Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Min man älskar ergon och vägrar låta mig sälja den, trots att vi inte längre bär. :lol:
Det var hans livlina under föräldraledigheten brukar han säga.

I våras passade han på att bära vår trötta treåring efter ett besök på Jamtli:
Bild
Användarens profilbild
Av miom
Ett litet tillägg. Min man tycker att det är självklart att sjal använder man till liten bebis och när det är sovdags. Sele när man bara ska bära.
Han tycker det blir mer omsvept och nära med sele=bra när man ska sova
Användarens profilbild
Av solanna
lena_l skrev:
Helt underbara bilder!!! Jag tycker det är så fint med män och bärsjal!! :heart:
Visst är det! Jag träffade ett par på Underbara Barn-mässan i Amningshjälpens monter där pappan bar deras lilla nästan nyfödda pluttis i en nyköpt Sino Kråkbär (tror att den var köpt på mässan). Det var så fint att se deras härliga föräldrasamspel när hon ammade i vår monter och han tog fram bebisen åt henne och sedan stoppade ned den i sjalen igen när amningsstunden var klar.

När Dante var liten bar min man honom nästan lika mycket som jag i vår Moby Wrap. Senare uppgraderade jag till vävd sjal, men maken blev aldrig riktigt kompis med den. istället förälskade han sig i vår hemsydda MT som med tiden även blev min favorit eftersom den avlastar så bra.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Anders favorit är ERGO. Han har även burit bebis i sjal, men så fort de blir lite större föredrar han helt klart ERGO för den är så smidig tycker han 8)
Givetvis var A tidigare än jag att bära J i ERGO på ryggen. Själv använde jag mest mina härliga bärsjalar för ryggknyt :wink:
Av Löv
Å så härligt det är att läsa om alla bärande män! Det finns hopp för mänskligheten... :vågen:
Av Umma
Fina bilder!!

Min man älskar ju Baby Björn :shock: ....han är liksom lite nostalgisk över den för vi har haft samma till alla tre barnen...Men nyligen fick jag honom att prova Zaran och en dag sa han "Du...du har rätt det är bättre med sjal!!"
Användarens profilbild
Av Anva
Min sambo skulle nog mer än gärna bära men hans mage tål inget tryck överhuvudtaget. Hoppas att han kan bära liten nånting när den är nyfödd iaf. Han verkar med på noterna iaf.

Han har burit i både sjal och Ergo. Ergo gick bra på rygg men när han bar på mage blev det panik. :cry: Synd tycker både han och jag.
Användarens profilbild
Av rithelo
Här hemma bär vi nog lika mycket skulle jag tro. Fast det är nog bara jag som använder mei-taien.
De första veckorna var det på kvällarna ibland skrik-kavalkad när lillpalten troligtvis hade ont i magen. Det enda som då kunde få lillpalten att komma till ro var att bli knuten riktigt tight på pappa och så en nattpromenad på det medans mamman låg hemma och försökte få lite sömn i ögonen... :lol:
Och eftersom hans favoritplatser de första månaderna var vid mitt bröst eller i sjalen, så fick pappan passa på att sjala för att få någon närhet överhuvudtaget med palten.

Det finns dessutom ingen som kan se så stolt ut som R när han kommer gående med L i sjalen.
Stolt både över sin unge, att vara pappa och dessutom att vara en sjalande pappa eftersom alla tittar så imponerade på honom. (det är inte så vanligt med sjal här i trakterna...)
Användarens profilbild
Av vovvemor
Mest sele bär pappan i här (precis som jag), fast trikåsjal till pyttisar såklart. :heart:
Av wokka
Min man bar rätt mycket när tjejen var mindre. Han gillade aldrig trikåsjal, utan använde en hemmagjord naturvit vävd sjal (oblekt lakansväv) mest hela tiden. När dottern blev lite större gillade jag att bära henne på ryggen i patapum, men det gick aldrig hem hos maken som är väldigt lång, den passade inte honom riktigt bra.
Användarens profilbild
Av amani
Alltså min man är helt för sjalar och samsovning osv. Om jag säger lite försiktigt att jag nog skulle behöva en sjal till så säger han visst :tumup: Han bär mer nu när vi skaffat manduca, de där sjalarna verkar alltför krångliga ;)

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?