Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Hurdant är trycket på det? Jofotex interlock alltså. Går trycket ner ordentligt ityget eller är det som på elefanterna att det spricker när man töjer i det?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Det är inte hårt som på elefanterna, men det går inte jättedjupt ner i tyget heller. Tyget är vitt på baksidan så töjs det mycket syns det ju. Men det är inte så att det spricker som elefanttyget.
Jag gillar det (och jag har inte köpt några elefanter eftersom jag inte gillar att det spricker)
Av Nettan
Håller med Knyttet helt.
Det är mjukare och spricker inte alls som Elefanterna.
Användarens profilbild
Av cocine
Jag är grymt besviken på landskaps tyget :( Tycker det lyser igenom för mycket vitt och så har det blivit luddigt efter 1tvätt, (alltså innan jag hunnit göra nåt), tycker man borde få bättre kvalite för det priset...
Kaninerna var mycket bättre.
Och elefanterna vill jag bara kräkas på, spricker och dessuton har jag fått en bit där en tråd gått så jag har små hål längs hela tyget... ush ush blir inget mer jofotex för min del...
Användarens profilbild
Av Panakeia
cocine skrev:Jag är grymt besviken på landskaps tyget :( Tycker det lyser igenom för mycket vitt och så har det blivit luddigt efter 1tvätt, (alltså innan jag hunnit göra nåt), tycker man borde få bättre kvalite för det priset...
Och elefanterna vill jag bara kräkas på, spricker och dessuton har jag fått en bit där en tråd gått så jag har små hål längs hela tyget... ush ush blir inget mer jofotex för min del...
Åhh, vad glad jag blir av att höra sånnt!!!!

Jag hade grYm ågren när jag skulle bestämma mig om jag skulle vara med! men det blev jag inte och nu e jag jätteledsen för din skull, men glad för min!! :wink: och :heart: och KRAM till dig, hoppas tygerna inte slits mer efter 100 tvättar än efter 1
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Jag är jättenöjd med landskapstyget, i alla fall än så länge. Får väl se när Jonathan har tagit på och av sig tröjan några gånger hur den ser ut då, han är ju inte direkt försiktigt när han klär på sig!

Trist att köpa så fina tyger när det visar sig att de inte håller den kvalité man tycker att det borde. Mina elefanter har inte blivit fula (än?) men jag tycker att tyget känns väldigt hårt och stelt. Håller med cocine att kaninerna är mycket bättre, tänk om man hade kunnat få elefanterna och landskapet i den kvalitéten! :love:
Användarens profilbild
Av Panakeia
men, en allmän fråga till alla som inte e nöjda - varför reklamerar ni inte?

Dålig kvalité måste ju reklameras, annars kan inte tillverkaren veta att det är dåligt?

/Sandra
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
cocine skrev:Jag är grymt besviken på landskaps tyget :( Tycker det lyser igenom för mycket vitt och så har det blivit luddigt efter 1tvätt, (alltså innan jag hunnit göra nåt), tycker man borde få bättre kvalite för det priset...
Vad trist :(
Jag tyckte den blå fägen var lite flammig, men annars tyckte jag inte det vita lyser igenom så mycket. Jag ska ta och tvätta mitt också och se hur det blir. Jag håller absolut med om att tyg i den prisklassen ska vara av bra kvalitét!
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Knyttet & K skrev:Jag tyckte den blå fägen var lite flammig, men annars tyckte jag inte det vita lyser igenom så mycket. Jag ska ta och tvätta mitt också och se hur det blir. Jag håller absolut med om att tyg i den prisklassen ska vara av bra kvalitét!
Samma här, den drar nästan åt lila bara för att den är flammig, men det vita lyser inte igenom något särskilt.
Användarens profilbild
Av cocine
Panakeia skrev:men, en allmän fråga till alla som inte e nöjda - varför reklamerar ni inte?

Dålig kvalité måste ju reklameras, annars kan inte tillverkaren veta att det är dåligt?

/Sandra
Jag har mailat och vill reklamera för elefanterna vill jag inte ens behålla. :(
Användarens profilbild
Av Kristina
cocine skrev:
Panakeia skrev:men, en allmän fråga till alla som inte e nöjda - varför reklamerar ni inte?

/Sandra
Jag har mailat och vill reklamera för elefanterna vill jag inte ens behålla. :(
Åh, hojta till vad du får för svar, för jag drar mig faktiskt för att sy i elefanttyget när det ser ut som det gör...
Av Marine78
Så olika upplevelse man kan ha utav tyg. Jag tycker samtliga är fina och håller bra. Nu kan jag ju inte svara så mkt för landskapstyget ännu eftersom det bara är upptvättat en vända innan jag sytt i det. Det är mjukt och gosigt, klart och fint i färgerna och har inte minsta antydan till att vara luddigt. Och för att det skall lysa igenom vitt måste man ju dra rejält i tyget och det går man ju inte omkring och gör för då skulle ju kläderna bli aldeles oformliga till sist.
Visst spricker elefanttyget upp, men jag stör mig inte det minsta på det. Det är ju inte tryckt på djupet utan bara ovanpå och så spricker det ju upp naturligt. Enda jag reagerat på är att gröna resp bruna elefanter känns mycket strävare och blir lite "bubbligt". Mina favvisar gult och rött är mjukare och finare i färg och utförande och där stör man sig inte alls lika mkt på att det lyser igenom lite. Men jag upplever inte att det lyser igenom bara så där utan när tyget är utsträckt. Eftersom det är tryckt på tygerna och inte vävt genomgående så går det ju inte att få ett tyg där det inte lyser igenom alls. Tycker man kan se sådant "fenomen" hos många klädkedjor också ochd et beror ju helt på tryckteknik m m.

Men det är klart att de som inte är nöjda skall reklammera. Man måste ju få säga sitt och känna sig nöjd med sitt köp.
Av Marine78
Det tror jag inte skall vara några som helst problem, de är inte omöjliga. Och om du pratar med Johnny så vet han vem Marine i Kolmården är *skratt*. Jag tror inte han elelr de propsar på kvitto eftersom tyget så uppenbart är framtaget utav dem.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?