Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja som rubriken lyder!

Hur gick det till när ni kom på att sjal verkade vara en bra grej!! För det är inte så ofta man ser det "ute på stan".

Jag skulle beställa en sjal att ha om halsen till vinter och googlade, då kom sajten sjalbarn upp. Och då var jag inte ens gravid, men läste lite och kollade i galleriet, tyckte det såg så mysigt ut! Sen när jag var i vecka 15 köpte jag en babybundler på tradera! Sen var jag såld! :loving:
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag läste pysselbloggar och i en sån såg jag bilder på en mamma med bärsjal, och det såg så mysigt ut! Sen när jag blev gravid så googlade jag lite och hittade sjalbarn och the rest is history. :loving:
Det var en tjej i min studiegrupp på universitetet som bar sin dotter i bärsjal, och då visste jag att jag också skulle göra det om jag fick barn någon gång. Det var 5 år sedan :shock: och sjalar var inte alls vanliga då!
Jag behövde hitta ett sätt att ta mig ut ur lägenheten själv efter att jag snittats. BabyBjörn såg bara inte mysigt ut, och gick inte att använda på direkten, så jag lät mig förtrollas av sjalar. Lite senare upptäckte jag hur mycket mer än transporter man kan ha dem till. :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
En kompis frågade om jag inte kunde kolla i Taiwan om det var billigare med bärsjalar där. Sen visade det sig att vår amerikanska granne bar sin bebis i sjal, så det var där jag började.

Det är inte alls billigare med sjalar där, tyvärr.

/MuuM
Läste "En ökenblommas berättelse" och fanns det en kommentar om hur konstigt författaren/berättaren tyckte att det var med vagnar till bebisar i väst. Speciellt i NY där det finns så mkt folk. Var skulle den lilla bebisen ta upp så mkt plats på trottoaren när det går att bära i sjal istället? Det var fler år innan jag blev gravid, men då betsämde jag mig för att bärsjal är nått vi ska ha. (Var även i den boken som jag fick upp ögonen för blöjfria bebisar).
Av sjaltokan
Jag vägrade använda babybjörn och tyckte det borde finnas något alternativ.. hittade moby wrap, och sen till sjalbarn när dottern var född..
Användarens profilbild
Av imsel
Tror jag fick upp ögonen för att min syster började med sjal, alltså Katja77 :tumup:
Nu säger jag åt folk att köpa sjal eller sele till dom lata, fast jag inte ens själv ägt en, bara provat sjal några gånger..
Jag såg på TV i det där programmet som Ann Söderlund-Bie (?) hade om föräldrar, barn och familjeliv. Hon hälsade på hos en familj som samsov och bar i en röd sjal. Jag tyckte det verkade mysigt, praktiskt och dessutom snyggt.
Sen när Pyret skulle födas pekades jag hit till Sjalbarn från Aff.
Jag köpte efter olika råd här på sjalbarn :loving: en sino hjortron. Sen var jag ju fast...
Användarens profilbild
Av milimani
När Elin var runt 2 månader bodde hon i min famn, inget annat dög. Så jag började leta efter något lämpligt att bära med. Var rätt inne på en Babybjörn men när jag googlade runt hittade jag både sjalar och ergonomiska selar. Så det slutade (eller jag menar började...) med en moby OCH en ergo OCH en easy hug. På samma gång. Och sen har det liksom rullat på.
Användarens profilbild
Av UWO
Vilken rolig fråga!!

Tyvärr vet jag faktiskt inte riktigt. Gissar att det var via något föräldracommunity när trean var bebis. Hon krävde att bli buren HELA TIDEN så först var tanken att hon skulle åka så jag kunde hinna med storesyrrorna.
Dock vägrade hon åka i den där sjalen så det blev en av storesyrrorna som fick åka på ryggen istället.

Sen har sjal aldrig känts främmade för mig. Om inte annat har man ju sett det på TV osv sen man var barn förmodligen (tänker på naturfolk nu, ffa sjalbärande i afrika + sydamerika)
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?