Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av november
Bubbi skrev:
nickedockan skrev:
Asereht skrev:Jag har länkar till olika sidor med gratis stickmönster i min blogg. :) Länk i min signatur.
Tack! Vad inspirerande!!

Kan man räkna ut ung hur många maskor som motsvarar cm? Om mitt huvud är 55 cm i omkrets, hur många maskor ska då en blivande mössa ha? :hmm:
Beror helt garnkvalitet och stickor.
Sticka en provlapp, mät och räkna
Aha, ok. Då vet jag! :)
Användarens profilbild
Av glis
Jag vill också varna för att man till slut inte alls kan hålla sig hemma med stickningen utan måste ta med den överallt där man annars riskerar att bli sittande med overksamma händer.
Av Ponyo
glis skrev:Jag vill också varna för att man till slut inte alls kan hålla sig hemma med stickningen utan måste ta med den överallt där man annars riskerar att bli sittande med overksamma händer.
Japp. Som lekparken. :D
Användarens profilbild
Av november
Bubbi skrev:
glis skrev:Jag vill också varna för att man till slut inte alls kan hålla sig hemma med stickningen utan måste ta med den överallt där man annars riskerar att bli sittande med overksamma händer.
Japp. Som lekparken. :D
:lol:

Jag köpte en påse med blandade garner i jag-vet-inte-vad-för-material och två par stickor på loppis, men jag trivs inte med garnet så jag ska köpa något bättre och finare. Vilka stl på stickor är bra att ha? Jag köpte 5 mm och 3.5 mm. Vet inte om det är användbart? :hmm:
Av Ponyo
5or och 3,5or är bra. Jag och muuminmamman kom överens om att 4or är de bästa. Men man måste ju anpassa sig efter mönster och garn.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Bubbi skrev:5or och 3,5or är bra. Jag och muuminmamman kom överens om att 4or är de bästa. Men man måste ju anpassa sig efter mönster och garn.
I beg to differ - hemma hos mig är det nog 3,0 som används flitigast.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:5or och 3,5or är bra. Jag och muuminmamman kom överens om att 4or är de bästa. Men man måste ju anpassa sig efter mönster och garn.
Du tycker fel. ;-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev:
Du tycker fel. ;-)

/MuuM
*s* Ja, jag är ju i minoritet, dessutom.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev:
Du tycker fel. ;-)

/MuuM
Du ser. :Hahaa: Men jag kan nog hålla med om att treor är helt ok också. Fast fyror är ju bäst. Tänkte sticka nåt åt mig själv i typ åttor eller nior nån dag. Bara för att känna att det går fort!

/MuuM
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev:
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev:
Du tycker fel. ;-)

/MuuM
Du ser. :Hahaa: Men jag kan nog hålla med om att treor är helt ok också. Fast fyror är ju bäst. Tänkte sticka nåt åt mig själv i typ åttor eller nior nån dag. Bara för att känna att det går fort!

/MuuM
Jag är på gång att sticka mig en väska som ska tovas i maskin, och jag funderar på om jag ska göra det med dubbelt garn - just för att få använda ungefär 8-or. :D
Av Ponyo
Jag tänkte sticka en sjal till svärmor i julklapp. Och nu är frågan om jag ska sticka med enkelt garn på åttor, eller dubbelt på femton. Stickbeskrivningen säger femton, men det är nog banne mig enklare med åttor.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Jag tänkte sticka en sjal till svärmor i julklapp. Och nu är frågan om jag ska sticka med enkelt garn på åttor, eller dubbelt på femton. Stickbeskrivningen säger femton, men det är nog banne mig enklare med åttor.
Oj! Femton är inte så himla lätt. Vad är det för sjal? url? Nåt man kan försöka sig på?

/MuuM

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?