Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Nästan i alla fall :lol: . Det är när man går från axel och ner längs sidan på kroppen på sig själv för att föra tyget mellan barnets ben och sprida det över barnets rygg. När sen knuten är klar så känns det som det understa lagret tyg dvs det som knyts som jag beskriver i 2a stycket (hoppas ni förstår) klämmer åt runt axeln och ner i armhålan. Jag knyter ibland ihop de efteråt innan jag gör knuten för att dra dem in mot mitten på mitt bröst istället för att de hamnar så långt ut mot armhålorna. Tips mottages tacksamt.

F sitter oxå och trycker och spjärnar en hel del...
Av juliaanna
Känner igen mig! Har tagit en paus med vrikkesikker just på grund av det du beskriver. Lite synd för Edvin trivdes väldigt bra med att sitta stadigt och högt. Hoppas vi får några bra tips :wink:
Användarens profilbild
Av sara f
Inga tips, tänkte just skriva en egen tråd om just domnande armar. Har problem med ryggsäcksbärande i övrigt också, inte bara vrikkesikker. Är väl känslig helt enkelt :roll: Gillar egentligen omslutet ryggkryss bäst, så det är väl inget jätteproblem, men i takt med att Ella växer så blir hon ju mer intresserad av att komma upp och se mer av världen, så det vore ju bra om jag kunde lära mig knyta utan domningar.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Häromdagen fick jag till det lite bättre, men får kanske prova omslutet jag med. Annars brukar jag ibland knyta ihop de undre skjalbanden så de strävar in mot mitten på mig istället för att ligga ute i armhålorna. Lite bättre men det blir lite knöligt med mycket sjal just på bröstet.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Nu tycker jag att jag fått till det. Vrikkesikker med variant knut fram. Istället för att dra ner banden direkt under armarna och upp :hmm: nån som hänger med? Så gör jag som i omslutet och gör en knut fram på bröstet först. Och eftersom man SEN drar neråt banden (och upp mellan barnets ben på barnets rygg) så hålls knuten ner och stryper en inte. Sen en knut igen, fram på bröstet, lite nedanför första, och sen tar jag ändarna och knyter bak under barnets rumpa.! Ingen domning, ingen strypning. :tumup:
Användarens profilbild
Av katha
En annan variant istället för din knut där så kan man twista banden fram på bröstet så dom blir horisontellt istället. :tumup:
Av juliaanna
Jätte bra tips! Provade att göra som ni sa (tvistade banden men går säkert lika bra med knut) och vrikkesikker har aldrig känts skönare. Ändå var det väldigt läge sen jag knöt den. Edvin var nöjd och glad också och det är ju det viktigaste:D
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
katha skrev:En annan variant istället för din knut där så kan man twista banden fram på bröstet så dom blir horisontellt istället. :tumup:
som att man tänker knyta men inte drar igenom helt?
eller korsa?

förstå inte riktigt... :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
Emmamedhunden skrev:
katha skrev:En annan variant istället för din knut där så kan man twista banden fram på bröstet så dom blir horisontellt istället. :tumup:
som att man tänker knyta men inte drar igenom helt?
eller korsa?

förstå inte riktigt... :hmm:
du virar ändarna, snor dom kring varann, ingen knut. då får du twistet mellan brösten istället för en bred ovan. jag tycker trycket blir mindre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?