Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
vad gör jag för fel? det trycker över bröstet när jag knyter knuten där, jag stryps. Klarar inte av att bara ha axelband för då åker dom ner... Jag kan inte få till säcken riktigt bra heller, känner den blivit slapp när jag knytit färdigt eller så har den åkt upp över ryggen på bebis,släppt under rumpan... jag kämpar, svär och svettas så in i h...... Jag knyter ibland så jag blir förbannad, jag ger mig inte! Egentligen skulle jag behöva nån som hjälper mig, nån som ska till norra Värmland snart... Jag vill ha en knytning utan knut på bröstet, jämn belastning och inte för krångligt, hellre svepa sjalen uppifrån och ner än tvärtom.

är det nån som kan hjälpa?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Är det ryggsäck med tibetansk avslutning du knyter? Se till att få ordentliggt med tyg under barnets rumpa och dra åt kanterna lite mer än resten av sjalen. Sedan avslutningen har jag lite svårt för, då jag tycker att knuten/"korven" som blir om man inte knyter utan bara stoppar in sjaländarna, blir så tjock och hård. Blir bättre med en tunnare sjal tycker jag.
Användarens profilbild
Av katha
Bra länk! Jag har svårt för att få "säcken" att stanna på plats, den åker upp från babyns stjärt och upp på ryggen. Eller så stannar den under rumpan men hasar ner så långt ner i svanken på barnet att det ser ut som om ryggen knäcks om barnet böjer sig bakåt. Det är ju inte lätt med ett barn som inte sitter stilla heller... Jag har provat alla knytningar som finns men en vägrar jag prova. Vad är det för konstig knytning som medföljer sjalen Easycare?! Man ska ha runt ryggen och under armarna som om barnet hänger i den och sen ska man bara korsa under rumpan... Tänk om barnet hasar ur där uppe! Har precis fått en en Easy Öken.
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev: Vad är det för konstig knytning som medföljer sjalen Easycare?! Man ska ha runt ryggen och under armarna som om barnet hänger i den och sen ska man bara korsa under rumpan... Tänk om barnet hasar ur där uppe! Har precis fått en en Easy Öken.
Man kan ha ett extra varv kring barnets bröstkorg om man vill, men jag tror att den knytningen är bättre till mindra barn som inte väger så mycket, eftersom barnets tyngd hamnar så koncentrerat på bara ett par ställen. Minns inte just nu vad den knytningen kallas :hmm:
Av juliaanna
Tycker också att det är svårt att hålla den första delen i knytningen (säcken) på plats och lagom tajt utan knut (som ni kanske läst). Kan inte låta bli att fråga efter fler tips nu när det kom upp igen :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
juliaanna skrev:Tycker också att det är svårt att hålla den första delen i knytningen (säcken) på plats och lagom tajt utan knut (som ni kanske läst). Kan inte låta bli att fråga efter fler tips nu när det kom upp igen :wink:
Då du knyter ryggsäck eller? :hmm:
Av juliaanna
mari_tres skrev:
juliaanna skrev:Tycker också att det är svårt att hålla den första delen i knytningen (säcken) på plats och lagom tajt utan knut (som ni kanske läst). Kan inte låta bli att fråga efter fler tips nu när det kom upp igen :wink:
Då du knyter ryggsäck eller? :hmm:
Det blev visst lite otydligt :wink:. Jag tycker det är svårt att vara utan knut på bröstet i ryggomslut (el X-omslut rygg). Två bra tips från dig som jag kan föra vidare är att korsa sjaländarna innan man stoppar den ena mellan knäna (något som dom inte visar i bildserien från eden baby) och att hoppa lite och dra i sjaländarna innan man knyter. Men jag har fortfarande problem med att få den första delen av sjalen (inte krysset) tillräckligt tajt utan knuten. Beror nog delvis på att jag har en lite svårknuten sjal som inte glider så bra när jag ska tajta till den. Sen sitter Edvin ofta med armarna ute och då känns det extra viktigt att sjalen går upp ordentligt under armarna och inte blir för lös.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?