Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Jag älskar vår Tunis, men jag får ont av den. Fick hem Rebozon för en vecka sen och den är jätte skön att bära i. Lätt knuten och bra. Den skär in lite här och där men jag får inte ont av den. Men det får jag av hoppen. Kan inte bära mer än några minuter så får jag jätteont. Är det jag som får knytet fel eller? Jag vet inte... Blir deprimerad snart. Längtar ännu mer efter en ny sjal när den inte fungerar. Den kanske är för tjock? Skulle kanske ha en smidigare sjal, men jag tänkte på vinter mys och varmt och skönt. Men det hjälper ju inte när den knappt går att använda. :cry: Kanske ska göra en annan knytning? Hjälp mig, innan jag ger upp den. :(
Av Tamara
Jag har samma problem. Fick knyttips av snälla skogsväsen, men får fortfarande ont. Börjar fundera på om jag har för smala axlar för hoppen. Tycker den är trög att dra i och rätta till...
Användarens profilbild
Av Hannah83
Tamara skrev:Jag har samma problem. Fick knyttips av snälla skogsväsen, men får fortfarande ont. Börjar fundera på om jag har för smala axlar för hoppen. Tycker den är trög att dra i och rätta till...
Ja precis så! Den är så tjock så den går inte att justera tycker jag.
Användarens profilbild
Av amöba
Det är en väldig skillnad på att knyta en rebozo och en tjock hoppe, absolut. Nu vet jag inte hur knytvana ni är, men jag tror att med övning kan det nog bli bättre även med hoppe. För egen del tyckte jag att tricket med Hoppedizen var att få tyget på rätt ställe från början och det kräver att man är lite noggrann och omständlig när man knyter. Nu hade jag inte min så länge att den hann bli riktigt mjuk och smidig. Det gör förstås skillnad det med.

Lycka till!
Av anna m
Det enda jag kan tycka mig se är att du kan dra ner krysset i ryggen mer. Så att det hamnar mer i mitten av ryggen. Nu ligger krysset ganska högt upp=hög belastning av ryggen. Sen undrar jag om det inte skulle bli skönare om de justerade tyget över axlarna också. Spänn det lite och vik upp det. Kommer ni på måndag så ska jag visa hur jag menar.
Användarens profilbild
Av Hannah83
anna m skrev:Det enda jag kan tycka mig se är att du kan dra ner krysset i ryggen mer. Så att det hamnar mer i mitten av ryggen. Nu ligger krysset ganska högt upp=hög belastning av ryggen. Sen undrar jag om det inte skulle bli skönare om de justerade tyget över axlarna också. Spänn det lite och vik upp det. Kommer ni på måndag så ska jag visa hur jag menar.
Ja, jag tar med den. Tänkte kanske få provknyta din gås om den är kvar då och se om jag kanske ska satsa på en tunnare sjal. :roll:
Användarens profilbild
Av amöba
Får du ont i skuldrorna är det säkert så som Anna tipsar om som kan hjälpa. Jag vet att en del får ont i svanken av att bära med sjal (fast det borde ju gälla för Rebozon också :hmm:). Det verkar som att man lätt svankar för mycket. Då gäller det att tänka på hållningen och stärka mag-/ryggmusklerna. ;)
Användarens profilbild
Av Hannah83
amöba skrev:Får du ont i skuldrorna är det säkert så som Anna tipsar om som kan hjälpa. Jag vet att en del får ont i svanken av att bära med sjal (fast det borde ju gälla för Rebozon också :hmm:). Det verkar som att man lätt svankar för mycket. Då gäller det att tänka på hållningen och stärka mag-/ryggmusklerna. ;)
Ja, det gör ont i svanken, känns nästan som det belastar mer där än på axlarna? :hmm:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Dorislina skrev:
Hannah83 skrev:
amöba skrev:Får du ont i skuldrorna är det säkert så som Anna tipsar om som kan hjälpa. Jag vet att en del får ont i svanken av att bära med sjal (fast det borde ju gälla för Rebozon också :hmm:). Det verkar som att man lätt svankar för mycket. Då gäller det att tänka på hållningen och stärka mag-/ryggmusklerna. ;)
Ja, det gör ont i svanken, känns nästan som det belastar mer där än på axlarna? :hmm:
Jag kan få ont i svanken ibland när jag bär och det är framförallt när jag inte brett ut den del av sjalen som knyts just runt midjan och när jag inte tänker på min hållning. Har problem med att jag svankar för mycket i vanliga fall och när jag bär blir det ännu värre (har tom gått hos sjukgymnast och fått lära mig hur jag ska gå och stå :roll: ). Sedan tycker jag det är skönt att knyta åt hårt och, om möjligt, snurra sjalen ett extravarv så knuten kommer på motsatt sida (hänger du med på hur jag menar? Om knuten skulle kommit fram till i vanliga fall så försöker jag få till det så att jag kan knyta baktill istället). Tycker det ger med stöd åt svanken då. Sedan är det väl inget annat att göra än att träna upp dom musklerna också. :)
Ja jag förstår. Tror att det kan vara så att jag knyter inte tillräckligt hårt, sen så smiter den för mig när jag har burit ett tag. Har lite problem med mina händer och har börjat märkt att det är svårt för mig att dra åt och knyta hoppen. Får väl ge den ett par chanser till.
Användarens profilbild
Av amöba
anna m skrev:Men har vi inte kommit överens om att ont i svanken beror på dåliga magmuskler? (sorry Hannah ;) )
Korta höftböjarmuskler kan också ge ont i svanken har jag för mig.
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?