Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Jag vill bära på höften. Ringsjal verkar enkelt, är det så? Vilken tycker ni är den finaste :mitvit: :mrgreen: (och skönaste)?

Kan man bära en 10-kilos vild 6-månaders i en trikåsjal, på höften :roll: :hmm: ? Eller man kanske inte alls ska använda trikåsjalar till höftkryss?

Okej, slut på mina pinsamma nybörjarfrågor!

/Jenny
Mammajenny skrev:Hej!

Jag vill bära på höften. Ringsjal verkar enkelt, är det så? Vilken tycker ni är den finaste :mitvit: :mrgreen: (och skönaste)?

Kan man bära en 10-kilos vild 6-månaders i en trikåsjal, på höften :roll: :hmm: ? Eller man kanske inte alls ska använda trikåsjalar till höftkryss?

Okej, slut på mina pinsamma nybörjarfrågor!

/Jenny
Zolowear ringisar är också fina!
Jag har en Zolowear och den är inte bara snygg, den är skön oxå :) Underbart mjuk i tyget!

En trikåsjal ska man nog inte knyta höftkryss med, det går kanske men det blir nog inte särskilt stadigt. En vävd sjal kanske vore en idé? Till en 10-kg-bebis kan det nog vara bra att byta ut trikån mot en vävd vilken knytning man än vill använda :)
Tack för tips, ska genast kolla upp de ni föreslog :D .
En trikåsjal ska man nog inte knyta höftkryss med, det går kanske men det blir nog inte särskilt stadigt. En vävd sjal kanske vore en idé? Till en 10-kg-bebis kan det nog vara bra att byta ut trikån mot en vävd vilken knytning man än vill använda
Hrrm, ostadigt, JA! Knöt in min lilla tjockis i höftkryss i Sinon idag. Näe. :lol: Eller kul om man vill leva med lite spänning i livet :wink: .

Som ni hör är jag helt och hållet jättenybörjare på sjalar. Har en Sino, som används sparsamt numera och en Manduca, som används ibland. Lille A vill INTE sitta inåt, han vill se allt (det är ju därför jag är nyfiken på bära på höften). Manducan kan jag inte använda på höften, jag är alldeles för smal och benig för att det ska bli skönt för mig...

Ok, ringsjal. Vävd sjal. Vilket är bäst för en nybörjare att använda för höftbärning :?:

(Ledsen om jag ställer frågor som jag borde kunna leta upp svaret själv på, men jag vet inte ens hur jag ska börja leta i djungeln :roll: :) )
Ska du bara ha sjalen till höftknytning eller vill du kunna använda den till andra (typ rygg-) knytningar också senare? Hur långa stunder bär du åt gången?

En ringsjal är jättebra att ha då det är mycket upp och ner, en (kort) långsjal till höftkryss är skönare att bära längre stunder med.
En lång långsjal kan du använda till alla knytningar, men det kan vara lite otynpligt att knyta höftkryss med en lång.
Inga frågor här är dumma, vill börja med att säga det :) ! När det gäller att bära på höften tycker jag att det är ett bra sätt att bära korta stunder. För mig leder det lätt till att jag får ont i axlarna. Men andra kan bära längre. Jag tror helt enkelt att man måste prova sig fram, det går inte att säga vilket som skulle fungera bäst för er. Jag hade nog inte kommit igång med sjalande överhuvudtaget om jag inte haft turen att ha en kompis som visade mig, så försök snoka upp någon som bär i ringsjal/vävd sjal och prova. Lycka till!
Även om ringsjal är och ser smidigt ut så är det svårt i början innan man får till den på rätt sätt så jag skulle nog satsa på en långsjal till att börja med. Om du är smal så klarar du dej säkert på en som är 4,2 möjligen att du kan behöva en som är 4,6 för att klara alla knytningar. Dessutom ska du nog prova knyta upp bebisen på ryggen i ryggsäck om du vill ha en jämn belastning. Då hamnar bebisen högt på ryggen och ser över din axel. Det blir lätt jobbigt att gå en längre stund om du bär på höften...
Åh, vilka svar! :D Och bra frågor att tänka på!

Både Zolowear och Taylor Made såg jättefina ut... :D.

Jag kommer inte att bära långa stunder, eftersom min bebis inte sover i sjalen och alltid sover i säng eller vagn. Och spenderar den mesta tiden på golvet... Men ibland är han kinkig, och då vill jag ha händerna lite fria och kunna bära samtidigt. Handlar nog max om 30 minuter i taget. Att bära på ryggen kan jag ha manducan till, men han ser inte så bra i den heller, kommer liksom inte över axeln.

Så, efter vad ni skriver så verkar en långsjal som är 4,2 m eller kanske 4,6 m vara lämpligt. Ni är ju bara för bra som orkar svara!

Eamane: Spännande med bebis vilken dag som helst! :heart:

Kram Jenny
:)
Även om du inte bär långa stunder så kan det vara bra att bära på ryggen, och knyter man då ryggsäck så hamnar barnet betydligt högre upp än i en sele :)

Jo då det är spännande, bara den bestämmer sej för att komma ut nångång :?
Ok, bara en fråga till då :oops: 8) .

Jag har bestämt mig för att istället leta efter en långsjal ca 4,6 m. Men VILKEN? :whut:

Hoppediz tunn? (Panamafärgen :heart: )
Ellevill Zara? (Guuuud, vad fin Candy är!!)

Eller nåt annat? Verkar jag helt puckad om jag lägger ut en bytesannons, blå Sino mot långsjal? Är värdet jätteolika?

/Jenny :D
Mammajenny skrev:Ok, bara en fråga till då :oops: 8) .

Jag har bestämt mig för att istället leta efter en långsjal ca 4,6 m. Men VILKEN? :whut:

Eller nåt annat? Verkar jag helt puckad om jag lägger ut en bytesannons, blå Sino mot långsjal? Är värdet jätteolika?

:lol:
Vilken sjal du ska ha sen, det är ju svårt för en annan att säga :) Bästa råden är att du kollar på bilder på olika sjalar och ser vilka du gillar bäst, sen går på sjalträff och provar lite olika :) Sen bodde du i Gbg väl? Kolla in när Edenbaby har sina butiksvisningar och provningar? Har för mej att det är på torsdagar. Finns länk under "erbjudanden från annonsörer" annars finns det nog mer info på edenbabys hemsida :)
Mammajenny skrev:

Klart du kan lägga ut en bytesannons :wink: men beroende på vad du vill byta till dig så får du räkna med att kanske lägga penger emellan.
Mammajenny skrev:Ok, bara en fråga till då :oops: 8) .

Med viss reservation för att jag är partisk i mitt uttalande :wink:
Både supertunna Hoppediz och Ellevill Zara är bra bärsjalar, dock är de väldigt olika varandra. Har du möjlighet att prova båda är det förstås himla bra. Så kan du jämföra dem och sedan välja den du tycker är bäst just för dig :wink: Annars kan du med fördel välja den långsjal du tycker är snyggast 8)

Klart du kan lägga ut en bytesannons. Är värdet jätteolika kan man alltid betala en mellanskillnad 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?