Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ett riktigt mulligt kaninskinn att mysa på:
Bild

Lillplutten provar ut "snutte", lika hårigt som att bita i katten :lol:
Bild
Mmmm, mjukare och framför allt lättare - väger ingenting :D

Går till och med att sy på vanlig symaskin :shock:
...fast jag har bara gjort några testsömmar. Planerar att göra bebistossor, det börjar bli hög tid (snöade ute idag).
va kul att se att ngn håller på med det! :D
Jag gör det inte själv, men hade långtskridna planer påatt prova när jag hade ngra hobbyfår förut. det blev aldrig av av olika orsaker tyvärr. Hoppas jag får fler chanser i livet, det verkar arbetsamt, men vilka resultat man får liksom!! :heart:
Åh vad mysigt det ser ut, kaninskinn som är så härligt!!

Jag hade angorakaniner förr, och tog hand om ullen, dock inga skinn även om jag gärna velat...
Fårskinn har jag inte vågat mig på än, verkar som sagt riktigt arbetsamt :? :wink: Men jag har en halvfärdig fårpung (som mina äldre barn tycker är jätteäcklig :mrgreen: ).

Angoror verkar kul. Jag vill så gärna tova, sticka och virka har jag inget tålamod för :rodna:
Potatisblomma skrev:Fårskinn har jag inte vågat mig på än, verkar som sagt riktigt arbetsamt :? :wink: Men jag har en halvfärdig fårpung (som mina äldre barn tycker är jätteäcklig :mrgreen: ).

Angoror verkar kul. Jag vill så gärna tova, sticka och virka har jag inget tålamod för :rodna:

Angoror är jättekul, jag tyckte det var lite svårt att tova, för det är så himla flygigt och tunnt. Men det var bara vissa av mina kaniner som var så, en del av dem gav riktigt bra tovningsull!

Saknar faktiskt kaninerna, hade suttit fint med ett mysigt skinn till ungarna nu när de är små!
Alecsandra skrev:Vet ni om kaninskinn är dyra att köpa?
Beredda svenska skinn kostar runt 200-300 kr. Finns mindre/tunnare skinn billigare och större tjockare skinn dyrare. Importerade skinn kan finnas riktigt billigt (kinesiska?).
Rexskinn kan du få ge närmare en tusenlapp för.

Råskinn, om du vill bereda själv, 15-50 kr tror jag...

:blahblah: :blahblah:
Alecsandra skrev: bereda själv vågar jag nog inte :?
Inte så svårt egentligen, mest tidsödande!

(Du har PM :wink: )

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?