Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alyssa
Jag tror ;) att jag har bestämt mig för en Mei Tai till min kommande bebis (Det står mellan Mei Tai eller Manduca). Men frågan är vilken? Jag har inte sett någon i verkligheten...

Den absolut snyggaste jag sett är Maya Tie. Dessutom verkar den ha väldigt breda och utspridbara axelband, och det borde ju avlasta mer. Men var kan man köpa den? Och hur är den för en nyfödd? Är det någon som har nånerfarenhet av den?

Den andra jag funderar på är Eden i sammet, som jag också tycker är snygg. Men jag har hört att den har ganska korta band. Kan det bli ett problem för mig och min man som båda är ganska kraftiga? Och hur pass svårt är det att få till en knut med sammet? Är den väldigt varm (vi ska anatagligen använda den under en längre utlandsvistelse i varmare land)? Några erfarenheter?

Vilken rekommenderas? Kanske någon helt annan?
Av Umma
Kan ge dig lite synpunkter om Mayan...Jag köpte den för ett tag sedan från England, det fungerade bra. Jag köpte en stor och därmed kan man twista bandet och knyta runt midjan även om man är av större storlek. Jag köpte svart, varenda dammkorn, hårstrå syns så om jag skulle köpa en idag hade jag definitivt valt en annan färg. En annan sak är att det utbredbara axelbandet av vissa kan upplevas som lite hårt i kanten och skär in i axeln, jag tycker inte det stör mig. Funkar riktigt bra för ryggbärning också. Sjal är bäst ur avlastningssynpunkt tycker jag :sjal: men Mayan är en helt ok och en väldigt snygg MT. Sitter mycket bättre på mig än Manduca.

Eden MT vet jag inget om.

http://www.littlepossums.co.uk/slings/s ... tm#mayatie
Användarens profilbild
Av mörten
Jag har en eden mei tai som är jättebra!
Dock är det lite korta band, men det är mer så att det inte räcker att göra en twist, att knyta utan twist är inga problem, även om hälften i den här familjen drar större storlekar.
Jag tycker att det är bra med sammeten eftersom banden inte glider. Har inte upplevt det som något problem att knyta. Tycker att axelbanden är lagom breda och ligger skönt över axlarna, och att avlastningen över huvud taget är mycket bra.
Med värme... tja, jag har en svart och skulle nog inte välja den om det är väldigt varmt. Men jag köpte min i höstas så jag har inte provat.
Användarens profilbild
Av mörten
Nu ska vi se om jag kan förklara....

Alltså - om du har barnet på magen så korsar du först banden på din egen rygg och för fram över barnet, snurrar dem om varandra så att den änden som kom från höger går tillbaka åt höger och tvärtom, för dem under barnets ben och knyter på din egen rygg.

ehh :? Fattar du? Jag tror att det finns tydligare på you tube tex.

Lycka till med köpet iaf!
Av Alyssa
Aha, jag förstår. Är det liksom att snurra ändarna om varandra framför barnet som det inte räcker till? Gör det stor skillnad att skippa twisten?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Alyssa skrev:Vad innebär att knyta en twist? Jag har ingen koll på vad de olika knytningarna heter trots att jag använt långsjal mycket...
Här är en bild på hur det ser ut när man knutit med twist 8)

Bild
Av Alyssa
Men räcker Eden till att korsa banden vanligt framför babyn och sedan knyta bak på ryggen trots att man är stor? För går det verkligen åt så mycket extra band för att bara twista dem en gång?

Och vad är fördelen med en twist framför att bara korsa banden vanligt?
Av Umma
Alyssa skrev: Och vad är fördelen med en twist framför att bara korsa banden vanligt?
Har inte märkt någon direkt skillnad mellan twist eller att bara korsa banden under barnet, men för mig är det en fördel att kunna knyta banden runt sig en extra gång, det ger bättre avlastning tycker jag.
Av Alyssa
Har inte märkt någon direkt skillnad mellan twist eller att bara korsa banden under barnet, men för mig är det en fördel att kunna knyta banden runt sig en extra gång, det ger bättre avlastning tycker jag.
Hmm... Jag fattade det som att det ändå skulle räcka till att knyta banden bakom sig på ryggen (om man har babyn på magen) efter att ha korsat banden runt babyn. Menar ni att man måste knyta på framsidan isåfall?
Av Umma
Alyssa skrev:
Hmm... Jag fattade det som att det ändå skulle räcka till att knyta banden bakom sig på ryggen (om man har babyn på magen) efter att ha korsat banden runt babyn. Menar ni att man måste knyta på framsidan isåfall?
Om banden är korta kan det vara så att man inte kommer runt att knyta på sin egen rygg efter twisten (alltså om man bär på magen) utan man får göra en snygg rosett på barnets rygg/rumpa. Men det beror förstås på hur stor man själv är och hur stort barnet är. Det handlar nog mycket om tycke och smak detta.
Av Alyssa
Om banden är korta kan det vara så att man inte kommer runt att knyta på sin egen rygg efter twisten (alltså om man bär på magen) utan man får göra en snygg rosett på barnets rygg/rumpa. Men det beror förstås på hur stor man själv är och hur stort barnet är. Det handlar nog mycket om tycke och smak detta.
Men kan man knyta på ryggen om man INTE gör en twist? Det verkar mycket stabilare och säkrare... Annars tror jag att jag får satsa på en Mei Tai med längre band.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?