Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Allis
Det här helt OT men i alla fall ett "pyssel". Jag funderar på att ge Arvid en bunt med foton i julklapp att leka med. Men det bästa skulle ju vara om de var laminerade så att de inte går sönder. Är det någon som vet var jag kan laminera korten?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag vet inte, men jag kan tipsa om en rolig idé. Att göra ett memory. Det fick våra vänners barn av sin moster, hon hade laminerat bilder på familjen (två av varje så man kunde spela med dem). Det har jag tänkt göra till Albert. Hon hade nog skrivit ut bilderna på vanligt papper och laminerat i en sån där maskin som man kan köpa på Clas Ohlson typ...
Användarens profilbild
Av Allis
Claes olsson låter ju lovande. Vet du om den fungerar till foton också eller bara papper? Memory låter ju superkul, verkligen en bra idé.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Har jobbat extra på Bokia och där laminerade vi åt kunder för en liten summa.
Av Nettan
Tror det finns lamineringsgsfickor man inte behöver maskin till också.
Användarens profilbild
Av glis
Nettan skrev:Tror det finns lamineringsgsfickor man inte behöver maskin till också.
Det hade vi till frikorten på jobbet. Der är helt enkelt genomskinlig kontaktplast som sitter ihop med genomskinlig plast, typ OH plast. Fast maskinlaminerat håller kanske bättre?
Användarens profilbild
Av Allis
Tack! :D
Jag köper nog sån plast som jag kan använda utan maskinen, eller går förbi biblioteket. :hmm:
Av Nettan
Har en maskin och kan fixa det för dig för självkostnadspris ( det är så kul att laminera :oops: ).
Men det kanske blir billigare att köpa de självhäftande eller ta på biblioteket än att betala porto och vanliga fickor.
Av corona
Jag ringde en fotoaffär och de gjorde det, men till en hutlös summa :evil:

Så jag försökte mig på att laminera en ultraljudsbild på maskinen på jobbet och den blev...förkolnad...typ... :evil: :cry:

Kanske kan det gå med vanliga foton? UL-bilderna är ju inga riktiga foton...
Av nemos mamma
var köper man sånna fickor man inte behöver maskin till? och vad kostar de? och vad kostar det på biblioteket?
*sugen på att göra fotoböcker i julklapp till killarna*
Användarens profilbild
Av diddeldi
corona skrev:Jag ringde en fotoaffär och de gjorde det, men till en hutlös summa :evil:

Så jag försökte mig på att laminera en ultraljudsbild på maskinen på jobbet och den blev...förkolnad...typ... :evil: :cry:

Kanske kan det gå med vanliga foton? UL-bilderna är ju inga riktiga foton...
ultraljudsbilder är värmekänsliga så de tål inte laminering. en lamineringsmaskin värmer ju upp plasten så att den blir tät. vanliga foton ska det dock funka på.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?