Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
Knyter nu ett enkelt kryss (vet inte vad det heter egentligen) fram och hivar i och ur barnet i det när det behövs bäras.
Problemet är bara att barn(en) nu lärt sig hur man meckar till en sjal så man stör hela bärandet. De lyckas knöggla ihop själva krysset och kastar sig /hänger sig bakåt så att man måste hålla en arm bakom ryggen för att de inte ska tippa.
Jag tror inte det är för att komma ur utan mer för bus och "trots". Men det är lite jobbigt när man ex går i affär och bär något ex. (+ att det känns inte som någe vidare reklam för sjalbärande precis.)

Förslag på åtgärd? Eller annan knytning?
På ryggen gör de vanligtvis inte så, så jag misstänker starkt att de vet vad de håller på med...
Användarens profilbild
Av UWO
Dorotea skrev:Omslutet kryss kanske? Samuel kan hänga med sin överkropp nere vid mina knän :roll: typ i den knytningen utan att ramla ur.
Ok.. finns ingen bildserie eller så om hur man knyter den?
Eller kanske ska jag testa om de kan hänga kvar så. Jag tror iofs de kan det, nog mest jag som stör mig på viktfördelningen där.

Men det är inte helt ovanligt att sjalbarn gör så då mao? :o Man kanske bara ska ta det, eller?
Visst känner man sig som en lyckad reklampelare med ett barn som hänger och dinglar?! :Hahaa:

Omslutet på ryggen kan jag visa dig, nemas problemas! :tumup:

Annars finns ju ryggsäcksknytningen där man knyter fast sjalen runt bålen på barnet, alldels under armarna och svingar upp och knyter sedan ryggsäck som vanligt, fast utan att bre ut sjalen.
Det ser inte vidare bekvämt ut, men den verkar vara helt ok för barnet. Var iaf bra när jag skulle träna mig på att knyta upp och bära hala-lillebror i vinteroverall förra vintern! (nu har jag övergått till omslutet, avlastar bättre)
Användarens profilbild
Av UWO
diddeldi skrev:tyvärr är sele mitt bästa tips :lol:
Det är nog super. Dock bär jag med selen bak och sjalen fram och det fungerar bra. Dock tror jag sele både bak och fram skulle bli knöligt. Dessutom har jag liksom inte råd att köpa en till sele just nu (även om jag skulle behöva för manducan blir ju utlånad hela tiden... :roll: ).

Tack för tipset iaf! Kanske någon annan som ser? För det var ett bra tips. :)
Användarens profilbild
Av UWO
CrazyMagpie skrev:Visst känner man sig som en lyckad reklampelare med ett barn som hänger och dinglar?! :Hahaa:

Omslutet på ryggen kan jag visa dig, nemas problemas! :tumup:

Annars finns ju ryggsäcksknytningen där man knyter fast sjalen runt bålen på barnet, alldels under armarna och svingar upp och knyter sedan ryggsäck som vanligt, fast utan att bre ut sjalen.
Det ser inte vidare bekvämt ut, men den verkar vara helt ok för barnet. Var iaf bra när jag skulle träna mig på att knyta upp och bära hala-lillebror i vinteroverall förra vintern! (nu har jag övergått till omslutet, avlastar bättre)
Ja.. :oops: dinglande barn är väl lite som läckande tygisar. Man vill gärna att det ska se bra ut så fler förstår hur toppen det är. :app:
Även om man själv vet att det varken är sjalen eller tygisarna det egentligen är fel på.

Kanske skulle ta något tillfälle och kombinera batik och sjalknytning? :mrgreen:
Tänkte ev fara in på panduro på lördag. Får se...

/Ingrid som just haft ett antal läckande engångs... :twisted: (fick dem gratis på mässan ska jag säga till mitt försvar).
ursäkta ot... :oops: har inte pratat med någon vuxen på hela dagen...
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?