Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mipsan
Jag blir tookig snart! Jag har bestämt mig för att köpa en sjal, men det är en djungel, ju. :whut:

Hade tänkt mig en hoppediz men nu har jag läst att kvaliteten på den är ojämn + att den kan vara varm till sommaren.

Sen undrar jag lite om gauzesjalen. Är den bra och prisvärd? Kan man ha den nu när det är kallt ute oxå?

Jag har kollat runt lite på internet för att jämföra. Men vet inte vilka jag ska välja.

Tycker nästan att stork och didy (eller vad de heter :? ) är lite dyra med tanke på att det är min första sjal och jag vill testa. Men jag vill helst köpa en ny och ingen begagnad..

Min lilla kille är snart 4 månader.. :loving:

Jag skulle blir jätteglad om någon kan hjälpa mig. :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
... har inte testat särskilt många sjalar själv ännu, men om du är ute efter att få mycket sjal för pengarna tycker jag att Storchenwiege (stork) är ett utmärkt alternativ!
Jämn, hög kvalitet till ett hyffsat pris, det enda jag kan sakna är lite fler färger att välja mellan :lol: (typ en vinröd Leo, eller en inka-liknande fast bara i olika vackra blå och lila toner?)
Användarens profilbild
Av Candela
Varför inte begagnad?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Det är nog värt att köpa en sjal av bättre kvalitet när man skall testa första ggn. Så vet man iallafall att det inte är sjalens fel om man inte tycker det fungerar :wink:

Att prova på bärsjalsträffar är annars en bra idé.

Viktigt är nog också att köpa en sjal där man gillar färgerna och mönstret. Annars kommer det ändå inte bli att man vill använda den.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tycker också du ska fundera att varv till på bagagnat, då dessa ofta är mkt prisvärda och "upparbetade" så de blir lättare att hantera. Jag e jättenöjd med min hoppediz, det är absolut prisvärda sjalar, sen har endel haft mkt otur, men du kan ju alltid be återförsäljaren att kika på sjalen innan hon skickar iväg den t.ex. så kan du veta i förväg. Vissa färger har ju haft mer problem än andra....
Gauzen tror jag är ett bra alternativ till dig, som någon sa här innan avlastar den itne så bra som en diagonalvävd, men den är samtidigt svalare, och (tro det eller ej) det kommer en sommar snart då man kan svettas ihjäl i en diagonalvävd sjal...!

DEt finns ju fler svala sjalar, som t.ex ellaroo och amazonas atigua, de tyuskaftsvävda sjalarna tycker jag, om man palanerar att ha dem ettag, man ska köpa nya, för de är inte lika.... vet itne...bara spontat tyckande från min sida!! :lol:

men som sagt, de tunnare sjalarna är sköna i sommar, men avlastar itne lika bra när du har ett större barn, men då skulle jag nog köpa en diagonalvävd då, fram i höst någon gång när du behöver det. DÅ har du också vant dig in med en tunn lätt sjal som är lätt att lära sig att knyta med!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att du ska välja den du tycker är snyggast för då kommer du trivas bättre i den :D
Användarens profilbild
Av Mipsan
Bissa skrev:
silhuett skrev:Varför inte begagnad?
:iagree: begagnade dyrsjalar är det bästa :D Uppmjukade och gosiga som man vill ha dem.

Gåsen tror jag skulle funka bra till er också eftersom ditt barn inte är så stort än. Till äldre/tyngre barn är den ett bra komplement då den är svalare (tunnare/glesare vävd)
Okej jag ger mig. :roll: Jag kan tänka mig att köpa en begagnad, men då gäller det att det finns det man vill ha till rätt pris.. :mitvit: Har kollat lite men inte än.. Jag vill ha en hoppediz 5,4. Färger av intresse är: Delhi, oslo eller montreal.. (tror jag :purskis: )

Vad är gåsen för nånting? :whut:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mipsan skrev:Vad är gåsen för nånting? :whut:
Gåsen=gauzen=Calin Bleu Gauzesjal :wink:
Användarens profilbild
Av Mipsan
Lottie skrev:
Mipsan skrev:Vad är gåsen för nånting? :whut:
Gåsen=gauzen=Calin Bleu Gauzesjal :wink:
Tack! Som sagt helt novis på det här. :?
Användarens profilbild
Av boosten
Jag har ju en gås (Calin Bleu Gauze), och jag tycker INTE du ska köpa en sån som första/enda sjal. Jag kan som inte tänka mig att använda den nu när det är kallt och man har en massa ytterkläder på barn och en själv.. Det är en sommarsjal, och inget annat (enligt mig förstås).

Lycka till med letandet! :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ja, det är inte helt lätt att välja sjal... :hmm:
Ville jag bara köpa en enda sjal :roll: skulle jag i första hand satsa på en diagonalvävd sjal som räcker hela bärperioden från nyfödd till 3år+. Sedan skulle jag komplettera med en tunnare sommarsjal för de varmare dagarna :wink:

Själv bär jag Jesper 7 mån och 9 kg helst i Storchenwiege Leo Rouge (diagonalvävd), Calin Bleu azurblå (sommarsjal) och mysbär i trikåsjalarna BabuBundler blåbär och CuddlyWrap denimblå :)
Kan väl dock anses som partisk :roll: då jag även säljer dessa sjalar. Å andra sidan hade jag inte valt att ha dem i mitt sortiment om jag inte tyckte de var bra :wink:

Lycka till i valet av sjal(ar)! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?