Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
Jag sydde lite i helgen, det är så svårt att få tid till det men lite grann blev det! Roligt :) ! Singoallamodellen är så lättsydd så det blir nog fler, skall nog prova att göra en med långa ärmar, någon som gjort det?
Bild
Användarens profilbild
Av Annika E
Åh, så fina! Jag bara måste göra singoallaklänningar till mina småtjejer! De äääälskar klänningar! :mrgreen:
Av Umma
Annika E skrev:Åh, så fina! Jag bara måste göra singoallaklänningar till mina småtjejer! De äääälskar klänningar! :mrgreen:
Ja gör det! :) Det är väldigt lätt också, mina fållsömmar blir lätt vågiga men gör man singoalla skall det ju ändå in en resår där och då syns det ju inte att sömmen är lite vågig :tumup: .
Användarens profilbild
Av Annika E
Umma skrev:
Annika E skrev:Åh, så fina! Jag bara måste göra singoallaklänningar till mina småtjejer! De äääälskar klänningar! :mrgreen:
Ja gör det! :) Det är väldigt lätt också, mina fållsömmar blir lätt vågiga men gör man singoalla skall det ju ändå in en resår där och då syns det ju inte att sömmen är lite vågig :tumup: .
Nä precis! Såna modeller är perfekt! I alla fall för mig som har som motto: "äh, det är inte så noga...." :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Monia
Kalasfint!!!! :app:

Jag har också funderat på att göra med lång ärm, men har inte kommit till skott än.
Av Umma
Anjapanja skrev:Är det raglanärm eller är det bara två hela stycken ihopsydda? Blev sugen att sy i något av mina stuvbitar jag fyndade nyligen! :D
Jo det är två korta raglanärmar och fram- och bakstycket är identiska, mönstret kommer från "Sy og strik børnetøj 0-3 år" av Ulla Welinder. Egentligen hade jag velat göra lite mer, sätta på en känguruficka eller en applikation eller något sådant men det är överkurs för mig än så länge...kanske nästa!! :D
Användarens profilbild
Av Anjapanja
anpa skrev::loving:
Nån som har en lätt beskrivning på en så underbar klänning?
Jag är också intresserad av lätt beskrivning! Började fundera på hur man skulle fixa halsen, ärmarna tror jag jag fixar...
Av Umma
Jag tänker att om man har en raglantröja eller rentav ett raglanmönster så kan man nog utgå från den för att göra en singoallaklänning/topp. Pga rynkningen skall halsringningen vara lite större än för en tröja och om jag jämför med mitt mönster kan jag se att själva raglansömmen är lite "brantare" vinklad än för en tröja. Och klänningen är en aning insvängd strax under där ärmen börjar. Så man har alltså två ärmar och bak- och framstycke. Sedan syr man ihop raglansömmarna så att klänningen blir en ring så att säga. Sedan syr man ärm- och sidsömmarna. Fållar nedtill. Sist syr man en resårkanal runt halsen och runt vardera ärm, sätter i resår och sedan är den klar!
Av anpa
Umma skrev:Jag tänker att om man har en raglantröja eller rentav ett raglanmönster så kan man nog utgå från den för att göra en singoallaklänning/topp. Pga rynkningen skall halsringningen vara lite större än för en tröja och om jag jämför med mitt mönster kan jag se att själva raglansömmen är lite "brantare" vinklad än för en tröja. Och klänningen är en aning insvängd strax under där ärmen börjar. Så man har alltså två ärmar och bak- och framstycke. Sedan syr man ihop raglansömmarna så att klänningen blir en ring så att säga. Sedan syr man ärm- och sidsömmarna. Fållar nedtill. Sist syr man en resårkanal runt halsen och runt vardera ärm, sätter i resår och sedan är den klar!
Ska prova sen, tack!!! :D

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?