som sagt sen när det väl var knutet var det hur praktiskt som helst med huvudstöd.
Apelsin skrev:
sparkler skrev:Lyckades med "ryggsäck" för första gången igår och då var det jättelätt att dra upp sjalen som ett huvudstöd.
men den ska ju sitta tajt, då är det inte lätt att dra upp den :hmm: . rula överkanten kanske, å dt blir som stöd i nacken
Jag har burit sovande barn i ryggsäck ganska mycket och det funkar just så för mig. Även om man knyter tajt så är det inte SÅ tajt att man inte kan skjuta bak sina axlar lite så att sjalen slappar lite i barnets nacke och så peta upp kanten över huvudet. Dessutom tycker jag att barnet ofta kurar ihop sig/sjunker ihop självmant så att huvudet får stöd av sjalen. Jag tycker det är lättare än att försöka få in huvudet i ett omslut på ryggen.
Sara med alla barnen skrev:
Apelsin skrev:
sparkler skrev:Lyckades med "ryggsäck" för första gången igår och då var det jättelätt att dra upp sjalen som ett huvudstöd.
men den ska ju sitta tajt, då är det inte lätt att dra upp den :hmm: . rula överkanten kanske, å dt blir som stöd i nacken
Jag har burit sovande barn i ryggsäck ganska mycket och det funkar just så för mig. Även om man knyter tajt så är det inte SÅ tajt att man inte kan skjuta bak sina axlar lite så att sjalen slappar lite i barnets nacke och så peta upp kanten över huvudet. Dessutom tycker jag att barnet ofta kurar ihop sig/sjunker ihop självmant så att huvudet får stöd av sjalen. Jag tycker det är lättare än att försöka få in huvudet i ett omslut på ryggen.
Det var nog ingen perfekt tajt knytning jag gjorde iofs. Men det är ju i barnets nacke man drar åt och det kan väl inte bli supertajt. :hmm:
sparkler skrev:
Sara med alla barnen skrev:
Apelsin skrev:
Det var nog ingen perfekt tajt knytning jag gjorde iofs. Men det är ju i barnets nacke man drar åt och det kan väl inte bli supertajt. :hmm:
Nej, precis, för då blir det röda märken i nacken på barnet :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?