Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Erindriel
Hjälp!!!

Vi kan inte bestämma oss vilken vi ska köpa (vi bor så vi har ingen möjlighet att prova) och jag blir snart galen! :/

Maken bär både 1 1/2-åring och 3-åring. Just nu har vi en lånad Patapum (vanliga). Den känns inte riktigt bra, speciellt inte till den stora tösen. Maken är runt 175cm och ganska smal/liten.

Funderar alltså på om vi ska köpa en Toddler eller en Ergo NG....men kan inte för allt i världen förstå skillnaderna och vad som är bäst? VAD är det som skiljer, förutom priset då? :)

Snälla ni som vet skriv och berätta! Tack på förhand! :)
Användarens profilbild
Av Nova
Patapum Toddler är bra mycket högre i ryggdelen än Ergon
vilket jag uppskattar eftersom jag har ett barn som är rejält rörligt.
Bär man på ryggen, som jag ofta använder selen till,
och barnet lutar sig mycket bakåt tycker jag det blir stabilare med den
extra höjden Toddlern ger.

Jag tycker också att passformen skiljer sig något.
På mig satt inte Ergon så jättebra, men tycker att Patapumen passar mig lite bättre.
Jag är normallång och ganska så smal.

Utseendemässigt är Ergon kanske mer påkostad. Den har t.ex. en prylficka på ryggdelen,
medans Patapumen är mer renskalad.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ergon är lite bredare och dessutom formsydd så 3 åringen kanske sitter lite bättre i den. Samtidigt är Toddlern högre i ryggen, vilket kan vara en fördel, mer stabilt då man bär ett större barn på ryggen och de lutar sig bakåt.

Patapumen är som sagt mer avskalad än Ergon som har en praktisk ficka och sedan skiljer de lite i passformen för själva bäraren. Min man t.ex. trivs bäst med Ergon medan jag själv föredrar Patapum.

Det allra bästa vore ju förstås om du hade kunnat testa båda och jämföra för att sedan välja den som passar er allra bäst. Men vad jag förstår har du ingen möjlighet till det där du bor?!? Bärsjalsträffarna är annars toppen när det gäller att testa bärselar och sjalar. Förresten finns det ingen bärsjalsambassadör heller i din närhet? :mitvit: Ett förslag är ju att under bärsjalsambassadörer efterlysa någon som kan visa :wink:

Lycka till i valet av bärsele!

PS. Ser att jag upprepar en del som Nova redan skrivit... Det är väl för att vi tycker lika. DS. :wink: :D
Av LL
Jag skrev en recension på Patapum toddler där jag jämför med Ergo - se under sjalrecensioner.

Bär min normallånga tvååring i Ergo och har inga problem med att ryggdelen skulle vara för låg. Det är absolut ingen risk att hon skulle ramla ur eller så - jag har ju selen åtdragen så hon sitter stadigt mot min rygg även när hon böjer sig bakåt eller gör andra konster. :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Jag tror inte heller att ett barn som lutar sig långt bakåt skulle ramla ur en väl åtdragen Ergo.

Men jag uppskattar trots det den extra höjden hos Toddlern.
Trygghetskänslan de centimetrarna ger sitter nog mest hos denna mamma.
Dock inte att förakta det heller. :wink:

Lycka till med ditt val! :)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Nova skrev:Jag tror inte heller att ett barn som lutar sig långt bakåt skulle ramla ur en väl åtdragen Ergo.

Men jag uppskattar trots det den extra höjden hos Toddlern.
Trygghetskänslan de centimetrarna ger sitter nog mest hos denna mamma.
Dock inte att förakta det heller. :wink:

Lycka till med ditt val! :)

:iagree:
Givetvis ramlar barnen inte ur :wink: , men som Nova skriver så kan det kännas tryggt och mer stabilt med de extra centrimetrarna som Toddlern ger...

Jag tror dock man blir nöjd både med Ergon och Toddlern 8)

Men som jag sa,... Det allra bästa vore ju förstås att testa båda och jämföra för att sedan välja den som passar allra bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?