Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
KAM-press?

Jag har velat ha en ett bra tag nu och har lite pengar som jag inte riktigt vet vad jag ska köpa för något med. Jag har ännu inte sytt några tygblöjor och har väldigt många kvar efter C som jag kan använda om det nu skulle bli en tvåa. Jag syr en del kläder som jag vill knappa, men använder man verkligen plastknappar i barnkläder - är det bra?

Jag skulle köpa genom Serena (tror jag hon heter) på yahoo-groups och tänkte i så fall köpa ett gäng knappar, men så kom jag på. Hon finns ju i Kina och kommer knapparna vara fulla av bly eller annan läskig metall?

Så, behöver jag verkligen en KAM-press? Vad använder du din till om du har en eller skulle du använda en till om du inte har en?
Användarens profilbild
Av teres
Alla KAMpressar och knappar tillverkas i Kina vad jag vet, oavsett var du köper dem! Så om det finns tillsatser i dem finns det även om du köper knapparna i sverige eller usa. JAg använder knapparna (utöver till blöjor) till att knäppa ihop klänningar, påslakan, fodral, badcape etc.
Användarens profilbild
Av Elinea
Det finns tillbehör att köpa till så man även kan sätta i vanliga tryckknappar i metall med en KAM-press. Det använder jag min mest till nu eftersom jag har sytt alla blöjor som behövs för tillfället.
Användarens profilbild
Av Stark
teres skrev:Alla KAMpressar och knappar tillverkas i Kina vad jag vet, oavsett var du köper dem! Så om det finns tillsatser i dem finns det även om du köper knapparna i sverige eller usa.
Alla knappar av plast har m[gom form av metall i sig. Frågan är bara om jag ska vara så pas orolig att jag inte köper en KAMpress...

Hur blir det med plastknappar på kläder? Ser det snyggt ut?
Användarens profilbild
Av teres
Beror på vilka plagg och vad man tycker.... Jag är egentligen kanske mer förtjust i vanliga knappar till vissa plagg men avskyr att sy i knappar och sy knapphål! Till badcaper är det suveränt.

Om du kollar på bloggen finns där en förklädesklänning och en jeansklänning som har plastknappar (orkar inte ge mig in på att klistra bild, får det aldrig att funka utan massa försök först :hmm: )
Av Britt
Jag har länge funderat över samma sak och nu kunde jag inte hålla mig längre utan lade in en beställning igår...
Användarens profilbild
Av Stark
Elin J skrev:Det finns tillbehör att köpa till så man även kan sätta i vanliga tryckknappar i metall med en KAM-press. Det använder jag min mest till nu eftersom jag har sytt alla blöjor som behövs för tillfället.
Har du köpt speciella vertyg för just KAMpressen eller är det de som kommer med knapparna/kan köpas till knapparna?

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?