Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av icca
Är på G att skaffa en ergonomisk sele. Jag är inne på en Manduca el ergo, men min sambo vill absolut bära henne framåt. Då hittar jag bara Pikkolon.

Någon som testat den? Eller har andra tips?

(Tjejen är 8½ mån)
Användarens profilbild
Av mari_tres
En 8,5-månaders som vill se frammåt rekommenderar jag att sätta på ryggen :wink: så blir det inte så tungt att bära heller!
Av icca
Det är där jag kommer ha henne. Annars bär jag gärna i långsjal. Men nu ser jag inget när jag ska göra saker om hon sitter på magen. O jag har svårt att få till ryggknytningarna när hon är så liten.

Men det var bra tips om hur jag ska argumentera med pappan;)
Användarens profilbild
Av camsch
Jag skulle faktiskt också rekommendera att bära henne på ryggen.
Man lär sig snabbt!
Kan du få hjälp av någon att visa hur man gör och träna lite så går det lättare. Men det är inte svårt att läsa sig till på internet (youtube rekommenderas!) heller.

För även om man bortser från ergonomiaspekten för barnet så blir tyngdfördelningen en helt annan med barnet framåt och inte så skönt för den som bär. Plus att du ser ju marken lika lite ändå, och ramlar ni så är det rakt i ansiktet på barnet.

Jag har någon enstaka gång försökt bära min dotter framåt i sjal, men min rygg pallar bara inte med det.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ett annat alternativ är ju höftbärning, men då är barnet i vägen iallafall om man ska göra någonting. Bla Manducan kan man använda till att bära på höften. Då ser ju barnet frammåt också om det vill :D
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag tror att Pikkolon är ett bra sel-alternativ - den går ju att bära framlänges på magen i, men när man upptäcker hur mycket skönare det är att bära ett tyngre barn på ryggen så är det ju en bra ergonomisk sele för ryggbärande också. :D Det är lättare för en "nybörjare" att få till bärandet av ett mindre barn på ryggen i en sele än med sjal, upplever jag det som i alla fall. Sedan måste man ju såklart ha några sjalar också. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?