Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amie
Är nyfiken på ifall nångon annan har haft samma erfarenhet som mig, nämligen att den lilla bebisen avskydde att sitta i sjalen. Hade köpt en trikåsjal att bära vår lilla i, och jag tyckte den kändes bra. Men dottern hade en annan uppfattning! Ville absolut inte sitta fast så där, tätt mot kroppen. Det enda som dög för henne, redan från första dagen i princip, var att bli buren på axeln. Där kunde hon se, och röra på sig.
Efter ett par månader kunde man dock söva henne i sjalen när hon var trött, och hon sov bra där. Men i vaket tillstånd ville hon absolut inte sitta där, då blev det stora protester.
Någon annan som varit med om liknande? :)
Ja, Agnes var inget sjalbarn. När hon var alldeles nyfödd gick det bra, men sen funkade det bara att bära om hon skulle sova och om jag ammade samtidigt. I somras lossnade det och hon började gilla att bli buren på ryggen (då var hon kring 7 månader)
Ja, nu kan det faktiskt gå att bära henne en stund. Hon är 6 mån. Men hon börjar bli för tung för trikåsjalen tycker jag, så får se om det blir nån annan...
Lillebror gillade inte sjal eler sele när han var vaken - bara att somna i. Nu, vid fyra månader, tycker han det är OK så länge man rör på sig.
Idag när vi gick till dgis satt han och småpratade och blåste spottbubblor istället för att somna direkt. :loving:
Usch, ja, här funkade det bara att bära för transport och när sonen sov :roll:.
Minns hur jag träffade en sjalande kompis och vi skulle gå och fika, men sonen (då 4 månader) var inte på humör och protesterade i kafét och kompisen föreslog att jag skulle sätta sonen i sjalen, där skulle han säkert lugna sig :whut:. Resultat - gallskrikande unge, svettig och uppstressad mamma och konfunderad kompis som inte förstod varför sjalen inte uppskattades, för aaaaallllllaaaaa barn gillar ju att bli burna.
Marion skrev:Usch, ja, här funkade det bara att bära för transport och när sonen sov :roll:.
Minns hur jag träffade en sjalande kompis och vi skulle gå och fika, men sonen (då 4 månader) var inte på humör och protesterade i kafét och kompisen föreslog att jag skulle sätta sonen i sjalen, där skulle han säkert lugna sig :whut:. Resultat - gallskrikande unge, svettig och uppstressad mamma och konfunderad kompis som inte förstod varför sjalen inte uppskattades, för aaaaallllllaaaaa barn gillar ju att bli burna.
He, he. Precis! ALLA barn gillar ju.... En klassiker som inte verkar stämma in särskilt ofta på vår dotter. Vare sig det nu gäller åka bil, bli buren i sjal eller vad det nu kan vara. :mrgreen: Men då finns det alltså fler sjalvägrare! :)
Jag är övertygad om att barn är olika! Men tycker man själv att sjal är mysigt kan man ju försöka göra förutsättningarna för att barnet skall trivas så goda som möjligt. Jag har precis lärt maken att bära i sjal och det är så otroligt tydligt med vår dotter att hon protesterar när han stressar. Men jag tycker man skall lyssna på barnets signaler, gråt kan betyda att det klämmer någonstans, är varmt och obekvämt och då får man ta upp barnet. Sedan kan man prova igen. Prova andra bärdon, andra knytningar....
amie skrev:
Marion skrev:Usch, ja, här funkade det bara att bära för transport och när sonen sov :roll:.
He, he. Precis! ALLA barn gillar ju.... En klassiker som inte verkar stämma in särskilt ofta på vår dotter. Vare sig det nu gäller åka bil, bli buren i sjal eller vad det nu kan vara. :mrgreen: Men då finns det alltså fler sjalvägrare! :)
Här är också en liten vägrare. Hon ogillar allt som innebär att hon sitter fast. Hon HATAR att åka bil, klättrar ur sin matstol, är inte jätteförtjust i att cykla. Vagn har hon ganska nyss börjat acceptera, men bara framåtvänd vagn :?
De första sex månaderna fick jag bära henne på armen när vi skulle någonstans och hon inte sov... Väldigt opraktiskt kan jag lova.
Knyttet & K skrev:
amie skrev:
Här är också en liten vägrare. Hon ogillar allt som innebär att hon sitter fast. Hon HATAR att åka bil, klättrar ur sin matstol, är inte jätteförtjust i att cykla. Vagn har hon ganska nyss börjat acceptera, men bara framåtvänd vagn :?
De första sex månaderna fick jag bära henne på armen när vi skulle någonstans och hon inte sov... Väldigt opraktiskt kan jag lova.
Oj. En som är än "värre" än vår lilla O då. Vagnen började åtminstone fungera när hon var ca 4 mån och såg bättre på långt håll (innan dess var det som för er, vagnen dög bara om hon sov). Sen dess har hon gillat den, att sitta däri och spana (inte ligga ner!). Hon är inte så rörlig annars, sitta är hennes grej. Har för dåligt tålamod med att ligga på golvet och träna upp sina fysiska färdigheter :mrgreen: Men när hon väl lär sig att krypa och gå så kan jag tänka mig att hon inte kommer att vilja sitta nerstoppad i nån vagn längre!
Kul (missförstå mig rätt) att höra att det finns fler, även om det inte är så roligt precis att behöva bära på armen hela tiden :(
Näe, jo förresten som väldigt liten en liten stund, kanske första månaden eller så och si så där en halvtimme högst. Och aldrig därefter! Hade en ringsjal när han var större eftersom vi flög ganska mycket o ibland behövde ha honom under kontroll och eftersom han stod ut högst tio minuter så funkade det med ringsjal trots storleken.
Men visst låter det ofta som att ALLA barn älskar att sitta i sjal! Fast så är det ju inte...
Min lilla dotter älskade att bli buren i sjalen de första månaderna men när hon blev runt fem månader avskyr hon det :cry: Skriker som en galning när jag försöker knyta så jag har givit upp med sjalande för tillfället. Hon älskar att vara på golvet eller vara i sin vagn :wink:

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?