Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GlamiNa
Har lite funderingar. Kanske inte är någon som kan svara, men jag provar.
Vi har 2 soffor i färgen beige. Jättefina. Men är så trött på att de ser småsmutsiga o gråaktiga ut.
Jag har provat tvätta en av dem en gång, då bara i 30grader, och det gick bra.
Är så sugen på att färga den brun nu. Men frågan är om det går.
Jag vet inte om man ska kunna ta av o tvätta klädseln egentligen, men vi lyckades kränga av den.
Vet inte om jag vågar färga den i 60 grader som jag hört att man ska göra. Vad händer om man inte färgar i så hög temp?
Skulle ni våga ge er in på detta? :hmm: Vill ju inte förstöra sofforna. Har inte råd att köpa nya :mrgreen:
Av Ponyo
Det kan nämligen finnas stor risk att de sytt med polyestertråd (mycket mer hållbart) och polyster går inte att färga.
Det kan sluta med att dina soffor blir fint bruna, med beiga sömmar.
Sedan gäller det att tyget är 100% bomull också. Men det kan du kanske se på lapparna?

Vissa färger går utmärkt att färga i lägre temperaturer. Nitors tex.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har färgat sofföverdrag en gång, från blått till mörkblått, det blev flammigt. Det är svårt när det blir så mycket tyg. Mamma sydde nytt överdrag med perfekt passform istället :loving: (fast det hjälper ju inte dig)
Av sarah*
jag har färgat en stor hörnsoffa en gång med mycket gott resultat.
gjorde följande. har en 7 kilons tvättmaskin.

tog den minsta mängden textil per paket färg för bästa resultat, tror det var 500 gr.

Tog 3 kg torr textil och 6 paket färgade i omgångar. samma vikt varje färgning

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?