Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kom på ett nytt sätt att få upp Edvin på ryggen när jag skulle knyta x-omslut rygg idag. Brukar sätta oss i en soffa i vanliga fall men är lite bökigt, särskilt utomhus :wink: . De gånger jag har haft honom i sele på ryggen har jag hoppat runt honom och selen och insåg att det funkar att göra likadant med sjalen.
Först knöt jag en knut på ryggen och såg till att mittmärket var mitt på magen. Sen stoppade jag in Edvin och drog åt knuten så att sjalen satt ganska löst (jag släppte så klart inte taget om E). Sen hoppade jag runt honom till ryggen och såg till så att sjalen följde med. Kändes smidigt att ha sjalen nästan på plats och knuten redan färdigknuten (tar en stund att knyta m 5,2 m sjal annars). Ska tillägga att jag inte testat med ytterkläder än, men funkar säkert i nödfall på stan i a f.
Är det någon annan som gör likadant eller har ni några andra smarta knep?
Testade med anorak och två tjocka tröjor idag på affären och det funkade bra det också :vågen:
Tycker att svingandet passar bättre till ryggsäck och liknande knytningar där barnet sitter högre upp och det inte är nån knut på sjalen. Blev lite trött i axlarna också, men mest handlar det om vana så klart :wink:
Hade helst sluppit knuten men får inte till det utan. Edvin vill alltid ha armarna ute när jag knyter så känns lite instabilt att bara stoppa ena änden mellan benen utan att knyta först. Du får jättegärna berätta hur du gör!
juliaanna skrev:Hade helst sluppit knuten men får inte till det utan. Edvin vill alltid ha armarna ute när jag knyter så känns lite instabilt att bara stoppa ena änden mellan benen utan att knyta först. Du får jättegärna berätta hur du gör!
:hmm: tja... stoppar ena enden mellan benen då jag knyter :wink: men jag tar den inte direkt från ryggen och ner, utan jag korsar ändarna först innan jag stoppar änden mellan knäna, om du förstår.
Diesel skrev:Supersmart! :tumup: Det kanske funkar för mig också som har svårt att få till det på det "vanliga" sättet - måste provas bara bebisen vill vara med på det! :wink:

Kul att du också tyckte det var en bra idé :D Hoppas det funkar för dig också!

mari_tres skrev:
juliaanna skrev:Hade helst sluppit knuten men får inte till det utan. Edvin vill alltid ha armarna ute när jag knyter så känns lite instabilt att bara stoppa ena änden mellan benen utan att knyta först. Du får jättegärna berätta hur du gör!

:hmm: tja... stoppar ena enden mellan benen då jag knyter :wink: men jag tar den inte direkt från ryggen och ner, utan jag korsar ändarna först innan jag stoppar änden mellan knäna, om du förstår.

Funkade bättre utan knut efter tipset att korsa ändarna först men har fortfarande svårt att få sjalen tillräckligt tajt upp på Edvins rygg. Några fler tips? :wink:
juliaanna skrev: Funkade bättre utan knut efter tipset att korsa ändarna först men har fortfarande svårt att få sjalen tillräckligt tajt upp på Edvins rygg. Några fler tips? :wink:
Hoppa och dra? :wink: Studsa lite försiktigt samtidigt som du drar i båda sjaländarna efter det att du lagt dem över ryggen, innan du knyter.
Diesel skrev:Supersmart! :tumup: Det kanske funkar för mig också som har svårt att få till det på det "vanliga" sättet - måste provas bara bebisen vill vara med på det! :wink:
:iagree: Jag måste testa detta, då kanske jag kan få upp N i sjal på ryggen i alla fall. Nu har jag använt mt och sele på sista tiden, men sjal är ju skönare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?