Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av janey
Väntar mitt andra barn till nyår och behöver tips på vad jag ska använda för sjal. Till första barnet använde jag bara Babybjörn och en enkel variant av sjal "Easy hug".
Nu behöver jag en sjal jag mest kan ha när jag är ute med min 2 åring i parken. Lättast då i sjal tänkte jag, så man kan amma samtidigt oxå?!? Vad har man för kläder då på den lille? Det är ju mitt i vintern. Jag är helt grön på området så mycket tips efterfrågas :D :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Enklast (och mysigast) är om du har en trikåsjal till bebisen, och då ni är ute så är det enklast om du har en jacka som går runt er båda, med extra kläder på utstickande delar :wink:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
mari_tres skrev:Enklast (och mysigast) är om du har en trikåsjal till bebisen, och då ni är ute så är det enklast om du har en jacka som går runt er båda, med extra kläder på utstickande delar :wink:
:iagree:
Användarens profilbild
Av nevin
Jag kommer också ha en nyföding i vinter, och jag kommer använda trikåsjal. Nu köpte jag en bärjacka modell stor och mycket varm, så jag tror att det kommer räcka gott åt oss båda!
Av janey
Då verkar det bli en trikåsjal då :)
Var kan man få tag på bärjackor? Hade ingen aning att det fanns speciella sådanna. Vilka hemsidor/affärer/märken letar jag efter? Går bra med begagnad också.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Begagnad kan du få tag på här på SB, testa att annonsera efter en eller kolla igenom annonserna som finns. Annars finns de hos babyboden och edenbaby tror jag bla. Billigare blir det med ett bärskydd, jackorna kostar en slant.
Användarens profilbild
Av sanna73
Ang jacka tycker jag det har räckt med en vanlig jacka som är något för stor (tex makens :wink: ) när de varit så små. Nu när H är halvåret tycker jag ett bärskydd är ovärdeligt, men som sagt innan satt hon innan för min helt vanliga jacka. Bara ett tipps om du inte vill lägga pengar på en ny jacka :D
Användarens profilbild
Av Alven
janey skrev:Då verkar det bli en trikåsjal då :)
Var kan man få tag på bärjackor? Hade ingen aning att det fanns speciella sådanna. Vilka hemsidor/affärer/märken letar jag efter? Går bra med begagnad också.
Ska man bara bära fram går det utmärkt med en vanlig, lite rymligare jacka. Funkar det mot slutet av graviditeten funkar det med bebis i sjal också! :tumup: Så bar jag min förstfödde hela första vintern (han är född i april), det var först med lillasyster jag kände behov av en särskild bärjacka eftersom jag bar henne på ryggen, behövde ha framsidan fri för att hjälpa storebror med kläder, kissa, upp på gungan osv... :wink:
Av janey
Ok, jag satt just och funderade på det här med bärskydd/jacka om man skall amma i sjalen :?
Eftersom jag har en 2 åring som vill vara ute i parken hela dagen. :wink: Men min vanliga vinterjacka funkar fortfarande, höggravid med knappt 4 veckor kvar.
På bilder man ser av skydd/jackor så sitter ju alltid bebisen upp men ammar man så ligger den ju ner och då funkar väl inte bärskyddet iallafall?????? :? :?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bebis måste inte ligga ner då det är matdags, jag hade en bebis som lika gärna satt upprätt (fast då fick man ju förståss "rikta in" bröstet i munnen på henne i början)
Av Maria Segedi
En annan nyfödd relaterad fråga om jag får kapa tråden:

Jag vrider alltid huvudet max åt sidan när tjejen inte har napp i munnen som ger naturlig luftspalt mellan mig och hennes näsa. Hur platt emot ens kropp kan de ha näsan egentligen? Vrider ni huvudet åt sidan? Jag tänker om jag ska ryggbära kan jag inte se hur hon har huvudet och just ryggbära kommer behövas ibland så syskonen vill ha hjälp med diverse saker samt i tvättstugan.
Användarens profilbild
Av Alven
Maria Segedi skrev:En annan nyfödd relaterad fråga om jag får kapa tråden:

Jag vrider alltid huvudet max åt sidan när tjejen inte har napp i munnen som ger naturlig luftspalt mellan mig och hennes näsa. Hur platt emot ens kropp kan de ha näsan egentligen? Vrider ni huvudet åt sidan? Jag tänker om jag ska ryggbära kan jag inte se hur hon har huvudet och just ryggbära kommer behövas ibland så syskonen vill ha hjälp med diverse saker samt i tvättstugan.
Det är svårt med ryggbärning de första två månaderna tycker jag, innan huvudet är tillräckligt stadigt utan en massa stöd. Och när huvudet sedan är så stadigt spelar det ingen större roll, för då kan hon vrida huvudet själv om hon känner sig kvävd ;)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Alven skrev:

Det är svårt med ryggbärning de första två månaderna tycker jag, innan huvudet är tillräckligt stadigt utan en massa stöd. Och när huvudet sedan är så stadigt spelar det ingen större roll, för då kan hon vrida huvudet själv om hon känner sig kvävd ;)
Användarens profilbild
Av Alven
mari_tres skrev:Bebis måste inte ligga ner då det är matdags, jag hade en bebis som lika gärna satt upprätt (fast då fick man ju förståss "rikta in" bröstet i munnen på henne i början)

Bild från galleriet, diddeldi med nyfödd Atlas ammade upprätt i sjal! :D

Bild
Av Maria Segedi
Alven skrev:

Ok gumman är 7 veckor så snart kan jag ryggbära då :vågen:
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?