Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är sjalnybörjare och har bara burit min son en handfull gånger än, i minimundus lång trikåsjal, men när jag sätter i honom i sjalen bökar han runt och verkar inte nöjd :( . Kastar med huvudet bakåt och från sida till sida - jag får en känsla av att han tycker att det är trångt men jag tycker inte att jag har knutit sjalen hårt :hmm: . (Jag har honom på magen i upprätt läge). Är det någon som orkar ta sig an en rookie som jag :oops: och ge mig lite tips: Har jag gjort något fel eller finns det barn som helt enkelt inte gillar att bli burna i sjal?
Visst kommer jag från en by på U Jenny! :vågen: Världen är liten även på world wide web! :D

Alltså, min sons huvud kommer ganska långt ner, strax ovanför min byst, så som jag knyter sjalen så han har ju inte huvudet så fritt och höt upp (ung. i höjd med förälderns haka) som på bilderna där minimundus demonstrerar knytning etc. Men så måste det väl bli när barnet bara är 1,5 mån? Eller har jag knutit för löst. :hmm:
Har provat att ha honom i vagga en gång och tyckte det var svårt men kanske borde pröva det mer - då får han nog bättre utsikt och ansiktet fritt och jag får känslan av att det är det han är missnöjd med i upprätt position.

Det kanske ska tilläggas att när han väl kommer till ro och somnar går det bra :) . Fast han har en tendens att lägga ansiktet rakt in i bröstkorgen på mig istället för kinden mot vilket jag tycker borde vara bekvämare...
Ja, ja, jag testar vidare.
Mist: Ja, du har så klart rätt. Vi måste träna oss mycket mer båda två :) . Igår satt han i sjalen i kanske 3 timmar och det var bara bökigt precis i början! Hurra!

Petraokalle - hur menar du? :hmm: När jag sätter i honom i sjalen eller när jag knyter? Det är ju helt klart så att han är mer nöjd när jag rör på mig. Så då är det väl ett skönt gung...

Kvirre - jag kanske pm:ar dig...
lisahector skrev:Petraokalle - hur menar du? :hmm: När jag sätter i honom i sjalen eller när jag knyter? Det är ju helt klart så att han är mer nöjd när jag rör på mig. Så då är det väl ett skönt gung...
Jag gungar lite lugnt hela tiden, knyter jag på rygg är det lite lättare att gunga samtidigt eftersom han då ju stöder på ryggen. Nappen funkar också bra.
Emanuel hatar ofta att vara i sjalen inomhus, och kan böka runt och bli ledsen just när han kommit i sjalen för att sedan bli nöjd när han kommer ut i svala luften. Efter vi varit ute en stund går det oftast bra att vara i sjalen inomhus åtminstone ett tag, men stillasittande med sjalen är inte roligt utan lär gå runt och dona med saker för att hålla han nöjd (om han är vaken).
Kanske testa att skynda sig ut? Har funkat för oss
Ja, det där stämmer faktiskt. :shock: Alltså, att det går bättre utomhus.
Att han trivs bäst när jag rör mig är ju logiskt, då gungar det väl skönt, men du har en poäng att det också går bättre utomhus. Och då kan han sitta kvar i sjalen ett tag när jag har kommit in.
Blir han helt enkelt för varm i sjalen inomhus? :hmm:
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?