Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Flera sjalar behöver jag alltid, det vet jag!!

Men, behöver man mer än en sele?! Jag har en Manduca, svart, som jag tycker om att bära dottern i. Den är nog perfekt engtligen. Enda är den är så tråkig. Jag är ingen tråkig tjej utan mer av den färgstarka typen som vill ha mönster och sådant "tjafs" :wink:

Nu är det ju så att Beco selarna har finfina mönster och där är många som skulle passa mig!

Eller det är inte försvarbart att ha två selar. För jag vet inte om jag vågar sälja manducan, tänk om becon inte är lika skön.. :hmm:
Användarens profilbild
Av millla
Jag har också en svart Manduca, som jag gillar helt ok. Men jag kände lite som du att den var lite trist. Så jag köpte, trots att jag egentligen inte hade råd :roll: , en Beco för att testa. Och om jag gillade Becon bättre så skulle jag sälja Manducan, för mer än en sele behöver man inte, tyckte jag.
Men nu är Becon här sedan ett tag och jag älskar den, men inte har jag kunnat göra mig av med Manducan för det... Börjar resonera som så att Manducan kanske funkar att bära i längre, alltså när dottern blir större att hon växer ur Becon tidigare. Och att man kanske måste ha en mammasele och en pappasele, och att Manducan känns oömmare, osv osv. :blahblah:
Så ja, man kan alltid intala sig att man behöver mer än en sele.
Användarens profilbild
Av lingonben
Jag har också två selar. En Manduca och en Beco (4th). Och jag tycker också att jag behöver bägge... :loving: Becon är mycket smidigare att "knöla ihop" ha med sig eftersom den är nättare.

Och när det är slaskväder vill jag ju inte släpa sjalar i backen så då måste det ju finnas selar att välja på! :D

Behöver du fler argument?? :wink:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Det är nog med sambon som behöver övertygas.. Vi tar inte ut så många dagar för att jag ska kunna vara hemma länge med Ellen. Då rullar ju inte pengarna in precis. Men samtidigt vill jag ju inte göra mig av med Manducan heller. För den är så skön..

Kanske ska annonsera ut ett byte?! Någon som har en beco och vill testa manduca.. Får fundera.

Men ös på med fler anledningar, ni är så påhittiga, det gör inget om de är fjantiga :P Ju mer kött jag har på benen, ja ni vet :tumup:
Användarens profilbild
Av millla
Ellen och jag skrev:Det är nog med sambon som behöver övertygas.. Vi tar inte ut så många dagar för att jag ska kunna vara hemma länge med Ellen. Då rullar ju inte pengarna in precis.
Vi tar inte ut några dagar alls för att spara på dagarna men vi har ändå två selar OCH mat på bordet.... :wink:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
[/quote]
Vi tar inte ut några dagar alls för att spara på dagarna men vi har ändå två selar OCH mat på bordet.... :wink:[/quote]

HUR milla HUR???
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Svar: JA! Man behöver fler än en sele.
Jag har 4 Beco, 1 Angel Pack, 1 "bortasydd" sele, och en Vill-själv sele.
Och då har jag sålt min pejgansele....
Sen har jag ett slipskin till Becon (4:th) för att ytterligare kunna variera... ;)
Användarens profilbild
Av millla
Ellen och jag skrev:
Vi tar inte ut några dagar alls för att spara på dagarna men vi har ändå två selar OCH mat på bordet.... :wink:[/quote]

HUR milla HUR???[/quote]
Ja det undrar jag också ibland... :roll: Det är rätt knapert ibland, iallafall mot vad vi är vana vid. Vi har verkligen försökt skära i alla onödiga kostnader och det är inte så jättekul att leva så i längden, men jag tycker det är värt det. Vi klarar oss inte riktigt på en lön men vi tar lite av sparpengarna när vi måste.
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Milla: Det är strongt gjort. Hade med önskat att vi kunnat göra så.. Nu är det precis vi får ihop det. Jag har dock önskat mig sjalpengar till jul, så vi får hoppas det ligger en beggad sele ute då!
Användarens profilbild
Av nevin
Jag har två Manducas, en är sambons och en är min (har han bestämt). Sedan har jag en Alpino, och jag är nog lite sugen på att köpa en Manduca till, en svart som ska färgas med rött, så de ljusa partierna blir röda!

Jag hoppas på tur med, är med och tävlar om en Manduca LE LemonGrass, enligt mig kan du aldrig ha för många av dem!
Fast vinner jag den ska en kompis få den i present av mig!
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Droppade lite ord om ny sele igår! Han sa inte nej iallfall! Låter som om jag har världens mest snåla sambo. Så är inte fallet kan jag berätta. Men han är inte lika ombytlig och impulsiv som jag är :oops: Och han inser inte det roliga i bärdon. Han är mer åt det praktiska hållet. Men förstod att jag inte kunde bära ellen i den tjocka hoppen inne så då köpte vi en tunn sjal..
Användarens profilbild
Av nevin
Ellen och jag skrev:Droppade lite ord om ny sele igår! Han sa inte nej iallfall! Låter som om jag har världens mest snåla sambo. Så är inte fallet kan jag berätta. Men han är inte lika ombytlig och impulsiv som jag är :oops: Och han inser inte det roliga i bärdon. Han är mer åt det praktiska hållet. Men förstod att jag inte kunde bära ellen i den tjocka hoppen inne så då köpte vi en tunn sjal..
Min sambo är inte heller snål men inser inte (precis som din) att det är ROLIGT med sjalar och selar och massor av tygblöjor, blöjbyxor i alla former och färger.... Så han tycker väl attd et börjar räcka nu.... Fast han har lovat att köpa en Didymos Lilien Petrol till mig i julklapp/förlossningspresent :vågen:

Men sedan börjar nog till och med jag tycka att det kan få lugna sig med sjal :twisted: , jag har 22 bärdon nu (med dockringrebozorna)..... Iofs ska ett par av dem bli presenter, men det är en del som hänger här nu! Ska försöka sy lite själv istället för det blir otäckt mycket pengar man lägger ner på det här :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Man behöver alltid en reservsele att lägga någonstans! :this: I bilen, på landet, hos mor- eller farföräldrarna eller varför inte en på varje våning så man slipper gå så långt när man behöver den? Eller när den ena selen behöver tvättas!

Dessutom kan du ju alltid sälja manducan senare om du trivs bättre med becon. :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?