Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag har köpt en meter bruna kaniner på vit botten som jag har tänkt färga, men vilken färg?
Nitors färgkarta:
Bild
Herdins:
Bild

Ni som har färgat kanintyget eller ugglorna för den delen, kan vi inte samla bilder på resultatet här och skriva vilka färger vi har använt?
Och så tips till mig vilken färg jag ska välja då :D

Edit: Det blev visst lite stora bilder :roll:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Läste just i en kompis blogg, hon hade färgat i nitors turkosa - det såg fint ut och hon var nöjd med resultatet. Tycket det är en fin kombination oxå, turkost och brunt :D
Användarens profilbild
Av tweed
Skulle kanske vara nåt att ha ihop med den fiina turkosa A&H velouren. Fast jag känner att jag kanske ska göra nåt som inte är så typiskt "jag" Brunt och turkost är väldigt jag :roll:
Användarens profilbild
Av Annika E
Olivgrön, sand eller terracotta tycker jag skulle bli snyggt!
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag har färgat med Nitors blåklint. Till vänster är efter färgning med 1/4 färg mot vad det står på paketet. Till höger är efter påfyllnad med 3/4 färg.

Den ljusblå färgen är inte glansig eller så turkos som den ser ut på bilden, men den mörka tycker jag stämmer bra med verkligheten.

Bild

Nu när jag tittade på färgkartorna så skulle jag vilja färga i terracotta också. Olivgrönt är nog heller inte fel, fast det inte är min färg.
Användarens profilbild
Av glis
Jag tror att olivgrönt blir klockrent till Kvarnvik. Själv gillar jag de blåklintsblå kaninerna, men det ser ut att vara väldigt nära de blå stuvarna som jag tryckte trollsländor på. Kanske lite tråkigt om det blir för lika? Och turkosa kaniner kunde man ju köpt direkt istället. Här hemma har vi de lila på turkos botten. Fler förslag?
Användarens profilbild
Av tweed
I min hjärna har det börjat dyka upp konstiga tankar om rosa :roll: Fuchsia, fast liite ljusare. Skulle det kunna vara nåt? (Jag är inte så rosa egentligen)
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag funderade just på att om jag haft bruna kaniner eller faktiskt även de lila så hade jag nog gjort ett rosa färgbad. fuschia tror jag blir för stark men kanske kan det funka. Den rosa tror jag att min dotter gärna haft en klänning i med bruna kaniner på.
Användarens profilbild
Av Sedum
Har inget foto, men färgade mina bruna kaniner med rött. Tomatröd om jag minns rätt. 8)
Det blev i alla fall jättefint!
Har också haft funderingar på olivgröna, så det tycker jag du kan färga så får jag se om det blir så snyggt som jag tror! ;-)
Användarens profilbild
Av AnKa
kvarnvik skrev:I min hjärna har det börjat dyka upp konstiga tankar om rosa :roll: Fuchsia, fast liite ljusare. Skulle det kunna vara nåt? (Jag är inte så rosa egentligen)
Absolut :tumsup: det tror jag blir fint eller kanske ännu hellre plommon från Herdins färgkarta den är lite lika röd vilket jag tror blir snyggare mot brunt.
Användarens profilbild
Av Sedum
LisaMarie skrev:Jag har färgat med Nitors blåklint. Till vänster är efter färgning med 1/4 färg mot vad det står på paketet. Till höger är efter påfyllnad med 3/4 färg.

Den ljusblå färgen är inte glansig eller så turkos som den ser ut på bilden, men den mörka tycker jag stämmer bra med verkligheten.

Bild

Nu när jag tittade på färgkartorna så skulle jag vilja färga i terracotta också. Olivgrönt är nog heller inte fel, fast det inte är min färg.
De var jätte fina båda två! Den mörkare var härligt blå!
Användarens profilbild
Av Sedum
AnKa skrev:
kvarnvik skrev:I min hjärna har det börjat dyka upp konstiga tankar om rosa :roll: Fuchsia, fast liite ljusare. Skulle det kunna vara nåt? (Jag är inte så rosa egentligen)
Absolut :tumsup: det tror jag blir fint eller kanske ännu hellre plommon från Herdins färgkarta den är lite lika röd vilket jag tror blir snyggare mot brunt.
Jag tror också att mer åt fushia eller plommon blir snyggare än ljusare rosa. Fast blir det bra så kommer ju jag får beslutsångest! Tihi! :roll: :wink:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?