Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi kommer åka bort en vecka och det känns onödigt att köpa en sulky och ha med på planet för den här resan (riskerar ju inget med buggan :heart: ), är det realistiskt att tro att vi kommer orka bära Elin hela resan?
Hon väger strax över 16 kg nu.
Idag bär jag henne någon gång per dag. Oftast i ringsjal hemma, men även i mei tai. Men inte särskilt långa stunder.
På semestern blir det nog några långpromenader.

Klart att inte ni kan veta vad vi orkar, men vi är rätt otränade och har inte burit långa stunder på väldigt länge.
Beror väl lite vad ni ska göra... tycker att det är jobbigare att bära om man typ går i affärer än om man är ute och promenerar :hmm:
Men ni är ju två som kan turas om att bära! Och kanske hon vill gå själv också nån gång emellanåt?
Annars kanske det finns nån ni kan låna en skruttvagn av?
mari_tres skrev:Beror väl lite vad ni ska göra... tycker att det är jobbigare att bära om man typ går i affärer än om man är ute och promenerar :hmm:
Men ni är ju två som kan turas om att bära! Och kanske hon vill gå själv också nån gång emellanåt?
Annars kanske det finns nån ni kan låna en skruttvagn av?
Vi ska göra det vi har lust med :lol:
Blir säkert några längre promenader i omgivningen, när vi går i affärer och bara i närområdet oxå.
Visst är vi två, men om vi inte orkar (klart man orkar om man ger sig fan på det och det inte finns annat val men...) trots att vi delar på det. Även om hon säkert kan tänka sig att gå ibland så är det inget vi ska räkna in. Elin är LAT :loving:
Jag känner ingen med skruttvagn :hmm:
Sannasmamma skrev:det skulle jag aldrig i livet ge mig på. sanna väger typ 17 och det är ju aptungt. emma väger 12 och jag hade inte åkt utan vagn till henne.
Visst är det tungt *torkar svetten ur pannan*
Inget du skulle ge dig på alltså - kanske vi ska hitta en vagn då.
Hon är ju inte ens 2 år - skulle absolut ha åtminstone en paraplyvagn med. (finns helt ok i 300:--klassen

Det skulle jag även till en 3-åring utan problem, jag antar att ni åker nånstans lite varmare och att ni tänkt er att gå på restaurang-besök, att hon sover en stund mitt på dan fortfarande.
Elin skrev:Hon är ju inte ens 2 år - skulle absolut ha åtminstone en paraplyvagn med. (finns helt ok i 300:--klassen

Det skulle jag även till en 3-åring utan problem, jag antar att ni åker nånstans lite varmare och att ni tänkt er att gå på restaurang-besök, att hon sover en stund mitt på dan fortfarande.
Nej, hon är lite än ( i alla fall åldermässigt :lol: ).
Vi har kollat in paraplyvagnar och hittat några vi kan tänka oss.
Till Isaac behövs inget, han är som energizer bunnyn - han bara går och går och går.
Elin däremot har tyvärr inget gemensamt med energizer bunnyn när det gäller att gå (dit vi vill...).
Vi har tänkte åka till något lite varmare ställe och visst kommer vi gå på restaurang men hon sover inget på dagen längre. Och så varmt är det inte att jag tror hon kommer bli påverkad, men kanske :hmm:
Tyche skrev:
Elin skrev:Hon är ju inte ens 2 år - skulle absolut ha åtminstone en paraplyvagn med. (finns helt ok i 300:--klassen

