Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jemmah
Det finns säkert nånstans, men var? :)
Vad är lämplig storlek på sittdelen på en MT för olika åldrar? Jag har bara sytt en som är ganska stor, men vill göra en som passar till 6-månaders.

Någon?
Av lilla trasdockan
jag har sytt flera efter den beskrivning som finns här på en randig MT och den passar jätte bra, har använt den sen min dotter var 3½månader.
Användarens profilbild
Av Jemmah
Alecsandra skrev:jag har sytt flera efter den beskrivning som finns här på en randig MT och den passar jätte bra, har använt den sen min dotter var 3½månader.
Den randiga av "Bellisbellan"?

Alltså 37 cm bred vid midjebandet och 51,5 cm hög?

"De när alltså 51.5 cm hög i sittdelen, ovanför midejandet, så dte tillkommer 10 cm där i tillklippningen. som bredast är den 47 cm, som smalast 31,5 cm och 37 cm vid midjebandet"

Jag har liksom ingen aning om viket mått en 6-månaders har från knä till knä :mrgreen: Och inte har jag någon att mäta på heller...
Användarens profilbild
Av Hannah83
Min dotter är 5 månader, och jag har sytt efter knyttet & K´s beskrivning, fast jag har gjort sitsen ca 40 cm bred. Det fungerar jätte bra! Den räcker ett tag till i den storleken. :D
Användarens profilbild
Av Jemmah
Hannah83 skrev:Min dotter är 5 månader, och jag har sytt efter knyttet & K´s beskrivning, fast jag har gjort sitsen ca 40 cm bred. Det fungerar jätte bra! Den räcker ett tag till i den storleken. :D
Och den är inte alldeles för bred? Låter bra, jag kommer också att sy efter Knyttet & K-mönstret, det har jag gjort tidigare och det fungerade bra.
Av lilla trasdockan
Jemmah skrev:
Alecsandra skrev:jag har sytt flera efter den beskrivning som finns här på en randig MT och den passar jätte bra, har använt den sen min dotter var 3½månader.
Den randiga av "Bellisbellan"?

Alltså 37 cm bred vid midjebandet och 51,5 cm hög?

"De när alltså 51.5 cm hög i sittdelen, ovanför midejandet, så dte tillkommer 10 cm där i tillklippningen. som bredast är den 47 cm, som smalast 31,5 cm och 37 cm vid midjebandet"

Jag har liksom ingen aning om viket mått en 6-månaders har från knä till knä :mrgreen: Och inte har jag någon att mäta på heller...
Precis. men om du känner mer för knytet och k så kör på den.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Jemmah skrev:
Hannah83 skrev:Min dotter är 5 månader, och jag har sytt efter knyttet & K´s beskrivning, fast jag har gjort sitsen ca 40 cm bred. Det fungerar jätte bra! Den räcker ett tag till i den storleken. :D
Och den är inte alldeles för bred? Låter bra, jag kommer också att sy efter Knyttet & K-mönstret, det har jag gjort tidigare och det fungerade bra.
Jag kan mäta den exakt åt dig imorgon om du vill, men jag har för mig att de är ca 40 breda. Och hon sitter jätte bra i sina! :D
Användarens profilbild
Av Jemmah
Knyttet & K skrev:Åh vilken mysig bild :loving:
Ja :loving:
Han är inte bortskämd med att bli buren av mig just nu...men snart igen :)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jemmah skrev:
Jag bar Björn när han var typ 4-5 månader i samma mei tai som jag ibland bär Karin, 3½ år i. Är bara sittdelen inte för styv (och det är den ju sällan i en meitai) så är det bara att knöggla ihop den mellan benen på dem - tycker jag. Så behöver man inte sy en som blir urvuxen på ett par månader, liksom.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?