Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Johnson & Johnson hade tydligen det dåliga omdömet att göra en reklamfilm för en värktablett, Motrin, som handlade om hur ont i ryggen m.m. som alla mammor som bär i bärsjal får... :D Och skapade ett uppror, så efter två dagar fick de visst ta bort filmen... Men här kan ni se den ändå på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=XO6SlTUBA38
Den som har gjort den filmen har uppenbarligen aldrig provat en bärsjal eller bra bärsele kan man väl kanske gissa!
:whut:
Jag har då aldrig haft ont i ryggen eller nacke eller någon annan stanns efter att ha bärt mina barn i bärsjal/sele.
Men däremot om jag fått bära mycket utan sjal/sele då får man ont.
Urlöjlig reklam och bra att den togs bort! :evil:
Jag undrar hur en film som så genomgående dumförklarar mammor (för det är ju bara mammor som kan få ont av att bära sitt barn i sjal/sele) kunde gå igenom. Det är ganska många moment innan en reklamfilm blir verklighet. De borde kunnat räkna ut att folk skulle bli arga.
Jag tyckte att reklamen var rolig. Men jag är ju också en av dom (här inne tror man ju ibland att man är den enda) som faktiskt får ont av att bära, även om det är i sjal, ergonomisk sele, Mei Tai osv... :roll:

Jag bär ändå för att det dels är nånting jag vill göra för att det är mysigt. Sen för att jag insåg rätt tidigt att bärandet är nånting som alla småbarnsföräldrar måste göra. Då är det lika bra att göra det så ergonomiskt som möjligt. Med det argumentet har jag dessutom fått dom mest skeptiska föräldrarna i min bekantskapskrets att bli intresserade.
:siishah:

Med en tung bebis och mkt svår foglossnng i bagaget skulle jag inte klara mig utan bärsjal... För att bära utan sjal är helt hopplöst smärtsamt. Men visst, jag kan få ont också av sjalen, men mitt alternativ är i så fall att inte röra mig alls, vilket jag vägrar.

Håller med om att reklamen har en lite nedlåtande ton, tanken var nog att den skulle vara rolig, men men....
Ja, jag tyckte också att den var rolig! Jag har så jättedålig rygg och har haft mycket ont i den, men de perioder som jag har burit mina barn mycket i bärsjal har jag haft mycket mindre ont i ryggen, tack vare att jag har fått så bra hållning och tränat upp ryggen. Och jag har på hela taget fått en bättre rygg än vad jag hade innan. Så för mig var det enbart skrattretande att se! Det är också därför jag är så förtjust i de vävda långa sjalarna, som i mitt tycke är överlägsna alla andra bärdon när det kommer till ergonomin. Med en trikåsjal kan jag inte bära alls lika länge innan jag känner av det i axlarna. Men det där verkar vara olika, en del som har bra rygg verkar kunna bära hur länge som helst i en trikåsjal utan att känna av det.

Babybjörnen fick jag däremot jätteont i ryggen av, så skulle jag ha burit med den kanske värktabletter hade hjälpt - fast jag är väldigt restriktiv med värktabletter, så jag har aldrig kommit på tanken att ta en värktablett för att jag har ont i ryggen. Jo, när jag hade ryggskott så tog jag en värktablett till natten för att kunna sova, annars tycker jag nog att massage, värmekudde och tigerbalsam är bättre på en ond rygg...
tänkte först att det var en konstig och smal målgrupp...?
sedan tänkte jag att sjal/barnbärandet i o f s säkert har ökat... men inte så mycket väl?
kändishype?
humor?
och sedan tänkte jag att den egentligen nog vänder sig till ickebärarna? de som fortfarande är ganska många?
sedan är det tråkigt att använda barnbärandet som orsak/medel
gör inte voltaren också det? ... (kvinnan med barnet som är och tittar på delfiner)
Hehehe "It totally makes me look like an official mom" Det var kul faktiskt.

Men det var ju en usel reklam, den spelar ju på det faktum att pappor i USA inte verkar ses som föräldrar :(
och jag förstår verkligen de upprörda känslorna. Raljerandet över bärandets fördelar vet jag inte om de var så kul. :?
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?