Nej, hon är lite än ( i alla fall åldermässigt :lol: ).
Vi har kollat in paraplyvagnar och hittat några vi kan tänka oss.
Till Isaac behövs inget, han är som energizer bunnyn - han bara går och går och går.
Elin däremot har tyvärr inget gemensamt med energizer bunnyn när det gäller att gå (dit vi vill...).
Vi har tänkte åka till något lite varmare ställe och visst kommer vi gå på restaurang men hon sover inget på dagen längre. Och så varmt är det inte att jag tror hon kommer bli påverkad, men kanske :hmm:
näe det där med värmen var nog mer för er föräldrar 8) svettigare att bära
Jag skulle skaffat en paraplyvagn av billigare sort (blocket?).
Sigge väger ca 15 kg och aldrig skulle jag orkat bära på henne under hela vår mallissemester i juni. Vi hade med vår paraplyvagn och den var guld värd! Ibland sov hon middag i den, ibland somnade hon kvällstid när vi var på väg hem från restauranten. Som packåsna är vagn också bra.
Alltså jag kan ju lugnt säga att jag inte skulle bära 16 kg 'heltid'. Jag bär lillebror endast i nödfall i princip och han väger 13,5 ung. En begagnad vagn kostar ju inte fasligt mycket och ni behöver inte vara grymt rädda om den heller. Och även om hon inte sover dagtid hemma så finns det ju inget som säger att hon inte gör det på semester när man på ett annat sätt hittar på saker hela dagarna. Även om man inte räknar med det finns ju risken att hon blir förkyld eller så också och kanske behöver sova/är tröttare av den anledningen också. Nä, jag skulle nog också rösta för nån slags vagn. (Dessutom har man ju ofta en del annat att bära på också på dagarna när man är bortrest tycker jag.)
Det beror nog jättemycket på resmålet... När vi var i Tunisien i somras hade vi ingen vagn med, bara en Ergo och en Beco. Vi använde Ergon till Totte till och från och på flygplatserna, William gick eller blev buren korta stunder i famnen. När vi kom fram var det alldeles för varmt för att bära och sen hade vi inget behov av det heller, killarna gick när det behövdes eller så bar vi i famnen korta stunder. Men vi gick ju inga direkt långa sträckor heller. Är jätteglad för att vi inte tog med vagn, det hade bara varit extra bagage att släpa som vi inte hade använt alls. Men vi var ju mest vid poolerna på hotellet, gick till stranden eller gick ut och åt/hämtade mat tillbaka till hotellet.
Förresten, kolla med resebolaget om man inte kan hyra en vagn på plats. Brukar finnas eller ingå i ett babypaket som man kan boka till för runt 150-200 kr extra.
eM skrev:Det beror nog jättemycket på resmålet... När vi var i Tunisien i somras hade vi ingen vagn med, bara en Ergo och en Beco. Vi använde Ergon till Totte till och från och på flygplatserna, William gick eller blev buren korta stunder i famnen. När vi kom fram var det alldeles för varmt för att bära och sen hade vi inget behov av det heller, killarna gick när det behövdes eller så bar vi i famnen korta stunder. Men vi gick ju inga direkt långa sträckor heller. Är jätteglad för att vi inte tog med vagn, det hade bara varit extra bagage att släpa som vi inte hade använt alls. Men vi var ju mest vid poolerna på hotellet, gick till stranden eller gick ut och åt/hämtade mat tillbaka till hotellet.
Jag har vår senaste Grekland semester i minnet. Det var inte barnvagns vänligt - alls.
Vi har inte riktigt bestämt vart vi ska än, beror lite på när vi åker.
Men det var ju bara Isaac med då (Elin låg tryggt i magen) och när han inte gick funkade ergon bra. Plus att han var ca 16 månader eller nått sånt och vägde mindre än Elin gör nu.
är det charter med allt klart - bussresa och hotell, så skulle jag kanske ta med vagnen. Eller jag vet inte, jag gillar inte vagn :lol:

vi bar på Lova två veckor utan hotell i thailand när hon var två år, tror hon vägde runt 14-15 kg. Dels är man ju två och dels så är det ju mest kvällstid man bär, och när man ska shoppa osv för att hålla reda på dem!
Linnea skrev:är det charter med allt klart - bussresa och hotell, så skulle jag kanske ta med vagnen. Eller jag vet inte, jag gillar inte vagn :lol:

vi bar på Lova två veckor utan hotell i thailand när hon var två år, tror hon vägde runt 14-15 kg. Dels är man ju två och dels så är det ju mest kvällstid man bär, och när man ska shoppa osv för att hålla reda på dem!
Det blir absolut charter, troligtvis med halvpension och självklart transfer. Allt för smidigheten.
Vi kommer nog få bära dygnet runt, men jag hoppas att vi ska kunna spendera mycket tid vid poolen så då lär det inte behövas.

Svårt :hmm:
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?