[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 1725331
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Bilder på att stå och gå och amma - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Marit skrev: Jag kollade på filmen och den var instruktiv men :shock: har aldrig sett att man drar fram ena benet så barnt sitter liksom i spilt över mammans mage. Kan man verkligen råda andra att göra så?
Jag får det till att det är armen :hmm:
Användarens profilbild
Av Innana
mari_tres skrev:
Marit skrev: Jag kollade på filmen och den var instruktiv men :shock: har aldrig sett att man drar fram ena benet så barnt sitter liksom i spilt över mammans mage. Kan man verkligen råda andra att göra så?
Jag får det till att det är armen :hmm:
Det är handen, man ser den vid hennes bröst först med en vit tröja/vante på. Fötterna har hon lagt borta på andra sidan precis innan.
Marit skrev:Jag tyckte det såg ut som en vit sko. :hmm:
Fast om du lyssnar på henne säger hon ju uttryckligen att det är handen och att han ligger mage mot mage. :D
Av Ponyo
När Vilhelm var ca en månad gammal så rev jag sönder ett lakarn. 90x200 cm stort tygstycke om jag inte mnns fel. Ska se om jag kan hitta den nfon igen.

Jag knöt en knut precis vid höften, och drog bak knuten på ryggen. Sedan eftersom jag inte hade några instruktioner så la jag in Vilhelm med huvudet före i sjalen. Han låg då i vagga, lite halvt vänd mage mot mage.

Tyvärr har jag inga bilder på det.
Jag har däremot foto på när jag ammar honom i trikasjal, i vaggknytning.
det är ganska svårt att få till kortsjal med så pyttesmå bebisar. men man kan använda ungefär samma teknik som med ringsjal, typ såhär fast här är det ju en större bebis: http://www.edenbaby.se/pages/ringsjal_vagga.php

annars skulle jag tipsa om mei tai, det tycker jag är lätt att få till amning av småbebisar i.
Användarens profilbild
Av Minchi
Marit skrev:
Minchi skrev:Iofs inte kortsjal, men den här verkar bra, tycker jag:
http://www.youtube.com/watch?v=TLduLJFSJn4&NR=1
Jag fick en hjälpmammefråga på mejlen från någon som testat att bära en relativt nyfödd i bärsjal. Jag vet inte alls hur lång sjalen var, men ville tipsa henne om att hon kunde amma i sjalen.

Jag kollade på filmen och den var instruktiv men :shock: har aldrig sett att man drar fram ena benet så barnt sitter liksom i spilt över mammans mage. Kan man verkligen råda andra att göra så?
Det är armen! Benen ligger åt andra hållet. :D Jag har inte provat att amma så än, men så fort bebis är ute så ska jag göra ett försök.
Jag har bilder av stående/gående amning i ergonomisk sele och långsjal (vävd och trikå, tror jag), men vet inte om något är på pyttebebis... Att bära så liten i ring- eller kortsjal tycker jag är så onödigt svårt, så det har jag nog inga bilder på, även om jag vet att jag ammat så också många gånger. Ska kolla.
Användarens profilbild
Av Siania
Hjälpte svägerskan att få till amning av liten hungrig bebis i ringsjal på Liseberg i somras:

Bild

Bebisen i fråga var 1 1/2 månad gammal och låg i vagga, mage mot mage, hur nöjd som helst. :loving:
jag har ju gjort en ganska kort karriär som ammande mamma men jag har hunnit med att amma båda barnen i sjal och mei tai, tyvärr har jag inga bilder på det. Iförsig kan man ju simulera å visa men just nu sover de båda. I ringsjal är det ganska lätt att amma då har man ju ofta småbebisar i vagga så de ligger redan intill bröstet så då tar man bara bröstet som är närmast. Då e de bra med amningsvänliga kläder. Likaså kan du använda en kortsjal likadant som en ringsjal. I trikosjal så var det lite krångligare tyckte jag men jag lossade lite på sjalen å hoppade ner barnet lite försiktigt så det satt i lagom höjd att amma. Mei tai är enklast tycker jag för då lossar man bara banden så barnet kommer i bra höjd och sen är de lätta att få upp igen. :sjal:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?