Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hejsan!
Jag hade en Baby Bundler till min 1:a men med 2:an har sjalbärandet inte riktigt kommit igång. Nu visar 2:an fler tendenser till att vilja bli buren så jag tänkte då köpa en ny sjal till henne. Jag vill gärna ha en ny färg och min första impuls var att köpa en ny BaBu. Det står ju att man kan ha den upp till 15 kg tror jag men när man läser här inne så verkar det som om de flesta brukar sluta med elastisk sjal just när barnen är runt halvåret. Lilltösen är 6 månader nu och då kanske en vävd sjal borde vara det bästa att köpa trots allt?

Jag är lite motsträvig till det- har aldrig testat en vävd sjal och inbillar mig att de är stumma, varma, sträva, svårare att knyta?

Å andra sidan verkar Hoppediz i färg Toulouse rätt fin. Är Hoppediz en bra sjal för en nygammal sjalbärare? Räcker 4,6 m till mig som är 1,65 och ca 70 kg? På väg ner förvisso, gravkilona sitter ju kvar ännu :-)
Jag brukade knyta X-omslut II.
Användarens profilbild
Av Tiz
Det borde räcka med en 4,6:a. Fast är du lite skraj för vävda sjalar är tjocka kanske du skulle testa en easycare, bebina eller en jaquardvävd Didymos. Kolla in begagnatmarknaden. De är tunnast av de diagonalvävda sjalarna och är mycket gosiga.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag skulle nog gå på sjalträff eller ta kontakt med någon av ambassadörerna för att få prova lite olika sjalar. Jag trodde inte heller att jag skulle gilla vävda, det är klart att jag skulle helst ha en trikåsjal, det ÄR det mysigaste men Linus väger 11 kg o det går inte, en liten stund hemma, som myssjal men inte mer, det är otroligt stor skillnad på avlastningen, det var det redan då han var 3 månader, det trodde jag aldrig då..
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Eller oxå ska du prova en calin bleu gauze, hyfsat pris, svala och smidiga och änså länge tycker ialla fall jag att de avlastar bra. Inte som tex storken kanske men den tyger åt min 8 mån och jag har även burit stora tjejen lite då och då när mammanärhet har behövts och avundsjukan på att lillebror får vara nära.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Det finns inget mysigare än en trikåsjal till en liten bebis (tycker jag). Men bebisen blir tyngre och efter ett tag är det klokt att byta till vävd sjal - åtminstone om man skall bära längre stunder. Ville jag bara köpa en enda sjal :roll: skulle jag i första hand satsa på en diagonalvävd sjal som räcker hela bärperioden från nyfödd till 3år+. Sedan skulle jag komplettera med en tunnare sommarsjal för de varmare dagarna :wink: . Och trikåsjalen skulle jag behålla som myssjal ett tag till :D

Själv bär jag Jesper 7 mån och 9 kg helst i Storchenwiege Leo Rouge (diagonalvävd), Calin Bleu azurblå (sommarsjal) och mysbär i trikåsjalarna BabuBundler blåbär och CuddlyWrap denimblå :)
Kan väl dock anses som partisk :roll: då jag även säljer dessa sjalar. Å andra sidan hade jag inte valt att ha dem i mitt sortiment om jag inte tyckte de var bra :wink:

Finns många bra sjalar både diagonalvävda och tunnare sommarsjalar. Titta gärna under bärsjalsrecensionerna här på Sjalbarn. Kolla även efter en bärsjalsambassadör i din närhet som kan visa dig lite mer. Sjalträffarna är också himla bra. Där kan du prova en hel del olika sjalar så du lättare kan välja vilken sjal som passar just er och så kan du få hjälp med olika knytningar.

Lycka till i valet av vävd sjal! :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
ville bara säga att jag tycker att de nya hoppisfärgerna tillhör de tunnare hoppisarna. fast jag är partisk alltså :wink:

det är inte så svårt faktiskt att gå över till vävd sjal. man vänjer sig snabbt :D
Användarens profilbild
Av mica
Jag tänkte som du. Men så blev sonen större och när jag bytte till vävd så märkte jag hur mycket bättre det avlastade och då försvann allt motstånd. Nu gillar jag vävda skarpt.
Användarens profilbild
Av Amatea
Pust, så många bra tips jag har fått! :-)
Borde kanske tillägga att jag helst bär en enfärgad sjal i en rätt glad färg, gärna hallon, cerise, rosa, lila... Har en elegant Ringo i skogssäv och Babun är blå så jag vill ha lite färg den här gången, dock helst inte randigt...
Ska genast kolla upp de andra märkena ni nämnt!
Användarens profilbild
Av Amatea
Mmm, mycket snygg! Vilken djungel av fina sjalar det är!

Lottie, jag har förstått att du huserar en bit från Lerum? Där var vi idag för att se om vi kan tänka oss att bo där (funderar på att köpa hus, bor inne i Gbg nu). Det vore ju kul att bo nära en massa bärsjalar dessutom :-D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Amatea skrev:Mmm, mycket snygg! Vilken djungel av fina sjalar det är!

Lottie, jag har förstått att du huserar en bit från Lerum? Där var vi idag för att se om vi kan tänka oss att bo där (funderar på att köpa hus, bor inne i Gbg nu). Det vore ju kul att bo nära en massa bärsjalar dessutom :-D
Stämmer bra! Några minuters bilväg från centrala Lerum precis vid kommungränsen till Alingsås där finner du mig :wink: Du är varmt välkommen hit om du vill titta på några av sjalarna jag har. Jag har även möjlighet att ta med demosjalar till sjalträffarna i Göteborgsområdet (Göteborg-Borås-Lerum-Alingsås) :D

Lerum är jättemysigt! Hoppas ni hittar ett hus där ni kommer trivas! :D

Och lycka till i valet av sjal(ar)! :D
Av Talula
Jag slår ett slag för en easycare, både mjuk och elastisk fast den är vävd! :wink:
Användarens profilbild
Av AAaa
Vävt är bra med Hoppediz är sämre tycker jag! Satsa på en dyrare begagnad sjal. www.ebay.se :twisted: (Sök på sjalens namn och inkludera ebay globalt så får du upp alla dina tyska sjalar som de är beredda att skicka till Sverige) Lycka till!
Användarens profilbild
Av Amatea
Tack för alla svar!
Nu har jag beställt en Calin Bleu Gauze-sjal! Tror det blir bra eftersom jag är en varm person, bär mest inomhus eller på sommaren samt har små lätta döttrar :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?