Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Malin
Finns det olika märken på bärpåsar i fleece och vilken är i så fall bäst?
Hur är "köpe-bärpåsar" jämfört med hemmasydda, ni som provat båda?

(om någon har någon mysig att sälja till ett bra pris, storlek small så får ni göra smygreklam här också :) )
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har provat peekaboo och peanut shell och så har jag en hemsydd. jag tycker att de köpta är betydligt bättre än den hemsydda, mest för att materialet kändes bättre.

peanut shellen gillade jag bäst, den var tunn och avlastade ändå bra. peekaboon är gosig men lite tjockare än peanut. fast fin kvalitet på fleecen. men en nackdel med peekaboon är att den töjer sig så mycket.

jag är ingen expert precis, har inte burit supermycket i bärpåse, men det ger väl en liten bild i alla fall :wink:
Användarens profilbild
Av Malin
Var hittar man de olika sorterna, peekaboo har jag lyckats leta reda på och sling sisters, men deras bärpåsar såg väldigt tjocka ut och fanns dessutom bara i största storlekarna...
Användarens profilbild
Av Anna
Hemmasydda är ju inte riktigt så man kan dra alla över en kam heller. Jag har en riktigt bra hemmasydd som inte växer även om jag har i Hugo i den och avlastar riktigt bra. Men då köpte jag också ett lite bättre fleecetyg. Tunn är den dock inte. Tror hemmasydda kan variera rejält, jämför själv en billig filt för 29kr på jysk med ett kvalitetstyg.

Jag tycker pekaboo är fina och mysiga, men det verkar växa bra mycket. Den andra har jag itne provat. Skulle inte de komma på meitaibarn också?
Användarens profilbild
Av tinaw
Det hänger mycket på fleecekvaliten. Billig fleece töjer sig så mycket och är ganska svajig.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har polarfleece i min hemsydda och det tycker jag känns lite tjockt. den töjer sig inte så mycket. bäst tror jag är mikrofleece av riktigt bra kvalitet (typ malden mills).
Användarens profilbild
Av April
Jag hade en PeekaBoo i färgen Viterage Gray och den töjde sig inte. Nu använde jag inte den så mycket, men jag bar dock i den vid några tillfällen - samt att min svägerska lånade den till sin pojke.

Jag väntar för tillfället på en Mint Julep och kan återkomma när jag burit i den :-D (anländer förmodligen på torsdag :-))

Kram
Användarens profilbild
Av Malin
Oh, gör det, jag är så sugen på en fleece-bärpåse, men vill inte ha en som växer eller är för stor.
Visst är peekaboo ganska stora i storleken?
Av Ulltuss
Men var hittar men peanutshell då? Har hittat deras hemsida, men de verkar inte leverera till Sverige, finns det nån svensk återförsäljare eller nån annan som levererar till Sverige som har deras bärpåsar??? Dom är ju sååå snygga! Annars får man väl leta reda på någ i USA som kan skicka vidare...
Användarens profilbild
Av Zoi
Jag är lite partisk i denna fråga eftersom jag då säljer peekaboos bärpåsar. :wink: :D

Det är ju väldigt viktigt att få rätt storlek från början på sin bärpåse. Den ska nästan kännas för liten i början. Det är bra eftersom den kan töja sig lite.
Jag har en i storlek small och tycker den är jättebra i storleken. Den har inte växt ännu efter jag har använt den i 1 mån. Denna är ny men jag hade en Peekaboo Vintage grey innan och kände inte av att den töjde sig. Också i storlek small. Jag är 1,70 lång och väger 58 kg.
Det jag kan rekomendera för er som funderar på en Peekaboo är att gå in på vår sida och kolla vår storlekstabell. Måta sen dig själv och titta vilken storlek du är. Är ni tveksamma och känner er osäkra så maila mig gärna och fråga, så ska jag försöka hjälpa er med storlek.
Bor ni i närheten av mig (Höganäs i skåne) så får ni jätte gärna komma och prova. :D

Jag använder min Peekaboo flera gånger om dagen och känner att den passar jättebra och har inte blivit för stor. :D

Som sagt så är jag partisk i frågan men hoppas att ni förstår att det är jätte viktigt att få rätt storlek när det gäller bärpåse. :wink: :)
Användarens profilbild
Av Tabby
Ulltuss, P-S levereras till SVerige. Det är bara att kontakta Goo-ga. Det dom däremot inte gör är att skriva ner värdet på paketet för att slippa tull. Hittade endast en återförsäljare till den i USA som gick med på det + återförsäljaren i Australien.
Av Ulltuss
Tabby skrev:Ulltuss, P-S levereras till SVerige. Det är bara att kontakta Goo-ga.
Nu blev jag verkligen glad! :vågen: Ska genast ta och välja ut en ursnygg Peanutshell pch beställa när pengarna kommer!!! Jihoo!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?