Jag har/ har haft både Easycare, Didymos och Storkis i flera olika varianter.
Easycare är och kommer nog att förbli min stora favorit pga det mjuka tyget, fållarna och den härliga känslan i den, lättknuten och skön att bära i. Tunn och skön men avlastar ändå bra. Enda minuset kanske är att den har raka kortändar vilket gör att man inte kan knyta på yttersta spetsen men det tycker jag ändå inte om att göra, föredrar lite svans.......
Storkis är som sagt mycket bra sjal för pengarna. Sköna fållar, lättknuten. Avlastar bra. Leo sjalarna är inte riktigt lika "blanka" på ytan som det randiga och en del tycker att de känns lite tjockare men det är nog bara själva ytan som känns lite lite annorlunda kan jag tro.Ett bra val måste jag säga.
Didymos har många färger men också olika vävsätt vilket gör de olika tjocka. Jag har provat både Indiosjalar och de randiga men ännu ingen jaquardvävd (som ska vara de tunnaste i Didysamlingen). Genomgående så har jag stört mig på Didys fållar som är lite smalare än andra fållar och men också tjockare (var det någon som hade sprättat och sett att det var vikt så att det var fyra lager tyg i fållen?) vilket gör fållen stummare än sjalen i övrigt. Om man inte passar sig så kan det skära in i ens nacke om man knyter ena kanten lite för hårt men det är en vanesak som man snabbt kommer på.
Indio sjalarna har en lite känsligare yta än de randiga eftersom Indioväven är lite tredimensionell så att säga. Trådar KAN fastna i saker och ting och det kan bildas öglor eller i värsta fall så kan väl en tråd gå av har jag hört.
De randiga sjalarna tar lite tid på sig innan de är ingosade, behöver tvättas och användas och ev. manglas några gånger för att bli mjuka. Lite kraftigare än Storkis och Easycare.
En underbar sjal i slutändan i alla fall!
Alla tre sjalarna har ett bra andrahandsvärde!
Det är svårt att välja bland så fina sjalar.........