Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en 4½ månaders kille som har extremt svårt att komma till ro när han ska sova. Funderar nu på en bärpåse för att bryta mönstret. Har surfat runt men hittar nästan inga bärpåsar, men när jag läser här verkar det finnas många sorter. Var köper ni dem? Passar de även till tunga bebisar? (Han har redan storlek 74 i kläder och väger nog över 9 kg nu)
Det är rätt enkelt att sy en bärpåse själv, om man inte hittar någon man gillar. Tror att det finns mönster hos baranara.se
Här finns några bärpåsar att läsa om, vet dock inte var de köps, du får googla på namnen. Annars kanske en ringsjal kan vara ett alternativ, den är ju dessutom reglerbar så att den passar fler än en (bärpåsarna går efter storlek).

annars tycker jag att långsjal är skönast, och bekvämast att bära med, men det var ju inte det du frågade om :wink:

Du kan även prova att annonsera efter en här under "köpes", så kanske du får napp!

Edit: såg nu att du redan hittat till sjalrecensionerna!
Tack för ditt svar. Jag har tyvärr ingen symaskin själv och är rätt kass på att sy också, så jag tror inte att det är ett alternativ för mig, tråkigt nog.

Jag har kollat på namn på bärpåsarna, googlat, men kommer aldrig till något ställe där de säljs. Hamnar här och familjeliv hela tiden :wink:
Glömde skriva att jag har två långsjalar, men tanken med bärpåsen är att få sonen att somna i den och försiktigt få honom ur den och ner i sängen. Lägger jag honom i vagga i sjalen blir det så bökigt att ta ur honom och han vaknar med en gång. Han gallskriker varje gång han "måste" sova så jag tänkte jag skulle bryta ett dåligt mönster genom bärpåsen.
klarabella1969 skrev:Glömde skriva att jag har två långsjalar, men tanken med bärpåsen är att få sonen att somna i den och försiktigt få honom ur den och ner i sängen. Lägger jag honom i vagga i sjalen blir det så bökigt att ta ur honom och han vaknar med en gång. Han gallskriker varje gång han "måste" sova så jag tänkte jag skulle bryta ett dåligt mönster genom bärpåsen.
Det låter smart tycker jag! :tumup:
klarabella1969 skrev:Glömde skriva att jag har två långsjalar, men tanken med bärpåsen är att få sonen att somna i den och försiktigt få honom ur den och ner i sängen. Lägger jag honom i vagga i sjalen blir det så bökigt att ta ur honom och han vaknar med en gång. Han gallskriker varje gång han "måste" sova så jag tänkte jag skulle bryta ett dåligt mönster genom bärpåsen.
Har du provat att ha honom upprätt i sjalen? Jag hade min dotter upprätt hela tiden, fick aldrig till det med vagga och hon somnade väldigt bra i sjalen ändå :wink: Då är det lätt att lägga ner, tycker jag.
Bärpåsen måste man ju "kränga av sig" då man ska lägga ner barnet, och jag tycker att det kanske blir mycket rörelse då som kan väcka. :hmm: men jag vet inte.
Du bor inte i närheten av nån som har som du kan få prova?
Jag har alltid omslutet X, och i det somnar han inte, tyvärr... Och det tycker jag är lite bökigt att ta ur honom ur när jag ska lägga honom. Så man måste kränga av sig hela bärpåsen när man ska ta ur barnet? :shock: Jag trodde att man kunde ta ur dem ändå. Ja, då blir det ju lite väl krångligt med bärpåsen i så fall.
klarabella1969 skrev:Jag har alltid omslutet X, och i det somnar han inte, tyvärr... Och det tycker jag är lite bökigt att ta ur honom ur när jag ska lägga honom. Så man måste kränga av sig hela bärpåsen när man ska ta ur barnet? :shock: Jag trodde att man kunde ta ur dem ändå. Ja, då blir det ju lite väl krångligt med bärpåsen i så fall.
Nej, du måste inte ta av dig bärpåsen om du tar ut barnet, man jag tänkte att om du ville lägga ner barnet och bärpåsen på en gång, likssom... om du förstår.
Då jag ska lägga ner min sovande dotter så lösgör jag sjalen och lägger ner henne med sjal och allt, bär med smokingbältet innerst. Så kan man lägga över sjaländarna som filt om man vill :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?