Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja är det bärpåse jag behöver? Min dotter är 5 v och väger inte 4 kg ännu. Är född 4 v tidigt och vill bara vara nära hela tiden men utöver det så måste man ju till tvättstugan 2 ggr i veckan, tömma diskmaskinen och sånt....vill ha ngt snabbare än manducan där barnet ligger högre upp så man kan böja sig, men hon får inte riskera trilla ut! Amma i den hade varit toppen om man kan och så billig....Hur länge kan man ha en sådan? Och så viktproblemet...just nu är jag fet efter graviditeten har överskottsfett ( och hud ) på sidan under brösten och så magen drar 42 upptill mot annars 40. Men boobsen lär nog förbli så här iallafall.
Jo och så hade jag foglossning så det får inte fresta för mycket på enbart höften...Men det beror nog på bebisen vikt mest får det blev bra ganska så omdelbart!
Min erfarenhet är att snabba bärdon (ringsjal, bärpåse, dubbla bärpåsar) gör att man inte har båda händerna fria, man har som mest en och en halv hand, typ.
Om du ska ha den då du tex hänger tvätt och fyller/tömmer disken så skulle jag hellre rekomendera trikåsjal, precis som Bubbi. Väljer du en stadig trikå som tex bali baby stretch så kan du ha den ett år, iaf. Jag kan bära min 1,5-åring utan problem med BBS.
mari_tres skrev:Min erfarenhet är att snabba bärdon (ringsjal, bärpåse, dubbla bärpåsar) gör att man inte har båda händerna fria, man har som mest en och en halv hand, typ.
Om du ska ha den då du tex hänger tvätt och fyller/tömmer disken så skulle jag hellre rekomendera trikåsjal, precis som Bubbi. Väljer du en stadig trikå som tex bali baby stretch så kan du ha den ett år, iaf. Jag kan bära min 1,5-åring utan problem med BBS.
OK och vad ligger de på i pris?

Det är inte det att min manduca inte är snabb eller att hon inte sitter tajt nog utan det här Bandet man har runt midjan har en bred platta fram som är i vägen för långt ner även om den är rätt mjuk. Hmm får fundera lite...det är lättare nu än innan nämligen när hennes ben växt lite på längden och kan säras mer!
BBS:en kan man få tag på begagnad om man vill, testa att annonsera efter en här på SB! De finns för 790 hos Edanbaby.se och så har de funnits på http://www.bebecannelle.com/collections/gypsymama för ca 50 pund men det verkar som om alla är slut där, vet inte om de ska ta in fler, du kan ju maila och fråga om du vill.
Jag har en Manduca och en Marimekko trikåsjal till min snart 4 veckor gamla bebbe.
Sjalen är vrålsnygg, svart med Mökki-panel (rött, svart, gult). :love:
Inomhus kör jag sjalen och selen blir om vi ska bära utomhus/i affärer.
Sjalen är underbar och lillen somnar snabbt, se till att inte ha för mkt kläder på bara.
Blir det för varmt kan man alltid vika ned framstycket s.a.s. så att benen hänger ut i luften istället för att vara inbäddade.
Då ser den ut som ett kryss bara.

Har inte fått till en bra vaggknytning än, men ser fram emot att kanske en dag kunna amma i sjalen. Vilken dröm!

PS. Jag fick tag i min sjal begagnat på Tradera för 350 kr ungefär, nypris 1100! :tumup:
Vi trivdes jättebra med vår trikå sjal den första tiden och med vår vävda sjal när Edvin började närma dig en sju, åtta kilo. En sjal är inte alls i vägen som selar kan vara. Det går t.ex. bra att sätta sig ner när barnet somnat eller böja/huka sig med barnet på magen i sjalen.
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?